Ongelmien Puu

Ajatuksia, kokemuksia ja ideoita valon kantajille

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Ongelmien Puu

ViestiKirjoittaja Hanna » 14 Kesä 2010, 11:36

Puuseppä, jonka palkkasin auttamaan minua vanhan maatalon kunnostamisessa, oli juuri lopettanut rankan ensimmäisen työpäivän. Puhjennut rengas oli saanut hänet menettämään tunnin työajastaan, sähkösaha oli lakannut toimimasta, ja nyt hänen ikivanha kuormurinsa kieltäytyi käynnistymästä.

Kun ajoin hänet kotiin, hän istui hiiren hiljaa. Saapuessamme hän kutsui minut tapaamaan perhettään. Kävellessämme etuovelle hän pysähtyi hetkeksi pienen puun juurelle koskettaen sen oksia kummallakin kädellään. Avatessaan oven hän muuttui hämmästyttävästi. Hänen päivittyneet kasvonsa peittyivät hymyyn ja hän halasi kahta pientä lastaan sekä antoi suudelman vaimolleen.

Jälkeenpäin hän saattoi minut autolle. Ohittaessamme puun uteliaisuus voitti minut. Kysyin siitä mitä olin aiemmin nähnyt hänen tekevän.

"Ah, se on minun Ongelmien puuni", hän vastasi. "Tiedän, etten voi välttää ongelmia työssäni, mutta yksi asia on varma: ne eivät kuulu kotiin vaimoni ja lasteni pariin. Joten minä vain ripustan ne puuhun joka ilta kotiin tullessani ja aamulla otan ne siitä taas mukaani."

"Hauskaa on se," hän hymyili, "että kun aamulla tulen ulos ottamaan ne taas, niitä ei ole lainkaan yhtä paljon kuin muistan illalla sinne ripustaneeni.

- Kirjoittaja tuntematon -
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin.
-Antoine de Saint-Exupery, Pikku Prinssi-
Avatar
Hanna
Moderaattori
 
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 05:09

Re: Ongelmien Puu

ViestiKirjoittaja Solara » 14 Kesä 2010, 20:14

Kiitos Hanna tästä! Olen sen vuosia sitten lukenut ja ihan unohtanut <333 ,Kiitos kun toit sen taas tietoisuuteen big>3luv <333 big>3luv
Solara
 
Viestit: 536
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 20:19

Re: Ongelmien Puu

ViestiKirjoittaja penkula » 15 Kesä 2010, 00:09

Kiitos! <333 <333
- - -Elämä on ihanaa!- - -
Avatar
penkula
 
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmien Puu

ViestiKirjoittaja Elena » 15 Kesä 2010, 06:36

KIITOS HANNA !
Ihana tarina !
>>33>>
Ja ihana mies toi ... laitanpas hänet minun aarekarttaan
Elämä on tanssija ja minä olen Tanssi
Elena
 
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 14:59
Paikkakunta: Kaarina

Re: Ongelmien Puu

ViestiKirjoittaja cinnabea » 15 Kesä 2010, 19:54

>33>> Kiva juttu.
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Ongelmien Puu

ViestiKirjoittaja Anutuija » 17 Kesä 2010, 07:15

Upea tarina! Kiitos!

Halein Anutuija big>3luv
Anutuija
 


Paluu Iloa ja valoa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron