Harmonisen laulun ja muita äänteiden ja sävelten kokemuksia?

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Harmonisen laulun ja muita äänteiden ja sävelten kokemuk

ViestiKirjoittaja Portobello » 13 Joulu 2012, 12:27

Jotkut yhdistävät tietyt äänteet sakroihin. Eli tiettyä sakraa voi puhdistaa laulamalla tiettyä ääntä (usein vokaali?). Huomaat, etten tiedä paljoa, mutta voit etsiä tietoa sakraäänistä.

Seija Nurmi oli Ultrapäivillä toissa kesänä. Hän käytti sanaa chanttaus (tai chanttaaminen) äänteistä, joit laulettiin yhdessä. Esim aieiaiuuei. Sillä oli hyvin energiaa nostava vaikutus. Siitäkin löytynee tietoa ainkakin Seijan nimellä hakien.

Minuakin kiinnnostaa kovasti äänen käyttö. Täytyypä etsiytyä Chevyn mainitsemille kursselle.
Portobello

Re: Harmonisen laulun ja muita äänteiden ja sävelten kokemuk

ViestiKirjoittaja Chevy » 10 Heinä 2025, 22:23

Penkula,
mahdatko olla vielä kuulosalla näin monen vuoden jälkeen...?

En ole käynyt laulukursseilla tms.
Olen muuttanut vuosia sitten Turkuun.
Täällä olen ryhtynyt kirjoittamaan ja julkaissut omakustanteina 3 kirjaa, neljäs on työn alla.
Ne liittyvät sodankäyntiin, PTSD:hen ja sotatraumoihin. Joita äänet liippaavat, ja laulaminen kuuluu niiden hoitoonkin.

Etsiessäni lähdeaineistoa löysin tällaisen kirjan:
J.Martin Daughtry: Listening to war. Trauma, and survival in wartime Iraq.
Olen lukenut vasta hiukan, mutta tässä on kiinnostavia asioita liittyen ääneen, korvan toimintaan jne.
Vahinko vain, että eepos on präntätty kärpäsen likaakin pienemmällä tekstillä, joten on vaikea lukea pitempää pätkää kerrallaan...

lauluterveisin, Chevy
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

Edellinen

Paluu Musiikki, ääni ja energia