Minä käytän joitakin superfoodeja, teen niistä raakasuklaata.

Raakasuklaa on siitä näppärää kun sillä voi terveellisemmin korvata perinteiset karkit ja siihen voi ujuttaa melkein mitä vaan ei niin hyvänmakuisia superyrttejä ja ne hukkuu sinne suklaan sekaan kivasti.

Lisäksi olen alkanut käyttämään pakuriteetä, tulee hyvä ja terveellisempi kahvi kun tekee kahvinkin siihen...
Goji-marjoja en mäkään osta, koska kotimaiset marjat on parempia. Avocadon lasken omassa paketissani "superruoaksi" vaikkei se sitä virallisesti olekaan. Mutta on terveellistä ja hyvää....
Superfoodit on mulla kiva lisä, käytän monipuolisesti ja vaihdellen. En osaa sanoa onko jokin niistä ollut erityisen tehokas ihmelääke mutta yleisvointi tuntuisi olevan parempi näin. Kunhan ei vedä raakasuklaaövereitä...

Sekin että syön viljojen tilalla kasviksia, on tehnyt aika ison eron.
Ja ravintolisistä vahva, öljypohjainen d-vitamiini, omega 3, ja maitohappobakteerit on havaittu hyviksi.

Pää pelaa huomattavan paljon paremmin kun on noi omegat käytössä.
Liikunta omaan tahtiin, jooga, kävelyt ulkona, uiminen, mikä kullekin sopii...
Yritän sanoa siis sitä että uskon kokonaisuuteen, en välttämättä mihinkään yksittäiseen juttuun. Mutta omasta mielestä superfoodit on ihan kiva ja näppärä lisä ruokavalioon. Varsinkin jos on paljon ruokia mitä ei voi syödä kuten minulla on niin niistä saa vähän vaihtelua.
Ihmisille sopinee hieman eri jutut, kukin tavallaan. Mutta minusta on tärkeää olla ystävällinen keholleen, on kuitenkin aika olennaista että meillä on kulkuneuvo täällä maan päällä. Ja itse asiassa, sitä kautta olen muutenkin oppinut olemaan ystävällisempi itselleni kun olen kehoa hellinyt ja hoivannut parhaan tietämykseni mukaisesti.

Mielestä ei pääse ulos mielellään.