Erilaisista energioista

Ajatuksia, kokemuksia ja ideoita valon kantajille

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Erilaisista energioista

ViestiKirjoittaja RouvaOranssi » 28 Joulu 2010, 16:35

Heippa >33>>

Ensin vähän pohjustusta varsinaiselle kysymykselleni :D Luin Rhonda Byrnen kirjan Salaisuus (samalla kirjavinkki niille jotka ei ole lukeneet, todella hyvä ) Omilla ajatuksilla on tosiaan paljon valtaa, hyvässä tai huonossa. Tuon kirjan lukemisen jälkeen itselle tuli sellainen olo, että tätä kaikkea olisi pyörittämässä kahdenlaista energiaa, Positiivista ja Negatiivista, Jing ja Jang :D Ja se mitä kautta energiat meihin vaikuttaa, riippuu sitten ihmisestä, mille kukakin on vastaanottavainen. Enkelit, kivet, Buddha, Jumala tai sitten vaan itsesuggestio - oman ajatuksen voima >33>> Mulle itselle tulee välillä tärkeämmäksi puuhastella kivien kanssa, välillä innostun feng shuista... mutta eri energioita en tunnista. Koen, että loppujenlopuksi ne tulee yhdestä ja samasta paikasta kaikki.

Kysymys kuuluulkin, että miltä eri energioiden pitäisi tuntua, esim. enkelienergia - jos se ei olekaan sitä samaa, koska kaikki ei varmaankaan ole yhtä mieltä mun kanssa tästä :D Miten kivien energia eroaa enkelienergiasta?

RouvaOranssi
Näe positiivisuutta silmillä, kuule positiivisuutta korvilla, tunne positiivisuutta sydämellä.

-Heinrich Berner-
Avatar
RouvaOranssi
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 14:38

Re: Erilaisista energioista

ViestiKirjoittaja cinnabea » 28 Joulu 2010, 20:39

Minä olen myös sitä mieltä että kaikki energia on periaatteessa samaa. Se vain tuntuu erilaiselta eri yhteyksissä ja voi tehdä monia eri asioita.

Sanaa energia käytetään usein niin monissa eri merkityksissä, eli ehkä se pitäisi määritellä ensin. Jos henkisessä todellisuudessa se ymmärretään voimana joka fyysisen energian tavoin säilyy, eli vaikka se siirtyy paikasta toiseen ja saa uusia ilmenemismuotoja se ei synny eikä katoa ja sen määrä universumissa ja henkisessä maailmankaikkeudessa (mikä se sitten lieneekään) on vakio, niin minusta se voisi olla aika selkeä määritelmä. Vaikken toki nyt ole tämän syvällisemmin asiaa pohtinut... kiva jos jollain on parempi määritelmä :) . Energia on voimaa, joka voi liikkua ja saada aikaan ilmiöitä ja asioita.

Siihen että miten kivien tai enkeleiden läheisyydessä toimiva tai niiden kautta virtaava energia eroaa toisistaan, no jaa, voisi kuvitella että se voi olla kiinni kokijasta itsestään, ja eri ihmiset kokevat eri asioita eri tavalla. Omakohtaisesti minulla on kokemuksia eri tuntuisista energioista, mutta en oikeastaan tiedä liittyvätkö ne omaan havaitsemistapaani vai vaikkapa johonkin tiettyyn kiveen. Sitäkään en tiedä olenko koskaan kokenut enkeleiden energoita, jos sellaista on.

Voihan myös olla, että pyrkimys luokitella ja kuvailla energioita siten että jokainen voisi ne tunnistaa ikään kuin lintukirjan avulla voi tunnistaa lintuja, ei välttämättä ole se hedelmällisin lähestymistapa. Se on loppujen lopuksi positivistinen tapa, ja hankala sikäli kun energoiden kokeminen on aika subjektiivista ja henkisen maailman kokeminen on hyvin erilaista kuin fyysisesti aistittava ja mitattava maailma. Yksilöiden välillä on hurjia eroja tässä. Olen tietoinen siitä että henkisten energioiden luokituksia ja kuvausjärjestelmiä on paljon, ja niitä arvostetaan ja seurataan paljon. Itselläni on kuitenkin ajan mittaan tullut yhä vahvemmaksi tuntu että erilaisten energioiden ilmentymien kanssa ei ole uusintoja, vaan niin kauan kuin energia virtaa kuljetaan koko ajan nykyhetkessä joka muuttuu jonkin verran, koska eihän tämä sekunti ole samanlainen kuin edellinen sekunti muutenkaan. Ja siitäkin huolimatta että se luo muutosta, itse energia on muuttumaton. Joten henkilökohtaisesti olen "veistämättömän puun" kannalla jos puhutaan energioiden kokemisesta, viitaten taolaiseen yksinkertaiseen ajatteluun.

Loppujen lopuksi tässä nyt taidan lähestyä sitä omakohtaista ja ylen subjektiivista kokemustani, että vierastan jonkin verran järjestelmällisiä henkisten ilmiöiden kuvauksia. Kiven "energia" ei ole minulle sellainen samanlaisena pysyvä möntti kuin konkreettinen kivi, joka on jokaisen havainnoitavissa kokonsa, värinsä, muotonsa ja painonsa puolesta, eikä enkelin energiaa oikein voi opiskella mistään painetusta oppaasta niin että sen pystyy siitä lähtien tunnistamaan vedenpitävästi. Kunnioitan kuitenkin niitä jotka tietopuolisesti ja kokemusten kautta ovat enkeleiden asiantuntijoita, minä en sellainen ole enkä sellaiseksi pyrikään. Sekin tulee jos on tullakseen.

Joten mielestäni jokaisella joka haluaa tutustua erilaisiin energioihin taitaa olla tehtävänään huomioida ne asiat joita vastaan tulee eri tilanteissa ja sen kokemuksen ja tiedon kautta hahmottaa omaa energiamaailmaansa. Tämä on minun käsitykseni asiasta. :ugeek:
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Erilaisista energioista

ViestiKirjoittaja mölli » 28 Joulu 2010, 23:52

Minulla on hyvin pitkälle samanlainen käsitys kuin Cinnabealla.

Haastavammaksi energioiden erottelun tekee vielä se, että samakin energia voi tuntua eri tilanteissa saman hoitajan ja saman hoidettavan kanssa erilaiselta aina tilanteen mukaan.

Erottelu on siis aika haastavaa, ja komemukset hyvin subjektiivisia. Erilaiset tuntemukset ovat lähinnä sivutuotteita, siitä kun energia muuntuu ja kulkee kehossa.

Henkilökohtaisesti en edes yritä erotella eri energioita toisistaan.

Hoidot kyllä tehoavat vaikka ei tuntuisi mitään.

Olin hiljakkoin hoidettavana eräällä hoitajalla ja hänen mielestään minulla oli toinen jalka reilu sentin lyhyempi kuin toinen.

Hän laittoi kätensä ristiselälleni vähäksiaikaa kevyesti ja mitään muuta ei tuntunut kuin, että lonkka oikeni lyhyemmän jalan puolelta ja toinen jalka vähän lyheni ja sitten ne asettuivat tasan. liikkuminen tuntui niin selvästi, että erehtymisen ja kuvittelun sijaa ei ollut.

Joskushan käy niin, että jommankumman puolen lihakset piukottavat niin että toinen jalka lyhenee ja jos tilannetta jatkuu pitkään, niin alkaa muodostua kulumia.

Joskus on vain niin, että toisen tekemä hoito toimii itsetehtyä paremmin, jotta oppisimme tekemään yhteistyötä.

Tällaisia olivat minun subjektiiviset näkemykseni asiasta tällä kertaa.
:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Erilaisista energioista

ViestiKirjoittaja Mantelinkukka » 29 Joulu 2010, 16:47

>33>> Pistän muutamaa sanasta tähän ketjuun...omakohtaisia kokemuksia. big>3luv

Oma energia vaikuttaa myös, jos kyseessä on hoitaja ja hoidettava. Tai millainen päivä...yö...ilta, millaiset virtaukset itsessä kulkee ja liikkuu. Onko kyseessä nainen vai mies, joka on hoitaja. Miehillä on huomattavasti vahvempi energia. Olkoon vaikka lähetysmuodossa tai kongreettisessa hoidossa. Toki on lempeitäkin mies- hoitajia, joilla vaikuttaa nais- energia vahvemmin itsessä. Ja päinvastoin. :D

Oma elämän tilanne on myös itselläni vaikuttanut suuresti. Tunneskaala ilot, surut, naurut, ihan kaikki vaikuttaa vastaanottamiseen. Positiivisuus ja negatiivisuus, kuinka niitä kehollisesti osaa sitten käsitellä. No...tarviiko sitä sitten niin neutraalisti mennä... kun kuitenkin se elämänkirjo tuo sen suolan. >>33>> Vaan jos se negatiivisuus vie suuremman potin, niin sitten se on männikön puolella. :shock:

Enkelienergiasta hiukan... Kun se pyyteettömyys valitsee, niin energia "kulkeentuu" omassa kehossa sinne mihin sitä tarvitaan, vaan on osattava myös "pyytää" enkeleitä lähelle oman tarpeen mukaan. Rakkudellisessa menossa ja otteessa lempeyden vallitessa, vaan joskus tarvii enkelitkin "kovempia otteita"...tarkoitan kuinka omaperäinen/ itsepäinen hoidettava luonteeltaan on... kuinka on polkua tallannut. :lol: . Kuinka sitä itse omassa kehossa ottaa vastaan... Onko se Rakkaus itseensä kasvanut, että voi Rakastaa kanssaolijoita ja enkeleitä.

Tämmöinen myös putkahti mieleen: mikä vuoden aika on ja kuinka se vaikuttaa meihin ja mihin aikaa on itse syntynyt. Itselläni on tuokin vallitseva tekijä energia virtauksissa sekä oma syntymäaika kellollisesti. Kun on itapäivällä syntynyt, niin silloin on vastaanottavaisillaan erergiatasolla sekä omaa virkeyttä ajatellen.

<333 <333 <333
Mantelinkukka
 
Viestit: 153
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 18:14


Paluu Iloa ja valoa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron