Tyytyväisyys

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Tyytyväisyys

ViestiKirjoittaja Rose » 05 Tammi 2011, 19:45

Huomaan olevani todella tyytyväinen. Ihana tunne. Tässä ja nyt kaikki on hyvin.

Viime viikot ovat olleet puhdistumisen aikaa. Välilä on ollut tyytyväisyyden tunne, välillä olen tuntenut hupsahtavani jähmeään hämärään. On ollut myös kehossa vaivoja.

Ja nyt äkkiä, olen lipunut mahtaviin tyytyväisyyden energioihin. Elämä tuntuu lipuvan eteenpäin kuin miellyttävä uni. Ja samalla olen täysin tässä hetkessä.

Keho tuntuu energiseltä ja keveältä.

Onko muillakin samanlaisia tuntemuksia?

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose

Re: Tyytyväisyys

ViestiKirjoittaja maikkula » 06 Tammi 2011, 09:06

En voi sanoa, että tyytyväisyys olisi pysyvä tunne, mutta olen kuitenkin todennut, että elämässäni on nykyään enemmän tyytyväisyyttä kuin aikaisemmin, tyytyväisyyttä ja tasapainon tunnetta ja välillä niin paljon iloakin, että tulee otettua pari tanssiaskelta joskus kesken työpäivänkin.
Mutta tahkoamista ja alavireisyyttä on myös ajoittain, varsinkin silloin kun väsyttää ja kolottaa. Alakulo silloin ihan sattuu.
Olen aikaisemmin antanut toisten näkemysten ja mielipiteitten vaikuttaa tunteisiini ja myös ratkaisuihini enemmän. Nyt tunnen olevani itsenäisempi ja vapaampi.

>>33>> :)
maikkula

ViestiKirjoittaja sara » 06 Tammi 2011, 13:09

Kyllä varmaan tämän tien yksi tärkeimmistä seurauksista on tytyväisyyden ja pysyvän onnellisuuden tilan lisääntyminen.

Negatiivisuuden katoaminen (pelkojen poistuminen) siis. Aina välillähän niitä mörköjä pompahtelee pintaan, mutta oman näkemyksen mukaan ne on juuri niitä opin paikkoja. Itse kiinnitän kyllä niihin huomiota että ymmärtäisin oppiläksyn, mutta yritän olla takertumatta eli en kerta kaikkiaan suostu enää ottamaan pelkoja omakseni tai oikein sitkeissä tapauksessa vain hyväksyn ne tämänhetkiseen vaiheeseeni liittyviksi. Koska olemme jatkuvassa muutoksessa, kohta ne menettävät merkityksensä.

Noista "käsittelyistä" seuraa äärimmäistä keveyden tunnetta, mihin Rosekin viittaa. Joskus tunnen sydämeni aivan kevyeksi niin että suorastaan säikähdän mitä sille on tapahtunut (paino on pudonnut sydämeltä, niin kuin sanontakin kuuluu).

Vapautta kohti matkalla, siis...
>>33>> >>33>> >>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara

ViestiKirjoittaja Maya » 09 Tammi 2011, 11:02

Kyllä, olen löytänyt tyytyväisyyden olotilan. Elokuussa syntynyt esikoiseni on opettanut minulle tässä hetkessä elämisen, ja vaikka aluksi yritin sitä vastustaa, voin nyt paremmin kuin koskaan! Tässä hetkessä tyytyväisenä olo auttaa myös näkemään sekä menneisyyden että tulevaisuuden valoisana. Tajusin eilen että on aivan mahtavaa elää juuri tätä elämää! Ja miten paljon kaikkea ihanaa olen saanut kokea. Mitään en vaihtaisi pois. Kiitos. >33>>
Maya
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Chevy » 09 Tammi 2011, 18:02

Tyytyväisyys on tällä sektorilla läsnä aina, kun ajattelen kotiani.
Viihdyn tässä erinomaisen hyvin, ympäristö on mukava ja palveluja riittävästi.
Hienoa.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja tira annuli » 09 Tammi 2011, 20:12

Voi miten ihanaa lukea ihmisten kykenevän tyytyväisyyteen! Välillä kun tuntuu, etteivät ihmiset osaa muuta tehdäkään kuin valittaa - oli asian miten hyvin tahansa.

Olen itsekin uuden vuoden myötä löytänyt jonkinlaisen uuden tyytyväisyyden tason. Ja olen kykenevä myös pieneen leikkimielisyyteenkin! :) Olen hyvin tyytyväinen elämääni ja ennen kaikkea olen hyvin tyytyväinen maailmaan. Jollain tasolla en enää syytä maailmaa vaan olen kiitollinen.

Kiitollisuus ja tyytyväisyys lienee sukulaisia toisilleen. >33>>
tira annuli

ViestiKirjoittaja Chevy » 10 Tammi 2011, 07:54

Jepjep,
ja kuten tunnettua on, pienistäkin asioista osoitettu kiitollisuus kasvaa ajan mittaan ihan
kuin vanhassa sananlaskuissa pienistä puroista tulee suuri virta.

Viktor Frankl ja muut logoterapeutit perustavat hoitoideologiansa perusajatukseen
"Tee tästä päivästä paras mahdollinen". Ko periaatetta noudattaen Frankl selvisi itse keskitysleiriltä.

Voimia ja iloa tähän päivään - huominen olkoon huomisen asia.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Ullis » 12 Tammi 2011, 21:53

Samanlaisia tuntemuksia täälläkin. Vaikka tällä hetkellä oma elämäntilanne on melko solmussa :?: Niin silti jostain syvältä sisimmästä pulppuaa ihanaa tyytyväisyyden tunnetta, siitä että asiat ovat muuttumassa (vaikka se samalla onkin pelottavaa) Välillä tulee >>33>> myös hetkiä jolloin sydämeen tulee niin suuri kiitollisuuden tunne ihan pienistä arjen asioista hu<g Se tuntuu siltä kuin yläkerrasta haluttais välillä muistuttaa että minusta pienestä pidetään kyllä huolta >>33>>
Ullis
Ullis

Paluu Yleistä asiaa