Mielenkiintoinen juttu

Ajatuksia, runoja ja mitä vain mitä haluat toisille sanoillasi jakaa

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja Zeppele » 14 Elo 2011, 03:44

Olen itse käynyt reiki 1-2. Tulipa eteeni tälläinen tarina eli "Maijan tarina".
Todella mielenkiintoinen. Haluaisin muiden kommentteja ja mielipiteitä kyseisestä tarinasta.
Minut ainakin pisti miettimään, kenen kanssa tässä loppujen lopuksi ollaan tekemisissä.
Suosittelen samaan syssyyn lukemaan kirjan nimeltä Sielun piilevä voima, kirjoittanut Watchman Nee.
"Maijan tarinan" voi käydä lataamassa täältä: http://koti.mbnet.fi/jahvetti/
Kommentteja odotellessa. hu<g
Avatar
Zeppele
 
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Loka 2010, 11:02

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja poka » 14 Elo 2011, 13:48

No huh huh.

Itsekkin juuri ensimmäisiä haparoivia askelia henkisyyden puolella ottaneena, täytyy kyllä sanoa että
aikamoiset sävärit juttu antoi.Aluksi tuntui kuin koko päivä olisi pilalla, mutta onneksi se kääntyikin
niinpäin että koin hyvänä kuulla tuon Maijan tarinan.

Onneksi hän pääsi irtautumaan aiheesta ja kaikki hyvin. >>33>>

Minun tämän hetken ymmärrykseni mukaan, kolikolla on aina kaksi puolta.
Toiseen meidän ei tarvitse toivottavasti koskaan tutustua ja niinkauan kun elämää ohjaa hyveet,
ja olemme aidosti auttamassa toisiamme, silloin emme vedä kolikon toista puolta ihmeemmin puoleemme.

Maijan tarinassa asiat olivat jokseenkin toisin. Hän teki aiheella ahneesti rahaa, uskomatta siihen edes itse.
Uskon että se oli asia joka ajoi hänet kolikon toiselle puolelle ja joutui sen imuun missä meinasi käydä hyvin huonosti.

hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja Portobello » 14 Elo 2011, 14:44

Olipas mielenkiintoinen juttu. On vaikea ajatella, että asiat, joista hän kertoi olisivat itsessään pahoja. Aina pitää ottaa huomioon ihmisen psyyke. Joskus käy niin, että ihmisen mieli säikähtää jotain, ja sitten tulee syytettyä koko asiaa. Ei ole leipäveitsen syy, jos sillä tapetaan ihminen.

Tämä Maija ei tuntunut ottavan lainkaan vastuuta omista valinnoistaan. Hän maksoi 30 000,- (!!) vapaaehtoisesti ja otti asiakkailta rahat pois. Kuitenkin hän antaa itsestään vain ja ainoastaan uhrin kuvan. Kaikki muut olivat pahoja ja johdattivat hänet harhapoluille ja hän kulki kuin pässi narussa?

Henkien kanssa pitää kuitenkin olla aina tosi tarkkana. Sanoohan Raamattukin, että lucifer tulee valkeuden vaatteissa, pukeutuneena valkeuden enkeliksi (jotenkin noin, vapaasti lainattuna). Jokainen ohje pitää tarkastaa omalla järjellä ja sydämellä. Ja miettiä muutenkin onko ojeessa järkeä tai onko se linjassa Valon kanssa.

Kun tuossa lopussa pastori niputti joogan, Steinerkoulut ja hindulaisuuden, jälleensyntymä- ja karmaopin samaan nippuun, huokasin helpotuksesta! Kyseessä olikin ohjelma, jossa tietoisesti haettiin vikaa henkisyydestä.
Portobello
 

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja sara » 14 Elo 2011, 23:14

Minäkin kuuntelin "Maijan tarinan" ja jäin ihmettelemään että onkohan tämä henkilö ollut ns. henkisellä tiellä ollenkaan, koska häntä tuntuu ajaneen eteenpäin näissä kokeiluissa lähinnä ego (omien sanojensa mukaankin uteliaisuus, halu onnistua jossain, taloudellinen toimeentulo, muut ihmiset jne. eli kaikki muu kuin pyyteettömät syyt tai halua kehittyä ihmisenä). Hän mainitsee myös halun auttaa ihmisiä, mutta kuulostaa aika erikoiselta että hän perustaa jopa hoitolan vaikkei itse usko hoitoihin...

Kovasti tuossa haastattelussa tuli esiin haastateltavan kristillinen usko ja siitä uskosta syntyneet selkeät pelot (viimeisenä karmealta kuulostanut Jumalan pelko...). Tietysti jos hän tosiaan oli väittämiensä voimien käytössä, niin eihän se ihmekään ole... Kyllä meillä ymmärtääkseni on vapaa tahto valita, mutta tämä ihminen tuntui tosiaankin olevan koko ajan jonkun muun kyydissä. Yleensä itse ainakin otan etukäteen selvää mihin kursseille olen menossa, keitä ovat opettajat ja jos kävisi niin etten enää voisi vapaasti lähteä porukasta kävelemään, tulkitsisin porukan lahkoksi ja pistäisin äkkiä pelin poikki. Nuo superkalliit kurssimaksut myös pistäisivät hälytyskellot soimaan...

Kyllä meidän on ensikädessä itse voitava hyväksyä kaikki tekemisemme. Tuo pastorin asenne oli kyllä uskomaton pelotteluineen ja puheineen joogasta ja Steiner-koulujen vaarallisuudesta...!! Ja hän onkin paras henkilö puhumaan taloudellisen edun tavoittelusta niin kauan kun kirkko perii kirkollisveroa!!

big>3luv big>3luv big>3luv
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja Portobello » 15 Elo 2011, 16:14

Niin. Samoja mietin, kuin Sara

Hänhän sanoi, että hänelle luvattiin kuuluisuutta ja mainitsi jopa ajatelleensa saavansa kirjallisuuspalkinnon.
Jospa hän oli alussa oikealla polulla, mutta vauhtisokeus aiheutti sen, että alunperin hyvät henget syrjäytettiin ja negat hiipivät tilalle. Ego keskittyi valtaan ja rahaan, joten Rakkauden henget väistyivät taka-alalle.

Sitten hän alkoi syytellä muita ja leimata koko jutun "paholaisen juoneksi" :evil:
Portobello
 

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja poka » 19 Elo 2011, 15:58

Lisää shokkihoitoa...
On se internetti sitten ihana paikka, sieltä löytää mitä ihmeellisimpiä asioita.

Herkkien ei kannata varmaankaan lukea...mutta jos tuntuu siltä että haluat välttämättä pilata päiväsi
tai vaihtoehtosesti nauraa niin...


Varoitus Energiahoidoista reikistä ja New Ageta
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=724&sid=1a38fe5fe17867d8aaaa8f7a8ae8c9b1

hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 19 Elo 2011, 23:59

Portobello kirjoitti:Sanoohan Raamattukin, että lucifer tulee valkeuden vaatteissa, pukeutuneena valkeuden enkeliksi (jotenkin noin, vapaasti lainattuna).


jotenkin noin ja tämän lusiferin sakissa niitä valkoisia vaatteita löytyy, toiset on kovempaa nahkaa ja toiset jo pehmentyneet.
ei ihmiset ymmärtääkseni edes pääse näiden valkeiden kanssa tekemisiin koska eräät tahtoo hallita kaikkea henkistä kanssaelämistä
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 20 Elo 2011, 00:02

poka kirjoitti:Lisää shokkihoitoa...
On se internetti sitten ihana paikka, sieltä löytää mitä ihmeellisimpiä asioita.

Herkkien ei kannata varmaankaan lukea...mutta jos tuntuu siltä että haluat välttämättä pilata päiväsi
tai vaihtoehtosesti nauraa niin...


Varoitus Energiahoidoista reikistä ja New Ageta
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=724&sid=1a38fe5fe17867d8aaaa8f7a8ae8c9b1

hu<g
Poka


vaikutti jonku uskonnollisen yhteisön jäsen olevan noiden kirjoitusten takana, en edes vaivautunut lukemaan
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja sara » 20 Elo 2011, 16:00

En minäkään oikein jaksanut lukea kuin harppomalla...

Mielestäni on ikävää, että hengellisellä tiellä olevat kristityt ihmiset ovat usein niin täynnä pelkoja muita ajattelutapoja kohtaan, että he sulkevat muut ulos omasta todellisuudestaan, vaikka esim. oma kristitty ystäväni puhuessamme näistä asioista oli kiinnostunut minun "uskostani", tosin hänkin kommentoi että "sinä et sitten koe sitä kristuksen armolahjaa", mutta se ei estänyt meitä vaihtamasta ajatuksia siitä mitä henkisyys meille kummallekin merkitsee. Itse ymmärrän oikein hyvin Jeesuksen Kristuksen vetovoiman ihmisen pelastajana, vaikken itse tarvitsekaan Jeesusta mistään itseäni pelastamaan tai vaikken voikaan allekirjoittaa esim. syntien anteeksiantamiskäsitystä.. Siitä huolimatta tärkeintä mielestäni on, että elämme omien uskomustemme kanssa sopusoinnussa, emmekä tee tietoisesti pahaa ympäristöllemme. Luulen että esim. jumaluuden käsite eri uskonnoissa tai henkisissä suuntauksissa ei ole kovin etäällä toisistaan, sen on pikemminkin etäännyttäneet toisistaan eri kirkkokunnat.

big>3luv big>3luv big>3luv
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Mielenkiintoinen juttu

ViestiKirjoittaja Rose » 21 Elo 2011, 20:26

Kristinuskossa taitaa olla melkoisia väärinkäsityksiä... minulle asia selkisi entistä enemmän kuin luin kirjan Matka viidenteen ulottovuuteen. Kirjailijaa en muista, hän on kreikkalainen nainen Maria etunimeltään.

Raamattun tekstejä on käännetty kieleltä toiselle, välillä jätetty jotakin pois. Tekstin alkuperäistä ajatusta ei ole ymmärretty, sen aikakauden ihmiset eivät ole kyenneet käsittämään kaikkea. Joten Raamattu voi hyvinkin olla aikalailla erilainen teos kuin sen on alunperin tarkoitettu olevan.

Kristusenergia on upeaa energiaa >>33>>

Ihmiset, jotka tulkitsevat sanatarkasti nykyistä Raamattua, ovat mielestäni melkoisesti hakoteillä.
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Seuraava

Paluu Hajatelmia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron