hiljaista foorumilla

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: hiljaista foorumilla

ViestiKirjoittaja Chevy » 25 Marras 2013, 08:53

Ai niin, viime viikolla kun kävin täällä, oli listalla samanaikaisesti 11 lukijaa, joista 1 oli kirjautunut sisään....
joten näköjään täällä käydään ainakin lukemassa. Hyvä niin.

Hassua on se, että jopa korttien ja lukemusten käyttäjät ovat hiljentyneet.
Siis Kaikkea hyvää foorumille!
:D
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 11 Joulu 2013, 06:18

Hei <3

Omalta osaltani olen vetäytynyt tavallaan syrjään. Nykyelämä on niin hektistä, etten meinaa aina kestää sitä. Tv:ssä puhuttiin kännykkäriippuvuudesta. Ja sen kyllä huomaa. Töissä tauolla nuoremmat työkaverit tuijottavat kaikki kännykkäänsä ja selaavat ruutua. Hammaslääkärin odotushuoneessa keski-ikäinen nainen kaivoi ensiksi yhden kännykän, jonka kanssa touhusi varmaan 20 minuuttia - ja kaivoi sitten esiin toisen.

Minulla on paljon helpompi hengittää, kun en mene mukaan tähän nykytouhuun. Esimerkiksi minulla on vanhanmallinen kännykkä, jolla voi soittaa ja lähettää viestin. Ja tarvin puhelinta juuri näihin asioihin! Netissä käyn harvakseltaan. Foorumilla olisi ihanaa keskustella, mutta eipä täällä enää oikein keskustelua synny. Ja jos itsekin kurkkaan tänne harvakseltaan, enpä ole oikein aktiivinen itsekään!

Työ on niin hektistä, että tarvin tosi paljon hiljaisuutta ja rauhaa vastapainoksi. On ihanaa, että olen löytänyt sisältäni rauhaa ja pystyn palautumaan aivan itsekseni. Viikottainen kehityspiiri on tullut entistä tärkeämmäksi. Aiemmin nimitin sitä meditaatiopiiriksi, mutta se taitaa olla liian hieno sana :D Oikeastaan kokemus on se. että hiljennyn täysin 20 minuutin ajaksi ja sillä on tosi hyvä vaikutus. On upeaa, kun maailma ikään kuin pysähtyy ympärille ja voi tunnustella miltä se itsestä tuntuu.

Huimaa on maailman meno ympärillä. Ja ihmisille siitä seuraa kaikenmoisia uusia vaikutuksia. Ehkäpä nuoremmat ja myös varmaan vanhemmatkin ovat tottuneet erilaisen elämänmenoo, toivottavasti. Mutta olen omalta osaltani tyytyväinen sivustaseuraajan rooliin. Nautin elämästäni omassa rauhassani.

Kaikkea hyvää kaikille. Rauhaa ja rakkautta <3 toivottaa Rose
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Jared » 11 Joulu 2013, 06:45

Rose kirjoitti:Esimerkiksi minulla on vanhanmallinen kännykkä, jolla voi soittaa ja lähettää viestin. Ja tarvin puhelinta juuri näihin asioihin! Netissä käyn harvakseltaan.

Kuin myös kännyn osalta,

Netissä opiskelen vieraita kieliä.
Jared

ViestiKirjoittaja maikkula » 11 Joulu 2013, 18:35

Ulkoisen hälinän vähentäminen on ollut tavoitteena minullakin. Kun vanha televisoni sanoi yhteistyösopimuksen irti heinäkuussa, en ole uutta sen sijaan viritellyt enkä kotona juuri kuuntele radioakaan. Luen ilmaislehden bussissa aamuisin, mutta netistä seurailen ajankohtaista tietoa. Pääni on mielestäni tullut vähän toimivammaksi tämän hiljaisemman tieto- ja muun infokauden aikana. Nukun paremmin... Luen enemmän kirjoja.
Tosin minä olen se tätsy, joka kaivaa kaksi puhelinta esiin kun on päivisin aikaa. Toinen puhelin on henkilökohtainen ja toinen työhön liittyvä. Ihan kaikkia tietokanavia ei voi sulkea. Älypuhelinta en omista.
Palaan varmaan taas pian television käyttäjäksi, mutta tällainen omaehtoinenkin "retriitti" tuntuu toimivan.

:)
maikkula

ViestiKirjoittaja Chevy » 12 Joulu 2013, 19:18

Rose kirjoitti:
Esimerkiksi minulla on vanhanmallinen kännykkä, jolla voi soittaa ja lähettää viestin. Ja tarvin puhelinta juuri näihin asioihin!
<3 toivottaa Rose

Sama täällä.
Telkkarin hylkäsin silloin kun digitv tuli. Ts mulla on kyllä vanha kuvaputkitoosa tallella, katselen sen kautta videoita.
Radiotakin kuuntelen harvoin.
Netissä askartelen lähes päivittäin, koska olen tilanteessa, jossa tarvitsen sitä. Lehtiä ei tule, joten tsekkaan uutiset netistä, käyn kirjaston lukusalissa lueskelemassa sopivia aikakauslehtiä jne.
Se on aika hyvä juttu siinä mielessä, että kotiin ei vyöry murha- tai sotauutisia tai sepustuksia maailman saastumisesta, ellen itse niitä avaa.
Hiljaisuutta täällä edistää se, että tässä asunnossa kuuluu jokainen aivastuskin läpi, joten suurin osa asukkaista yrittää olla ns. nätisti.
Musiikkiakin kuuntelen kuulokkeilla... :mrgreen:

Oli hienoa kuulla hiljentymisestäsi, Rose.
Ja kiitos muutenkin, että kävit kertomassa, mitä Sinulle kuuluu. :D
Toivottavasti käyt vielä vastaisuudessakin...
Rauhaa ja rakkautta, niitä tässä maailmassa tarvitaan.

Kaikkea hyvää kaikille ja kaikelle,

Chevy
That Coyote was asleep
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

kaikella on tarkoituksensa

ViestiKirjoittaja mv1 » 15 Helmi 2014, 21:00

Hei,
totta tosi hiljaista on.
Nyt vuonna 2014 täällä on 1 kävijä siis minä. Mietitte tuota facebookia, kyllä siellä on reikiryhmiä ja muita ryhmiä. Kuulun itsekin niihin, toisaalta täältä sain ja saan yleensä enemmän tietoa kun sitä tarvitsen. Ryhmissä tuntuu että koska tieto kulkee niin nopeasti siellä ei ehditä vastailemaan perusteellisesti kuten ennen täällä.
Hienoa tietysti siellä se nopeus että esimerkiksi voimakuvia on paljon ja linkityksiä, mutta jos on kuukauden poissa ei niitä vanhoja viestejä enää viitsi lukea, kuten täällä viitsii.
Toivottavasti ihmiset löytävät tämänkin uudelleen ja jos ei niin "ennen oli ennen ja nyt on nyt".
Sopeutukaamme kaikkeen mikä on valoa ja hyvää energiaa jakavaa. Ja luottakaamme että kaikessa tietoisuudessa me säilymme hyvinä, sisäistämme hyvää, luotamme tulevaan ja onneen. Olemme turvassa sekä osaamme jakaa tietojamme ja taitojamme kuten on tarkoitettu.
mv1

ViestiKirjoittaja Rose » 16 Helmi 2014, 10:43

Sopeutuminen. Vain muutos on pysyvää. Näin se on, kehitys on myös hyvästä, varmaan nopeat mediaväylät tavoittavat enemmän ihmisiä myös Reikin piirissä.

Vanha peruskännyni alkoi reistailla ja joulupukki viisaudessaan päätti tuoda minulle älypyhelimen :mrgreen:

En ole uuden kännykkäni kanssa vielä oikein sinut. Minua hämmentää myös kännykän toimintojen nivoutuminen nettiin. Ennen puhelin oli puhelin, tietokone tietokone ja tv oli tv. Nyt ne on kaikki sekaisin!!! Ja vähän minäkin :D Mies kannustaa minua "rämpläämään" kännykkää, myös nettiyhteyksiä siellä. Siten sen kuulema oppii. Voi pojat, sen kun näkis :mrgreen:

Rauha ja hiljaisuus. Näitä asioita moni nykyään kaipaa, jotkut tiedostamattaan. Minä olin tavallaan reikistä tauolla, keskityin maalliseen, panostan työntekoon. Nyt kehossa on kipuja, viimein kokeilin Buranaa, sekään ei enää auta. Niinpä löysin Reikin uudelleen. Olol alkaa helpottaa. Kakkosreiki on käytössä ja aion tehdä myös kaikessa rauhassa keholleni perushoidon. Tämä tuntuu auttavan, tätä tarvitsen <3

Toisia en ole hoitanut varmaan vuoteen. Tänään virisi ajatus, että jos vielä teen hoitoja, hoidan hiljaisuudessa, ilman keskustelua hoidon aikana. Tämä tuli aiemmin jo esiin Raulin kursseilla, hän ihmetteli puheenpulinaa hoidon aikana ja kertoi itse hoitavansa hiljaa ja keskittyvänsä siten hoitoon. Nyt ymmärrän sen hyvin.
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Chevy » 18 Helmi 2014, 12:37

Olen edelleen pysytellyt vanhakantaisissa laitteissa.
En ole edes hankkinut telkkaria, vaikka se paljon puhuttu vero minulta peritäänkin.
Kännykänkin unohdan usein ladata, tai se saattaa jäädä kotiin ja tyhjentyä omia aikojaan.
Toisinaan olen liikkeellä ilman minkäänlaista kelloa. Tässä kaupungissa ei ole julkisia kelloja paitsi sisällä kaupoissa,
joten bussipysäkeillä tulee ajoittain seistyksi vaihtelevia aikoja. Bussien kellotkin näyttävät usein päin pyrstöä. :mrgreen:

Mitä tulee hoidon aikana olemiseen ja tekemiseen, en itse aloita juttua hoidettavan kanssa.
Mutta tosinaan hoidettava alkaa puhua, on jotain, mitä hän ei ole aiemmin saanut ulos itsestään.
Hän saa tietysti puhua, mutta en ota asioihin erityisesti kantaa, ellei minulta kysytä jotain.

Musiikkia en ole aikoihin käyttänyt taustalla.
Tässä asunnossa kuitenkin kaikki kuuluu läpi, joten jos teen hoitoja tässä asunnossa,
saatan valita jotain hyvin hiljaista taustamusiikkia, jotta muista asunnoista ehkä kuuluvat äänet eivät tunnu niin kovilta.
Tai ettei hoidettavan puhe kuulu niin selvästi naapuriin.
Joojoo, naurakaa vain, mutta minusta on aika hullua, että kun naapurit puhuvat puhelimeen, saatan erottaa toisinaan sanatkin.
Tiedän, milloin joku naapureista tiskaa tai tekee tiffany-töitä.
Ennen eteisen seinäni peittämistä uusilla vaatekaapeilla kuulin jopa miten naapuri omassa eteisessään vetäisi pusakan vetoketjun auki...
En muista koskaan aikuisiällä asuneeni tällaisessa paikassa - mutta onneksi suurin osa kanssa-asujista on hiljaa...
Siis hiukkasen peitemusiikkia, jos vaikka tulee hoidettavan kanssa puhetta hänen edellisistä elämistään tms, mitä hän ei välttämättä
halua jakaa ulkopuolisten kanssa.

Todellakin, vain muutos on pysyvää. Tuntuu kuin olisin jotenkin tienhaarassa...saas nähdä, minne päin...
That Coyote was asleep
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 18 Helmi 2014, 17:55

Tunnen myös olevani tienhaarassa! Tämän päivän olen pyhittänyt luovaan laiskotteluun ja kas kummaa. ajatuskin rupesi taas kulkemaan. Ensiksi oli tiukka 6 päivän työputki ja se veti mielen niin tiukalle, että en enää osannut nukkua kahtena viimeisenä yönä "uraputkessa". Tänään oli helpottava vapaapäivä ja sain myös kunnon yöunet viime yönä. Eilen illalla oli myös kehityspiirin kokoontuminen, se varmaan myös osaltaan rauhoitti mieltä. Siellä tapaan aina Masterini, se on tosi ihana juttu.

Ilmeisesti tälläisiä pieniä, hiljaisia kehityspiirejä on aika paljon. Ja ne tekevät tärkeää työtä energiatason kohottamiseksi meille kaikille <3 Jotenkin minulle sopii tälläinen maanläheinen, yksinkertainen toiminta. Aika moni tuntuu hakevan extreme-kokemuksia, pitää olla kunnon äksöniä.

Hoitamista olen pohtinut ja kuinka ollakaan jutellesani Masterini kanssa asia tuli puheeksi. Tajusin, että vaikka olen hoitanut, olen hoitanut tuttujani. en ole oikeastaan ollut "oikea hoitaja". On aivan eri tilanne, kun hoidettava tulee samalla kyläilemään kun tulee hoitoon. Niinpä, jos - tai ehkä pitäisi sanoa kun - alan taas hoitamaan, teen asiat aivan eritavalla. Ensiksi haluan työtilan kodin ulkopuolelta, siis ihan oikean työpaikan :mrgreen:

No, nyt kuitenkin jatkan elämääni tässä ja nyt, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Jan » 19 Helmi 2014, 14:31

Puheenpulina reikihoidossa tosiaan vie keskittymisen helposti. Ja se
keskittyminen on juuri hyvin tärkeätä, jotta löytyy se tajunnan tila,
jota kautta sitä "ihtiään" pääsee virtaamaan. Toki on mahdollista
jos on todella hyvä keskittymiskyky, vähän läppääkin heittää välillä.
Itsekin keskityn hoitoon parhaiten hiljaisuudessa, mutta mikäli asiak-
kaalla on puhumista niin annan puhua. Jotkut silläkin tavalla saavat
asioitaan käsiteltyä. :)

Mitä tulee tähän foorumiin niin luulisin, että kyllästyvät ennen pitkää
feisbuukin rytmiin. Informaatiokanavanahan se on ihan mahdoton.
Vaatii kokoaikatyöskentelyä, jotta informaatio saavuttaa. Foorumi
on toki hitaampi ja helpompi. Niinpä uskon, että tällaisella on vielä
paikkansa. Toki floodaajille ja kuvanlähettelijöille Facebook varmaan
on paras paikka ja niille, jotka haluavat chat-tyyppisesti keskustella
ajatusvirrassa. Ei kun odotellaan, josko tänne palaisi tai löytäisi vallan
uusia keskusteluhaluisia. :)
Jan
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa