Reiki-käsite on tainnut muuttua aivan erilaiseksi siitä, kun Norlamo toi reikin Suomeen. Silloin reikin leviämiseen tarvittiin kurssi ja oikea, elävä kontakti masteriin. Nyt olen käsittänyt, että esim. facebookin kautta voi saada virityksiä noin vaan ja kaikki asiat etenevät todella vauhdikkaasti. Reiki on muuttunut nettimaailmassa tavalliseksi hörhöilyksi

Jos vaikka sanoisin jollekulle tuntemattomalle käyneeni reikikursseja, minua voitaisiin pitää suorastaan vähän tärähtäneenä. Tai ainakin ihmisenä, joka ei ole aivan todellisuudassa kiinni.
Oma masterinin sanoi tässä taannoin, että hän aivan tietoisesti on jättäytynyt nettikeskustelujen yms. sellaisten ulkopuolelle ja keskittyy vaan omaan tekemiseensä. Hyvin viisasta <3 Toisaalta minulle teki hyvää kuulla ystävältäni, millaisia keskustelua ja viritystoimintaa vauhdikkaissa ryhmissä käydään. Millaisia mielikuvia sana reiki voi herättää kuulijan mielessä.
Tässä hektisessä maailmassa taitaa aina vaan olla tärkempää pysyä omissa energioissaan. Tunteeni siitä, että vielä puhkean kukkaan wanhanaikaisena reikihoitajana vaan vahvistuu

Yksinkertaista, ihanaa reikienergiaa <3