Rummut & äänen parantava voima

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Aricia » 04 Syys 2010, 13:37

Laitan tämän tänne, sillä äänitaajuuksilla ja tietyillä soinneilla on itseeni syvästi meditatiivinen vaikutus.

Kysymys kuuluu teille, joilla on rumpu, rumpuja? Miten sait rumpusi, oletko tehnyt itse? Mihin käytät rumpua? Meditaatioon, parantamiseen...? Kaikkeen? Onko Oulun suunnalla rummuntekokursseja? Olin vasta tilaisuudessa, jossa rummutus resonoi voimakkaasti sydämen ja solarin kohdalla ja tunsin sen vahvan hoitavan vaikutuksen. Olen jo jonkin aikaa haaveillut omasta rummusta ja mielelläni tekisinkin sen itse.

Olen tutustumassa myös Arden Wilkenin "Sound Touch; sound healing" - menetelmään. Jos joku tuntee aihetta, olisi kiinnostavaa kuulla siitä kokemuksia. Pianoa soittavana olen ajatellut alkaa soittaa sävelmiään. Niitä voisi kehitellä itsekin intuition mukaan.

Oi rumpu-ihmiset, vastatkaa :)

-Aricia
Aricia
 
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 21:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 04 Syys 2010, 18:40

Heh, en tiedä olenko "rumpuihminen", mutta olen rakentanut kaksi omaa ja harjoitan shamanistista työskentelyä ryhmässä. Kyllä, se on yksi työkalu muiden joukossa ja tuntuu itselle sopivalta, vaikken vielä kauaa olekaan sitä käyttänyt. Resonoi hyvin >>33>>
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Aricia » 04 Syys 2010, 18:55

Kiitos, Pallaskissa. hu<g

Ilmiselvä rumpuihminen. :)
Olitko jollain kurssilla tekemässä rumpua vai mistä sait siihen ohjeet? Ainakin näin kylmiltään tuntuis aika haastavalta hommalta.. Eräällä tuttavan tutulla olisi myydä afrikkalaisia rumpuja, mutta omatekeminen kiinnostaa myös. Minullakin on tilaisuus päästä ryhmärummutteluun.
Aricia
 
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 21:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 05 Syys 2010, 11:24

Ystäväni järjesti Tampereella rummuntekokurssit, ja kun pääsin makuun, oli pakko tehdä toinenkin :D Teimme rummut vanerisiin valmiskehiin, omani tein "siperialaisella" (?) punontatekniikalla, linkkaan kuvan samanlaisesta tähän:
Kuva

Rumpu on elävä olento, ja siihen vaikuttaa voimakkaasti sää. Huomasin, että ensimmäisestä rummustani (jonka tein syksyllä vuosi sitten) tuli "kesärumpu" ja keväällä tekemästäni suuresta rummusta tuli näköjään talvirumpu :D
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 05 Syys 2010, 11:31

täältä löytyy rummun valmistus ohjeet, kuvioita selityksineen ja rummun vihkimisestä kans kerrotaan :)

pdf: http://www.keminnahkatarvike.fi/kuvat2/rumpuvihko.pdf

internet: http://www.keminnahkatarvike.fi/soitin.htm
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 05 Syys 2010, 12:00

Itsellä on ollu tämä sama kesästä asti kun aloin tutustua shamanismiin. Siitä lähtien minulla on ollut polttava halu saada oma rumpu. Itse tehtynä se tietysti olisi kaikista mieluisin vaihtoehto. Ongelmista ratkaisuihin, turhautumisista ensimmäisiin kumauksiin, katsoa lapsosensa kasvua risuista ja nahasta soivaksi ystäväksi. Kehikko/kehys on ainoa jonka kanssa itsellä ongelmaa kun haluan tehdä sen koivusta itse, mitenhän se onnistuisi?

EDIT: Jakke77 ehti näköjään ensin tuon kemin nahkatarvikkeen kanssa :D

Vanhan reikifoorumin ketjusta voi poimia myös jotain hyödyllistä: http://www.setbb.com/reikifoorumi/viewt ... ikifoorumi

Omalla kohdallanihan rummusta tulee shamaanirumpu jonka vihin käyttöön, toki jos vain soittimeksi niin kyllähän sekin näillä ohjeilla onnistuu :)

Huomasin että sinäkin olet oulusta Aricia. Oulusta poronnahkaa saa torilta sellaisesta pienestä aitasta jossa myydään lappi-aiheista tavaraa. Paikka löytyy torin vasemmasta laidasta, kiikelinsaareen vievän tien vierustalta. Hinnoista en ole varma, mutta myyjä mainitsi että sieltä saa sopivaa poronnahkaa rumpukalvoonkin. Poron/hirvensarvia nyt saa varmasti monesta paikkaa (tuosta liikkeestä luulisi saavan myös). Lähden lappiin parin viikon päästä noin pariksi viikoksi, jos haluat voin sieltä sarven tuoda kapulaan/koristuksiin jos tarvetta on, pistä vain privaa niin otan sarven matkaan ja voin sen kiikuttaa vaikka kaupungilla sinulle :)
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Aricia » 05 Syys 2010, 15:07

Kiitosta taas kaikille teille hu<g

Minäkin haluaisin kehikon koivusta tai haavasta... miesystäväni kertoi taivuttaneensa kanteleen rungon useammasta koivulevyn kappaleesta lämpimässä vedessä liottamalla ja höyryn avulla. Tämän kuulin vasta äsken, kun älysin kysyä :) Löysin kyllä linkin haapaankin liittyen (toivottavasti tätä ei pidetä mainoksena)
http://www.saamelaisrummut.net/4.html
"Aito rumpu valmistetaan luonnonmukaisin menetelmin luonnon omista raaka-aineista. Kehikko taivutetaan oksattomasta haapalaudasta. Nahka on poronnahkaa, joka käsitellään luonnosta saatavista aineista käyttämättä mitään kemikaaleja. Nahka on luomua."

Karhunsydän! Jos löydät sarven minullekin asti, tuo toki, laitan sulle privaa. :) Oulussa on kiva rummutusporukka muuten, ehkä olet siinä mukanakin? En itse ole vielä päässyt mukaan tulille, mutta aivan lähiaikoina aion mennä.
Aricia
 
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 21:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 05 Syys 2010, 17:03

Vielä lisää ohjeita rumpuun: http://www.thuleia.com/noitarumpu.html :)
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Aricia » 06 Syys 2010, 07:27

Tällaisen linkin löysin itse vielä:
http://www.hiitola-foorumi.net/v3/viewt ... =18&t=1307

Mielenkiintoinen tuo kanteleen ja noitarummun mahdollinen yhteys.
Aricia
 
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 21:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Rummut & äänen parantava voima

ViestiKirjoittaja Chevy » 18 Helmi 2014, 12:25

Hyvät immeiset, kuunneltuani Mari Boinea päätin kysäistä, miten rummuntekonne on onnistunut?
Millaisia kuvioita niissä on?
Puhuuko rumpu teille?

Olen itse aika mämmikoura, joten on epätodennäköistä, että tekisin itse rummun, mutta olisi hauska kuulla, miten toiset ovat asiassa edistyneet.
tiedonhaluisena, Chevy
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku


Paluu Musiikki, ääni ja energia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron