Kodin energiat

Kirjoita tänne tervehdyksesi Ystäville...

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Kodin energiat

ViestiKirjoittaja Chevy » 15 Tammi 2012, 18:52

Kiitos, Mantelinkukka.
hu<g
Haleista saa aina voimaa!
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Maya » 15 Tammi 2012, 23:59

Chevy kirjoitti:Voi Maya, paikkoja, jotka vetävät puoleensa, on itse asiassa parikin. Saa nähdä, mikä niistä voittaa.
Lisävetona on se sama, jonne tekin olette menossa. :mrgreen:

Muuttaminen on toisalta rasittavaa, mutta toisaalta hyvin virkistävää ja voimaannuttavaa!
>33>>

big>3luv Luettuani Teidän sanat...tekstit, hulvahti suuri virtus lävitseni. <333 Ja hyvän olontunne sisimmistä pulpahti!
Maya: Tervetuloa Saimaan ja lehmusten äärelle! :)
Chevy: hu<g ....muuta en tässä kohtaa keksinyt, kuin halata. :D[/quote]

Samma här! Miulla meni kylmät väreet tuosta Chevyn kommentista (ja siis positiivisessa mielessä). Itäsuomi rulettaa! Tässä on nyt selvästi joku isompi juttu meneillään.. Saa nähdä mitä tapahtuu. :)

Miulle tuo muutto on siis paluu juurilleni. Olen ollut yli kymmenen vuotta muualla ja muuttanutkin sinä aikani noin kymmenen kertaa. Nyt kaipaus kotiin on todella voimakas. Tuntuu että jokin ympyrä sulkeutuu nyt. Muutamme mummoni mökkiin ja mie oon siitä niin onnellinen! >33>>
Maya
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Chevy » 16 Tammi 2012, 08:37

Ah, mummon mökki - ihanaa... >33>>
Ja voimaannuttava paluu juurille vuosien muuttamisten jälkeen, vau! Hienoa!
hu<g

Saas nähdä, mitä tuleman pitää. Tuleeko Lehmusten kaupunki vai joku muu....
Minulle tämä tuleva muutto on päinvastoin riuhtaisu irti juuriltani, minähän olen toisen polven paljasjalkainen,
joka on asunut koko ikänsä vyöhykkeen Kirkkonummi - Lahti - Porvoo sisäpuolella, vaikka muuttoja onkin ollut
useita sekä Helsingissä että sen ulkopuolella.

Niin - ehkä tämä aika on kokonaisuudessaan tilaisuus Itä-Suomelle nousta ja voimaantua näissä energeettisissäkin asioissa,
kun materialistiset mahdit vaimenevat, esim. paperiteollisuus on hiipumassa. Kenties ne henkiset ja esoteerisetkin arvot,
jotka menetettiin sotien jälkeisessä uudessa rajanvedossa, ovat vähitellen korvaantumassa?

<333 <333 <333 <333 <333 <333 <333 <333 <333 <333 <333 <333 <333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy

ViestiKirjoittaja Rose » 17 Tammi 2012, 11:55

Siivous on minun huushollissani ajankohtaista justiinsa nyt :mrgreen: En osaa oikein rauhoittua ennen kuin saan ympäristöni levolliseksi.

Tuulettaminen on minun juttuni, mutta tänään sataa lunta eikä pakkastakaan ole paljon, joten petivaatteet jäi tuulettamatta, mattoja huiskutin suunnilleen oven raosta ja toin heti takaisin sisälle, kasaksi eteiseen.

Puhdas, raikas koti on ihana >33>> Nyt se on taas mahdollista, kun nuorempi lapsi muutti pois kotoa. Hänen jälkiään sain siivota monta kertaa päivässä, esim. vessassa, mutta aina vaan tuli uutta sotkua. Mutta silloin totuin siihen, nyt on varmaan puhtaampaan.

Kaappien siivos... Se ei oikein innosta. Kuuntelen ihmeissäni, kun jotkut tuntuvat siivoavan kaapit useati vuoden mittaan. Järkeilen, etteivät tavarat pölyty kaapeissa. Ja sitten kun ryhdyn siivoamaan, laitan tavaroita, vaatteita yms. reippaasti roskiin ja kierrätykseen. Juu-u, sitten kun se aika taas koittaa :mrgreen:

Hermostun, jos pitää siivota kiireessä. Viime keväänä pidin lomaa huhtikuussa ja siivosin oikein kunnolla, pyyhin katot yms. Sain kaikessa rauhassa touhuta monta päivää, koti tuli kuntoon. Enpä sitten hirmu suuresti kesällä siivonnutkaan. Joku raja siisteydelläkin big>3luv

Kyllä varmaan koti kertoo asujastaan paljon. Meillä on aika väljää tavaroiden ja huonekalujen suhteen. En ole keräilijä. Lehtiä ja kirjoja tahtoo kertyä. Hoitohuone on vähän erilainen, sinne olen halunnut kauniita asioita, enkelikuvia yms. Meillä on aika voimakkaita värejä, seinissä ja tekstiileissä sekä puupintoja.

Kodin järjestäminen on oikeastaan aika rentouttavaa puuhaa. Huomaan usein hyräileväni, kun järjestän keittiötä syönnin jälkeen.

Oma koti kullan kallis >>33>>
Kaikki virtaa
Rose

ViestiKirjoittaja Frangipani » 28 Tammi 2012, 14:19

....taas on tunne, etta on kirjoitettava ja kuten tavallisesti kaannan asiat paalaelleen....usein meilla on tunne, etta siivoammalla tai muuttamalla uuteen paikkaan siivoamme 'huonot energiat pois'.....itse olen muuttanut Suomesta Indonesiaan (siiivouskulttuurista - kulttuuriin, josta meidan kasityksen mukaan 'hygieenista/puhtaudesta tiedetaan hyvin vahan).

Samalla jatkan Reiki Tummo kursseja, jossa minulle paiva paivalta selkenee, etta tama kaikki on meille vain oppimista varten....mita enemman paastamme irti kaikista negatiivisista asioista; ylipuhtaudesta, paikan muutosta ja pystymme rakastamaan tata kaikkea, sita onnellisempia tulemme olemaan.

Anteeksi, etta kaannan asioita, mutta toivon, etta joillekin viesti antaa sisaltoa ja ymmarrysta meidan omista tarpeista ja ymmarryksesta, etta tama kaikki on meille taalla vain oppimista varten. Siina vaiheessa kun olemme valmiita irrottautumaan omista tarpeistamme ja puhdistamaan sydamemme, sita onnellisimpia olemme....
Frangipani

ViestiKirjoittaja Frangipani » 28 Tammi 2012, 14:20

<333
Frangipani

ViestiKirjoittaja Maya » 28 Tammi 2012, 23:20

Uskon asuvani aina juuri siellä missä minun kuuluukin asua, juuri siinä ympäristössä jossa minulla on jotakin tehtävää. Olen kiitollinen kaikista kodeista, joissa olen asunut. Nykyisessä kodissanikin on paljon hyvää, mutta kyllä minusta vaan on ihanaa muuttaa mummoni isän rakentamaan taloon kotiseudulleni.

Kytoharj, miksi puhut muuttamisesta negatiivisena asiana? En näe myöskään mieleni ilmentämieni sotkujen siivoamista ylihygieniana tai negatiivisena asiana. Minusta siivoaminen on mukavaa. Sori jos en ymmärtänyt pointtiasi..
Maya
Moderaattori

ViestiKirjoittaja Frangipani » 29 Tammi 2012, 03:21

Hei Maya,

En sinaansa puhunnut siivoamista negatiivisena asiana....vaan oppimisena...... Jotkut ihmiset eivat ole tyytyvaisia vaikka siivoisivat kuinka hyvin tai kayttaisivat kuinka hyvia aineita, ja silti heille tuntuu, etta popoja on talossa jne. Hyva esimerkki minusta on Suomessa villitseva antiseptisten aineiden kaytto?

Toisaalta tavaroiden siivoaminen tuo hyvaa oloa, silla meidan ei pitaisikana olla 'kiintyneita' tavaroihimme tai taloomme.

Siivoamisesta taytyy nauttia, mutta kait pointtini on vain, etta se ei saa menna liiallisuuksiin, silla myos sekin voi aiheuttaa stressia joillekin ihmisille ja siten ei enaa meidan sydamen asia vaan olotilamme turruttaminen?

<333
Frangipani

ViestiKirjoittaja Frangipani » 29 Tammi 2012, 04:28

Hei, miksi itseasiassa kiinnostuin kommentoimaan tata, niin olen ollut aiemmin kovinkin siivousintoinen ja toki nauttinut siisteydesta ja siita jaljesta/tunteesta, jota sain aikaseksi siivoamalla taloani. Samaan aikaan muutin kahden vuoden valein asuntoa/maata (tyonmerkeissa) ja oli aina mukava jattaa 'vanhat polot' jaloistaan ja saada kiva uusi asunto/ymparisto.

Nyt olen loytanyt sen, mita olen etsinyt -sydameni (ainakin osittain...viela matkaa jaljella:>)) eli minulla ei ole kiirre muuttaa mihinkinkaan ja hyvaksyn indonesian sotkut ymparillani kokematta stressia siita. Toki siivoilen, mutta nautin siita aivan eri lailla kun ennen.....enaa en koe minkaanlaista stressia siivoamista ja muuttoonkaan ei ole tarvetta.... Reissaan toki edelleen paljon, mutta nautin paikasta kun paikasta ja tilanteesta kun tilanteesta aivan eri lailla kuin ennen:>)) >>33>>
Frangipani

ViestiKirjoittaja Portobello » 29 Tammi 2012, 13:27

Ymmärrän Kytoharj:n pointin.

Monilla meillä - varsinkin naisilla - on kotoa opittu siivouspakko. Ollakseen hyvä ihminen täytyy siivota sääntöjen mukaan. Moni äiti on siivonnut yksin, muuttunut katkeraksi, ja siirtänyt siivouspakon ja siivousinhon jälkipolvilleen.
Tästä loistavin esimerkki on joulusiivous. Kunnon emäntä luuttuaa komerotkin. Itselläni on ollut kova ulosoppiminen tästä. Ja aina Joulun alla huomaan luovani itselleni pakkoja. Ja perhehän siitä kärsii myös. Mieheni äiti on aikoinaan aiheuttanut perheelleen niin kovan joulukammon, että molemmat lapset söisivät jouluna mieluiten papuja suoraan purkista kamalan sotkun keskellä. Näiden yhteensovittaminen on ollut haasteellista.

Myös pienten lasten äideillä tuntuu olevan samaa hyvän äidin siivousmyyttiä. Keskinäiset vierailut voivat kaatua siihen, kun vähemmän siivoava ei kehtaa kutsua luokseen siivousintoista ja toisten nurkkia nuuskivaa superäitiä.

Elämänlaatuhan tästä kärsii.
Portobello

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa