Kirjoittaja tira annuli » 18 Syys 2010, 15:15
Ennakkoluuloja on ihmisillä paljon. Tosin itse en omaa tekemistäni pysty enää määrittelemään "reikiksi" tai "energiahoitamiseksi" tms., joten määrittelemättömän kokonaisuuden tuomitseminen on huomattamasti vaikeampaa kun sillä ei ole nimeä.
Olen kertonut asiasta vain silloin jos siitä on kysytty tai se on luonnollisella tavalla noussut esiin keskustelussa. Vain hyvin harvoille olen mennyt esittelemään asiaa vain sen takia, että olen itse löytänyt sen ja innoissani siitä. Ja aina ennen kuin kerron asioistani ihmisille, seuraan hyvin herkästi intuitiotani - se kertoo minulle, mitä kyseinen henkilö on valmis kuulemaan ja myös mitä sen on edes tarpeellista kuulla. Ehkä tästä syystä en ole kertaakaan törmännyt siihen tilanteeseen, että kukaan olisi suoraan tyrmännyt ajatuksiani tai toimintatapojani. Lähes aina siitä on kehkeytynyt hyvin mielenkiintoinen keskustelu, jossa usein myös toinen osapuoli on päässyt avautumaan aiheesta "vihdoinkin jonkun kanssa, joka ymmärtää".
Jos joku on ennakkoluuloinen tai tuomitseva, annan hänen olla sellainen. Väkisin työntämällä ei lukitut ovet aukea, ilman että jotain menisi rikki. Ei ole minun asiani kertoa, miten jonkun tulisi suhtautua mihinkään. Joskus toki tekisi mieleni käydä ns. takomassa järkeä päähän, mutta se ei ole minun tehtäväni. Ja jos jollakin on eriävä mielipide jostain, siitä on yleensä mahdollisuus oppia taas lisää itsestään (miksi minua loukkaa hänen ajattelunsa, jne.).
Äh, tulipas varsin diplomaattis-rauhanmielis-ollaankaikkiystäviä -vastaus. Mutta toivottavasti tämä antaa valoa kestää ennakkoluulojen ja negatiivisten ajatusten parissa!