Mitä kirjaa luet nyt?

Täällä voit ilmoitella tapahtumista, kivoista linkeistä, Reiki-illoista yms.

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 03 Marras 2012, 12:46

Frank Arjava Petter: This is Reiki. Transformation of Body, Mind and Soul. from the origins to the practice.
English Edition 2012.
Tuore hankinta, pääsen ehkä huomenna aloittamaan lukemisen.
Vaikuttaa että on kertomusta siitä, mitä Arjava on nähnyt ja kuullut oleskellessaan itse Japanissa.
Kuvia ja kanji-versioita Japanista.
Kiinnostavaa!
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Jared » 04 Marras 2012, 13:34

Chevy kirjoitti:Frank Arjava Petter: This is Reiki. Transformation of Body, Mind and Soul. from the origins to the practice.
English Edition 2012.
Tuore hankinta, pääsen ehkä huomenna aloittamaan lukemisen.
Vaikuttaa että on kertomusta siitä, mitä Arjava on nähnyt ja kuullut oleskellessaan itse Japanissa.
Kuvia ja kanji-versioita Japanista.
Kiinnostavaa!
>>33>>


Arigatou vinkistä, Chevy.

+Harv Eker; Secrets of the Millionaire Mind
+Brian Tracy; Million Dollar Habits (CD x2 eli audiobook)
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 19 Marras 2012, 19:52

Pikaselasin Jed McKenna: Henkisesti epäkorrekti valaistuminen.
- teoksen takakannen tekstissä todetaan, että se ei ole kaikille - täytyy myöntää, että ei todellakaan ollut minulle.

Anna-Kaisa Pitkänen: Omalaatuinen ystäväni. Kuinka hevoseni opetti minulle toisin katsomisen taidon.
- mielenkiintoinen teos, erityisesti minulle, joka en tiedä hevosista yhtään mitään. Koskettava juttu!
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 04 Joulu 2012, 21:58

Nyt tuli kirja, joka pysäytti.
Olen lukenut, pikalukenut ja tuumaillut läpi vuosien varrella useita itämaista filosofiaa, buddhalaisuutta jne. edustavaa teosta, mutta
mikään niistä ei tarttunut minuun siten kuin tämä (joka on ollut monta vuotta hyllyssäni, mutta en mielestäni ole löytänyt sopivaa aikaa
keskittyä siihen, se aika tuli nyt)-

Chögyam Trungpa: Shambhala - soturin tie.
http://www.basambooks.com/kirja.php?detail_id=171
Viimeksi muokannut Chevy päivämäärä 12 Huhti 2013, 10:39, muokattu yhteensä 1 kerran
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Seppo » 04 Joulu 2012, 23:50

Chevy kirjoitti:Nyt tuli kirja, joka pysäytti.
Olen lukenut, pikalukenut ja tuumaillut läpi vuosien varrella useita itämaista filosofiaa, buddhalaisuutta jne. edustavaa teosta, mutta
mikään niistä ei tarttunut minuun siten kuin tämä (joka on ollut monta vuotta hyllyssäni, mutta en mielestäni ole löytänyt sopivaa aikaa
keskittyä siihen, se aika tuli nyt)-

Chögyam Trungpa: Sambhala - soturin tie.
http://www.basambooks.com/kirja.php?detail_id=171

Niin, se on hyvä kasvuun inspiroiva kirja. Vaikkakin helposti sitä voi lukea vain karkkina + vain luulla ymmärtävänsä monia kohtia...
Buddhalaisuus Reikimaailmassa on muuten kiintoisa aihe. - Tämäkin foorumi muuttuisi varmaan aivan toisenlaiseksi, jos buddhalaisuuteen syvällisesti aktiivit syventyisivät, Trungpasta puhumattakaan. (Ja voiko oikeastaan sanoa ymmärtävänsä Trungpaa tai muuta laadukasta buddhalaista opetusta, jos ei ymmärrä sitä syvällisesti?)

Trungpalla on monia hyviä kirjoja. Viisaasti valitsivat tuon hyvän lisäksi toiseksi suomennokseksi huippukirjan Cutting Through Spiritual Materialism, nimellä Henkisen materialismin ylittäminen. (Noista kahdesta vuosien kokemuksella tuntuu, että vielä vuosikymmeniksi riittää minulle antia...)

Viime mainittuakin voi tosin vielä paljolti lukea karkkina yms. vähemmän kasvattaen.. Mutta jos tykkää ja kokee ymmärtävänsä ja vielä todella kasvaa, osaa olla samaan aikaan rennosti mutta tosissaan, niin sitten näistä vaativin eli se McKennan Henkisesti epäkorrekti valaistuminen -kirjakin varmaan alkaa maistua. Mutta ei karkkina eikä silloin jos voimakas ego/egottomuus -käsitekeskeisyys vieroksuttaa. Ja herkkien kannattaa lukea ensin s. 227-8, muuten McKennasta saa väärän käsityksen. Ja sitten hitaasti ainakin melkein sanasta sanaan ja alusta alkaen (paitsi ehkä ne yhden naisen kirjoittamat prosessointikirjoitukset voi osin hyppiä - jokaisenhan on itse käytävä oma prosessinsa...).

Noissa kaikissa kolmessa on paljon sellaista hyvää, minkä kaltaista ei missään muualla suomeksi käsittääkseni ole. Mutta sellaisia ovat, että nopea lukeminen ja hyppelehtiminen tuo vain väärinymmärryksiä ja epäselvyyksiä.
Seppo
 
Viestit: 75
Liittynyt: 23 Heinä 2010, 13:14
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 10 Joulu 2012, 08:06

Kiitos vinkistä, Seppo.
En voi odottaakaan, että lukutapaani ymmärrettäisiin. Eikä sillä olen mitään merkitystäkään muille kuin itselleni.

Olen nopea lukija, vilkaisemalla sivua saan käsityksen, mistä siinä puhutaan.

Koska olen jo seniori-iässä, en halua kuluttaa aikaani lukemalla kokonaan teoksia, jotka eivät minua kosketa. Niinpä pikaluen/selaan kirjan ensin läpi.
Jos se koskettaa minua, luen sen ainakin kaksi kertaa uudelleen hitaammin. Jos kosketus edelleen jatkuu, jatkan lukemista erikoistuen eri kohtiin, joissa on jotain vieläkin syvemmälle koskettavaa. Niinpä syystä kirjastokirjat eivät kaikin osin palvele minua, vaan ostan usein teoksia, jotta saan lueskella niitä eräpäivistä riippumatta uudelleen ja uudelleen, vuosien varrella ehkäpä kymmeniä kertoja, sillä aika muuttaa näkökulmaa ja antaa eri vivahteille uutta kaikupohjaa elämänkokemuksen kasvaessa ja tilanteen muuttuessa.

Mielenkiintoinen keskustelunaihe tämäkin, vaan enpä jää tähänkään koukkuun.

Luettu:
Chögyam Trungpa: Tiibetissä syntynyt.

>>33>> <333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Elise » 17 Joulu 2012, 15:34

Tänään lähti kirjastosta mukaan Asger Lorentsenin ihmisen sisäiset maailmat. Vaikuttaa mielenkiintoiselta :)
Elise
 
Viestit: 26
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 14:46

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Jared » 23 Joulu 2012, 03:36

Chevy kirjoitti:Nyt tuli kirja, joka pysäytti.
Olen lukenut, pikalukenut ja tuumaillut läpi vuosien varrella useita itämaista filosofiaa, buddhalaisuutta jne. edustavaa teosta, mutta
mikään niistä ei tarttunut minuun siten kuin tämä (joka on ollut monta vuotta hyllyssäni, mutta en mielestäni ole löytänyt sopivaa aikaa
keskittyä siihen, se aika tuli nyt)-

Chögyam Trungpa: Sambhala - soturin tie.
http://www.basambooks.com/kirja.php?detail_id=171


Onnea, luettuna 3x, hyllyllä kämpillä Oulussa. 8-)


http://www.glossary.shambhala.org/
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 15 Tammi 2013, 07:38

Meneillään:
Diana Cooper: Maailmankaikkeuden avaimet.
Hmm.
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä kirjaa luet nyt?

ViestiKirjoittaja Chevy » 03 Helmi 2013, 13:37

Meneillään:
Ilmari Vesterinen: Shintolaisuus. Japanin kansallisuskonto.

Erittäin mielenkiintoista.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Linkkejä, kirja- ja menovinkkejä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron