Hei kaikki!
Täällähän onkin ihan hieno Reiki-sivusto jota sieltä täältä olen jo vähän lueskellutkin.
Ykkös ja kakkoskurssi vain on tullut itsellä käytyä sitä alkuperäistä Usuin Reikiä ja niihin myöhempiin muunnoksiin en ole juuri edes tutustunut, minkä nyt jonkun kirjan sentään niistä lukenut. Aina silloin tällöin sille Reikille on käyttöä löytynyt vaikka en voi mitenkään itseäni Reikihoitajaksi nimetä. Kuitenkin on mielenkiintoista päästä tutustumaan muidenkin "reikiläisten" kokemuksiin ja ehkä jopa osallistua joihinkin keskusteluihin.
Ensimmäisen Reiki kurssin kävin jo vuonna 1984.
Kävin erästä meditaatiokurssia ja yhtenä iltana eräs kurssilaisista sanoi suurin piirtein näin: "Olen sisarelleni luvannut ottaa ylös hänen pitämänsä kurssin täällä. Hän on asunut vuosikausia äiti Amman ashramissa mutta nyt hän on päättänyt sieltä lähteä ja tulee jo ylihuomenna tänne. On vain kolme päivää täällä ennenkuin muuttaa Englantiin, mutta haluaisi kovin mielellään saada nyt pyhänaikaan oppilaita jollekin energianvälitys/hoitokurssille. Joku vihkimisen tapainen rituaali on millä se välitetään oppilaille. Älkää vain minulta kyselkö mitä se on, luultavasti hölynpölyä ja kalliskin vielä. Reiki sen nimi on. En siis missään nimessä suosittele kenellekään mutta lupasin kertoa tästä."
Meditaatio-opettajamme varoitti kovasti siitä miten moisella voisi tosiaan saada jopa suurta vahinkoa itselleen aikaan, pahoja energioita, sekopäisyyttä ja ties mitä.
Minä vain "tiesin" että tuo on jotain minulle ja sanoin ettei minua huoleta ollenkaan ja että yksi oppilas hänen sisarellaan olisi minussa. Eräs toinenkin kurssilaisista ilmoittautui ja niinpä kurssilaisia olikin koossa se vaadittu minimimäärä. En tiedä miten nykyisin on mutta siihen aikaan oli niin että se jonka kotona kurssi pidettiin sai sen ilmaiseksi ja koska se pidettiin tuon sisaren talossa niin hän oli se ilmaisoppilas ja me kaksi sitten, niin se minimi 3 oli koossa.
Vain yksi ainoa Reiki kurssi oli pidetty koko Pohjolassa joitain kuukausia aiemmin tämän Reikimasterini oman Kanadassa asuvan masterin toimesta, joten ei siitä mistään olisi mitään tyhjentävää etukäteistietoa löytynytkään.
Näytti tuolla jossain olevan ketju Reiki kokemuksista joten niistä ehkä tulee kirjoiteltua sinne.