Mitä kiviä omistatte?

Tänne voi kirjoitella kaikkea Taivaallisista ja Maallisista energioista

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Rose » 22 Helmi 2011, 11:15

Kivet ovat olleet tärkeitä minulle monta vuotta. Hassua, sillä aluksi en ymmärtänyt toisten kivi-innostusta ollenkaan. Mutta sitten kolahti. Tajusin kivien energian :mrgreen:

Aluksi myös ostin innokkaasti, netistä niitä saa kätevästi tänne pohjoiseenkin. Myöhemminolen ostanut reissuilla Etelä-Suomeen ja Lappiin.

Energisoin vettä kivillä. Viime kesänä ostin Somsolasta oikeat vesikivet, jotka voi laittaa sisälle kannuun, karneoleja ja ametisteja. Elämäniloa voimistavaa vettä. Välillä vesikivet voimistuvat ja lepäävät, silloin laitan kannun ympärille muita kiviä. Enkelikivi, keltainen kalsiitti. Käytän myös kivikoruja ja sängyssä on usein petarin alla kivi.

Syksyllä ostin upean turkoosisydämen riipukseksi. Sitä monta viikkoa päivittäin (samoin turkooseja puseroita ja lakanoita). Alussa tarvitsin turkoosia valtavasti, sitten tilanne tasoittui ja hiipui. Nyt en halua laittaa sitä korua. Aiemmin syksyllä pidin pitkään ruusukvartsikoruja, nyt silloin tällöin. Aamulla menen puulaatikolle, jossa kivet asustavat ikkunalaudalla ja sieltä valitsen sopivan tulevalle päivälle. Hematiittisormus sopii hyvin työpäivään.

Petarin alla on viime aikoina ollut intialainen jokikivi ja hematiitti (kesäostos Lapista, 1 e) vuoronperään.

Yksi tärkeä kivi on munanmuotoinen onyx. Lisäksi on muutamia luonnonkiviä, jotka maadoittavat tosi hyvin. Yhteensä kivijuttuja on varmaan reilut 20 kpl.
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja mölli » 06 Maalis 2011, 15:35

Hienoja kivikokemuksia.

:)

Akaattilevy vesikannun alla voisi myös olla oiva tehoenergisoija, etenkin jos kättää vedessä vielä jotain muuta kiveä.

:D

Uusimpia kivisiä tuttavuuksina löytyy kiviperheestäni: atsuriitti, shiva lingham, musta turmaliini (useampikin) ja kalahari jaspis.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Augusta » 06 Maalis 2011, 16:28

Kesällä Suomireisuilla olen ostanut sellaisista purkkapalloautomaatin tapaisista vempaimista kiviä.Viimekesänä kesän taskukiveksi tuli ametisti jota toivoinkin. >33>> Niin ja toisessa taskussa taisi reissata mukana aventuriini. :)
Augusta
 
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Mantelinkukka » 06 Maalis 2011, 19:50

Kaksi tärkeää kiveä on ollut matkassa:
>>33>> vuorikristalli,
>>33>> ns. enkelikivi (enpä nyt juuri muista "oikeaa" nimeä)
Molemmat vaikuttavat vahvasti, niin itsehoitona kuin hoidollisessa huomassa.
Sekä turkoosin värinen kivi...joka on tullut matkaan mukaan.

Luonosta olen myös aiemmin kerännyt muodosltaa intuitio mukaisesti herättäviä ajatuksia...josta ammentaa uusia virikkeitä. ;)
Mantelinkukka
 
Viestit: 153
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 18:14

Re: Mitä kiviä omistatte?

ViestiKirjoittaja Kimalainen » 11 Kesä 2011, 18:27

No nyt sain kiveni luetteloitua. Ja näiden lisäksi on mukaan poimittuja kiviä rannoilta ja tärkeistä paikoista joissa olen käynyt. On kausia, jolloin jokin tietty kivi puhuttelee enemmän, savukvartsi on ja pysyy minulla, mutta juuri nyt kirkas kvartsi, vuorikristalli on pinnalla. Liittynee jotenkin kesään, luulen. Yhdessä vaiheessa en voinut edes sietää tummia kiviä, sitten tuli hematiitin ja obsidiaanien aika... Näin se vaan menee.

Akaattilevy
Akaattikideonkalo
Ametisti
Aventuriini, vihreä
Fluoriitti
Girasol kvartsi
Hematiitti
Himalajan herkimer
Hopeaobsidiaani
Intialainen jokikivi, shiva lingam
Kalsedoni
Kalsiitti, keltainen ja oranssi
Karneoli
Kirkas optinen kalsiitti
Kuukivi
Labradoriitti
Lumihiutaleobsidiaani
Mahtikivi
Okthaedron fluoriitti
Prehniitti
Pyriitti
Rutiilikvartsi
Ruusukvartsi
Sateenkaarikuukivi
Sateenkaariobsidiaani
Savukvartsi
Seleniitti
Sitriini
Sitriinikidekärkilevy
Spektroliitti
Vuorikristalli
Avatar
Kimalainen
 
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 19:36

Edellinen

Paluu Enkelit ja kivet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron