Lintu tuli sisälle

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Lintu tuli sisälle

ViestiKirjoittaja Jonna » 10 Marras 2010, 15:38

en nyt väitä että tässä jotain yliluonnollista olisi, mutta ihmettelin mistä raosta se lintu pääsi, kun parvekkeella on lasitus ja tosi pienet raot.
Kaippa ne lintuset vaan tulevat jos on tullakseen :)
Mutta siis, olin tässä koneella ja ihmettelin, mitä kissani oikein mesoaa toisessa huoneessa. Ajattelin että tyttö leikkii... hetken kuluttua kuului entistä isompi ääni ja menin katsomaan, meillä oli se lintu sisällä, kissan ahdistamana eteisen nurkkaan.
Kissani onneksi tottelee minua, väistyi linnun tieltä. lähestyin lintua hiljaa, lintu tuijotti minua ja antoi ottaa itsensä kiinni.
Päästin sen vapauteen.
Lintu lensi hienosti, vaikka oli tiputtanut muutaman höyhenen.

Minulla on muutenkin erityinen suhde eläimiin. Koira joka on purrut ihmisiä, alistuu edessäni, kissat eivät jätä rauhaan vaan tulevat syliini ja kehräävät, antavat rakkauttaan. Ehkä se johtuu siitä että olen kasvanut maalla ja ollut aina eläinten ympäröimä.
Jonna

Re: Lintu tuli sisälle

ViestiKirjoittaja mölli » 10 Marras 2010, 21:55

Hieno tapahtuma.
:)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
mölli

ViestiKirjoittaja veega » 11 Marras 2010, 07:18

Oi.

Lintuset tulevat ja menevät.
Jotakin se kävi sinulle kertomassa >>33>>
veega

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 12 Marras 2010, 10:05

Lintuset ovat kyllä veikeitä, kuulostaa hienolta tapahtumalta :)
Itse olen nyt ehkä kuukauden ajan käynyt läheiseen kauppareitin varrella sijaitsevaan metsikköön viemässä lintusille ruokaa. Eräänä päivänä tupakkaa poltellessani ikkunan äärellä lintu lensi ikkunan kaiteelle ja viserteli siinä aikansa vaikka ikkuna oli auki. Ei säikähtänyt kun kääntelin päätä ja koitin kurkkia että missä se oikein on. Siinä se hyppeli metrin päässä sirkutellen, ja ruokahan oli loppunut kun kävin myöhemmin ruokintapaikalla big>3luv
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Karhunsydän

ViestiKirjoittaja Ajatonkulkija » 15 Marras 2010, 17:08

Määrätynlaisessa valossa ikkunat peilaavat läheisiä puita taikka pensaita ja sen takia usein linnut luulevat lentävänsä niihin, kunnes nokkansa niihin ikkunoihin kolauttavat. Tai jos niillä käy hyvä tuuri niin lentävät vain sisään. :)
Useinhan näihin liittyy myöskin erilaisia uskomuksia, että tapahtuu sitä taikka tätä, jos käy näin. Mutten ainakaan itse enää usko sellaiseen vaan otan tuollaiset tapahtumat täydellisen luonnollisena elämänkulkuna, koska elämme sen luonnon kanssa jo todella lähekkäin. >>33>> Pääasiahan tietenkin on vain se, etteivät linnut vahingoitu vaan että ne saamme poistettua sieltä kotoamme elävinä.
Itse aikoinani olen antanut monelle ikkunoihimme lentäneille ja siitä pökränneille linnuille käsieni välissä Reikiä ja ne lähtivät siitä kohta jo poistumaan omille teilleen ihan virkeinä.
Ajatonkulkija

ViestiKirjoittaja Jonna » 15 Marras 2010, 17:18

Ajatonkulkija kirjoitti:Määrätynlaisessa valossa ikkunat peilaavat läheisiä puita taikka pensaita ja sen takia usein linnut luulevat lentävänsä niihin, kunnes nokkansa niihin ikkunoihin kolauttavat. Tai jos niillä käy hyvä tuuri niin lentävät vain sisään. :)
Useinhan näihin liittyy myöskin erilaisia uskomuksia, että tapahtuu sitä taikka tätä, jos käy näin. Mutten ainakaan itse enää usko sellaiseen vaan otan tuollaiset tapahtumat täydellisen luonnollisena elämänkulkuna, koska elämme sen luonnon kanssa jo todella lähekkäin. >>33>> Pääasiahan tietenkin on vain se, etteivät linnut vahingoitu vaan että ne saamme poistettua sieltä kotoamme elävinä.
Itse aikoinani olen antanut monelle ikkunoihimme lentäneille ja siitä pökränneille linnuille käsieni välissä Reikiä ja ne lähtivät siitä kohta jo poistumaan omille teilleen ihan virkeinä.

Totta, mutta kyllä silti mietin, miten se meille pääsi koska rakoset laseissa on tyyliä kynnen mittaiset :)
Jonna

ViestiKirjoittaja Ajatonkulkija » 15 Marras 2010, 20:23

Ehkä tuo lintu tarkoitti sitä, että sen täytyi löytää sellainen ihminen, joka tuntisi sen sydämen lämmön ja auttaisi sitä, koska sinä tunnut olevan juuri sellainen.
Onhan tarkoituksemme lähestyä luontoakin uudella tavalla nyt, kun olemme nousemassa taajuudelta toiselle ja tällaiset tapahtumat ovat osa sitä muutosta, jota ainakin itse kutsun sanoilla: yhdentyminen. big>3luv
Ajatonkulkija

ViestiKirjoittaja Augusta » 17 Marras 2010, 11:25

Talitintit villiintyneet täysin meidän kerrostalon pihapiirissä.Ensin tuli ikkunan raosta oikein porukalla 4 kpl lentelivät ympäri auntoa!Seuraavana päivänä parvekkeelta makuuhuoneeseen sama porukka 5des oli tulossa sinkoilivat ympäriinsä onneksi ei kukaan lentänyt ikkunaa päin liihottelun ja räpistelyn tuoksinnassa! :DJostain syystä aina tähän aikaan vuodesta varsinkin talitintit tulevat sisätiloihin.Tuskin tässä nyt mistään kovin yliluonnollisesta tapahtumasta on kyse. Ainakin meno tuntuu olevan kova tipuilla näillä nurkilla.
Augusta

Paluu Yleistä asiaa