Tunnista oikea henkioppaasi.

Tänne voi kirjoitella kaikkea Taivaallisista ja Maallisista energioista

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja poka » 26 Syys 2011, 11:11

Hei,

Avasin tähän kokonaan uuden ketjun mihin toivoisin saavan ajatuksia em. aiheesta.
Jossain ketjussa hieman jo kirjoitin jotain epämääräistä asiasta.

Ilmeisesti kummiskin koko ajan useampi ja useampi meistä on kiinnostunut ja/tai oppinut kanavoimaan jollain tasolla henkimaailmaan ja kovasti ollaan kiinnostuneita saamaan yhteys omaan ns. henkioppaaseen.

Itse olen asiassa täysin noviisi, kuten varmaan moni muukin, siksi
näkisin tärkeäksi oppia tunnistamaan oman henkioppaan/ tai oppaat yleinsä muiden joukosta.

Itse kanavoidessa olen törmännyt moniin eri energioihin ja monet vastaavat olevansa oppaita
vaikka eivät selkeästi sitä ole. Henkimaailma heijastaa yleinsä sitä olemusta minkä itse omaat.
Itse olen vähän tämmöinen veijari luonteeltani, niin ilmeisesti vedän luokseni saman tyyppisiä veijareita sitten.
Missä vähän kaikki on olevinaan oppaita väillä ja joskus on hieman vaikea erotella aihetta kuka on kukin.

Olisi hirmu kiintoisaa kuulla eri menetelmistä tms. millä työ analysoitte aihetta että milloin "opas" on oikeasti opas,
eikä kustannuksellasi haussutteleva muu energia.

Itsellä ei ole oikeen tähän hätään muuta keinoa kuin yrittää tunnistella itse kommunikointia,
eli silloin kun yhteys on erityisen selkeä ja tietoa tulee ilman katkoksia ja hyvin sujuvasti ja sutjakkaasti
olen luokitellut energian mahdolliseksi oppaaksi.


Iloa ja voimia hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 26 Syys 2011, 16:22

Henkimaailma heijastaa yleinsä sitä olemusta minkä itse omaat.


toisinaan liiankin kanssa, ehkä olisi hyvä jos kukaan ei antaisi noiden muiden olettaa, että sellainen käyttäytyminen olisi soveliasta, vaatikaamme hieman käytöstapoja muiltakin, olkoonkin "meitä viisaampia".
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 26 Syys 2011, 17:25

Niin, onko meillä se henkiopas tai henkioppaita vaiko ei?

Itse olen myös asiaa tutkiskellut ja lueskellut kirjallisuutta asiaan liittyen. Olen myös yrittänyt saada henkioppaaseeni - sikäli kuin sellaista on - yhteyttä, mutta en ole pyynnöistä huolimatta saanut. Ainoastaan anonyymin "reikioppaan" kanssa saan jonkinlaista vuorovaikutusta aikaiseksi mutta en tiedä onko se joka kerta sama, onko se jotenkin "oma" vai "jaettu" ja onko se ylipäätään hyvä/paha/mitä tarkoitusta varten. :D

Lukemani perusteella on parikin teoriaa olemassa (näistä ei siis omakohtaista kokemusta, referoin vaan):

1) jokaisella on oma suojelusenkeli, joka voi toimia myös henkioppaana. Tämä näkökulma on uskonnollinen, ja pitkälti sen takia että kristinusko suhtautuu negatiivisesti tuonpuoleisen kanssa kommunikointiin. Itse jollain tasolla uskon suojelusenkeliin koska oletettavasti sellainen on monesta pahasta pelastanut, mutta en ole saanut kuitenkaan kontaktia suoraan pyynnöistäni huolimatta.

2) jokaisella meillä on (mahdollisen suojelusenkelin lisäksi) yksi tai useampia henkioppaita. Yksi näistä voi olla tuonpuoleisessa oleva sielunkumppani - jolla ei siis ole nyt mitään tekemistä parisuhteen tai romanttisen rakkauden kanssa - ja muutama muu on eri tarkoitusta varten, yksi turvallisuutta varten, yksi henkistä kehitystä varten, yksi valvomassa sielunsuunnitelman toteuttamista jne. Näistä usein yhteen tai kahteen ihmiset voivat saada kontaktinkin. Kliseisimmillään kai kaikilla meillä on vanha intiaanimies henkioppaana joka näyttäytyy, kun ihminen on kehitykseltään siihen valmis. ;)

3) henkiopasta ei ole ollenkaan, tai tarkalleen ottaen se olet sinä itse, tai se "yliminäsi" / korkein olemassaolosi /sielusi. Koska sielu on erillinen egosta - ja egon lasken nyt sellaiseksi "käyttöminuudeksi" tässä maallisessa maailmassa, niin viestit henkioppaalta voisi tulkita viime kädessä viesteiksi omalta korkeimmalta minuudelta. Oman sielun kanssa ei aina pysty kovin sujuvasti kommunikoimaan pauhaavan ja mäkättävän egon takia, joten sielu sitten voi esiintyä ehkä henkioppaan muodossa. Itse saan ainoastaan korkeimpaan minuuteni kontaktia yöllä unessa, jossa usein käy niin että herään äkkiä siihen kun joku ikäänkuin "huutaa" kovalla äänellä jonkun tietyn iskulauseen tai sloganin. Joo, kuulostaa hullun hommalta, tiedän! :D :D Mutta nämä ohjeet ovat siis aina olleet tilanteeseen tai käsillä olevaan ongelmaan sopivia ja joku (=minä itse?) ne aina unessa niin kovasti rääkäisee että herään siihen ja sanat jäävät tuoreeltaan mieleen.

Oma näkemykseni on myös siis vailla sinettiä koska suoraan sanottuna en tiedä, mitä ajatella. Kaikki kirjat (esim. sylvia brownen teokset jne) sanovat aina että henkiopas tulee luokse kun PYYTÄÄ. Eli kontaktia voi saada niin halutessaan, mutta minulla tämä ei ole onnistunut. Ai no sen verran kyllä, että heilurilla saan myös vastauksia tuonpuoleisesta, mutta mikään ei silloinkaan takaa sitä että se on todella joku muu joka vastaa (ja heiluria liikuttaa) vaan se voin olla tiedostamatta myös minä itse.

Ja mikä se "minä itse" edes loppupeleissä on, onko se ego, sielu, korkein minuus, inkarnaatioideni kumuloitunut summa vai mikä? Kertokaa joku jos osaatte sen paremmin tulkata :D

Mielenkiinnolla odottelen muiden kommentteja!
leppäkerttu
 
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Elo 2011, 10:17

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja Rose » 26 Syys 2011, 20:45

Onpa taas mielenkiintoista big>3luv ...

Olen samaa mieltä kaikkien kolmen ensimmäisen kirjoittajan kanssa :mrgreen:

Leppäkerttu oli jäsentänyt ajatuksiaan hyvin tutunoloisesti, itselläni juoksee ajatus samaan tyyliin.

En ole oikeastaan koskaan yrittänyt oikein kaivaa henkiopasta esille. Kerran hän tuli ja kanavoin kirjoitetun viestin, joka vastasi moniin mielessä sillä hetkellä oleviin kysymyksiin. Silloinkin hän tuli valona, energiana, otti oppaan muodon vasta kuin olin vähän pelästynyt. Luin Niina-Matildan kirjaa ja olin oikeastaan kateellinen, miten hän kommunikoi oppaittensa kanssa... Sitten mietin ja totesin, että tälläinen kommunikointi henkimaailmasta päin sopii hänelle. Se on juuri hänelle räätälöity näin. Oma tieni on erilainen. Saan välillä välähdyksiä myös vanhasta, viisaasta intiaanista, mutta se olen todennäköisesti minä itse jossain muinaisessa inkarnaatiossani >33>>

Korkeampi itse eli varmaan sama ajatus kuin Yliminä. Tämä on se minun juttuni. Monelta taholta olen tähän törmännyt eli on lempeästi tuupattu tähän suuntaan >>33>> Meditaatiossa pyrin luomaan yhteyden Korkeampaa itseen. Tarkoitus olisi, että yhteydestä tulisi niin voimakas, että se olisi aina päällä. Tai ainakin näin alussa, että siihen pystyisi helposti virittäytymään. Siellä on se kaikki viisaus ja tieto jonka tarvitsen.

Enkelit ovat ihania ja päivittäin mukana elämässä. Heiltä voi pyytää aivan käytännön apua.

Jaken kanssa olen myös samaa mieltä, henkimaailmasta voi saada monenmoisia oppaita, kannattaa olla varuillaan. Ja muistaa terve maalaisjärki. Paljon varmaan myös riippuu siitä, miksi haluaa ylipäätänsä tekemisiin henkimaailman kanssa. Jos pyyteettömästi haluaa opastusta, varmaan saa turvallista, lempeää ohjausta. Jos hakee jännittäviä kokemuksia, niitäkin varmaan tarjotaan. Jos haluaa itselleen vaikkapa jotain maallista, taloudellista hyötyä... Luulenpa, ettei silloin löydä korkeasti värähtelevää opastajaa.

Tälläisiä ajatuksia nyt pulpahti mieleen big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja poka » 27 Syys 2011, 13:26

Hienoja ajatuksia >33>>

Itsekkään en ole lyönyt sinettiä minkään kohdan päälle vaan elän vähän sen mukaan mitä lisää opin ja mikä tuntuu
loogisimmalta itselleni milläkin hetkellä.

Itse käytän nimeä opas kun en paremmastakaan tiedä.
Sinänsä tuo leppiksen ns. "yliminä" tuntuu myös hyvältä itselleni.

Toisaalta kanavoidessa monet energiat myös kyllä kertovat selkeästi että eivät ole oppaita missään mielessä mutta että toki
kertovat asiasta sen mitä tietävät ja miten ovat asian ymmärtäneet. Eli siinä mielessä hekin toimivat "oppaina" kyllä.
Mutta onko meillä sitten joku tosi henk.kohtainen opas, vai ovatko kaikki vaan energioita toiset enempi kehittyneitä kuin toiset
mitkä neuvovat meitä isoveljen,isosiskon lailla vai onko siihen hommaan oikeasti olemassa spesiaali energiat, siinäpä vasta kysymys.

Ihan joskus alku alku aikoina monta vuotta takaperin, ensimmäiset energiat kutsuivat itseään nimellä "olio"
Ikinä en oikein ymmärrätänyt mistä oli kyse - jonkunlaista selvitystä tuli että he eivät ole henkiä vaan lähinnä
edesmenneen ihmisen muistoja - en tajunnut sitä silloin, enkä vieläkään. Tosin eipä ole heistä enään mitään kuulunut.
Nämä olivat varmaan astraalitason asukkeja tms. mene ja tiedä.

Joskus kysyn huvikseni että olemmeko astraalitasolla ja saan vastauksena yleinsä närkästyneen oloisen viestin...
ei...emme todellakaan ole... :D :D :D

Vaikka sinänsä minulle on ihan sama millä tasolla liikun, arvostan kaikkia yhteydenottoja yhtä paljon. Olen kiitollinen että
saan roikkua heidän mukanaan ja samalla näin automaattisesti nostattaa pikkuhiljaan omia värhätelyjäni kun hengailen heidän kanssaan ja kuljen kohti parempaa tietämystä valmistautuen sielunsuunnitelman toteutumiseen, mikä se ikinä sitten onkaan
sitä en tiedä mutta uskoisin että siihen liittyy henkisyys vahvasti, kun nämä asiat ovat niin vahvasti tulleet pysyväksi osaa nykyistä elämääni.

Tuossa muuten linkki Orvo Raippamaan yhteen artikkeliin "Henkinen johtaja meissä"
En ole vielä ehtinyt sitä lukea, hieman silmäilin kyllä ja pistin talteen että tarvii tuokin lukaista jossain vaiheessa.
http://www.pcuf.fi/~msiivola/para2000/artikkelit/orvo/henkinen_johtaja_meissa.html

Iloa ja voimia hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja Jakke77 » 28 Syys 2011, 19:18

ehkä kannattaisi kokeilla saada selvää näiden oppaiden todellisista tarkoitusperistä, ehkä heihin sitten saisi myös helpommin yhteydenkin, sellainen aavistus on, etteivät ne nyt ihan pulmusten asioilla liiku ja ohjaa
allekirjoitus
Avatar
Jakke77
Ylläpitäjä
 
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 11:53
Paikkakunta: Oinaansuo - Oulu

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja poka » 28 Syys 2011, 20:22

Jakke77 kirjoitti:ehkä kannattaisi kokeilla saada selvää näiden oppaiden todellisista tarkoitusperistä, ehkä heihin sitten saisi myös helpommin yhteydenkin, sellainen aavistus on, etteivät ne nyt ihan pulmusten asioilla liiku ja ohjaa



Hmmm, olen niin huono kirjoittamaan näistä asioista, niin että niissä olisi mitään järkeä ja että niistä voisi
mitään juurikaan ymmärtää :D

Mutta en ole koskaan tainnut törmätä varsinaisesti semmoiseen energiaan joka olisi tuputtanut jotain.
Vaan päin vastoin paljon semmoisia energioita mitkä ovat huolissaan voinnistani tms. Muistan alkuaikoina kun olin
aivan puhki hetken kirjoittelusta ja sain kehoituksen aina että "älä jatka enempää kirjoittamista - mene lepäämään" tms.
Nykyään ei ole väliksi voisin kirjoittaa vaikka kirjan ja se ei tuntuisi missään, tosin pitkä ajatus kanavointi saa kyllä pään vähän pyörimään vielä joskus :)

Mutta tosiaan en puhuisi niinkään ohjaamisesta, vaan ehkä kysymyksiin vastaamisesta. Yleinsä minulla on aina tuhat ja yksi kysymystä
ja käymme niitä läpi siinä määrin kun ko. energia ymmärtää niistä. Joskus kyseessä on niin korkea energia että tekstiä tai ajatusta tulee valtavalla nopeudella ja siinä on hyvin paljon järkeen käypää selitystä - ihan loogisia asoita mitä ei vaan tule itse aina keksittyä. Mutta koskaan ei mitään ikäänkuin negatiivista. Virheitä tosin on paljon selvityksissä mitkä itsekkin huomaa nopeasti
että ei asia ehkä ihan näin voi olla, mutta uskoisin että sekin on ihan puhtaasti kiinni siitä että minkä tasoinen energia kyseessä kulloinkin on.

Kuten joskus jossain kirjoitin, suhtaudun aikas rennosti näihin, lähinnä mielenkiinnolla seuraten mitä minulle kerrotaan ja yksi mielenkiintoinen asia mitä olen huomannut tässä vuosien aikoina on että kokoajan mennään vaan kohti selkeempää ja selkeempää
kommunikointia. Parhaimillaan se on kuin keskustelisi jonkun tavallisen immeisen kanssa kommunikointi on nopeaa selkää ja vastaukset hyvin loogisia ja perusteltuja.

Sinänsä en ajattele asiaa mitenkään "millä asioilla liikkuvat". Energiat ovat mitä ovat ja osaavat mitä osaavat, heidän todellisia
tarkoitusperiä tuskin tietää kukaan, mutta ainakaan itse en ole huomannut mitään sen kummempaa asiassa.Niin kauan
kun vastassa on valosta ja rakkaudesta tai muuten vaan iloisia energiota olen aina nauttinut kuunnella heitä.

Vallan mukavaa väkeä kaiken kaikkiaan, heti jos asia muuttuisi jotenkin pahaksi tietysti lopettaisin keskustelut,
mutta tosiaan en ole havainnut mitään semmoista missään vaiheessa, vaan oikein sympaattisia ovat olleet.
mitä nyt joskus vähän hassuttelevat kustannuksellani :)

Että sinänsä en näkisi asiaa ihan noin vakavana.Tai se tietenkin varmaan riippuu vähän siitä
että kuinka tosissaan otat tiedon jonka saat. Jos uskot joka sanaan ja ajatukseen olet varmasti hakoteillä
alta aikayksikön. Täytyy osata ottaa rennoin rantein ja nauttia vaan siitä että on suotu mahdollisuus
semmoiseen yhteydenpitoon.

Ehkä nämäkin aukeaa itselleni paremmin myöhemmin, nyt olen vasta niin noviisi näissä asioissa,
että oon vaan ja nautiskelen mahdollisuudesta pitää yhteyttä sinne, niinkään hirveesti välittämättä varsinaisesti tiedosta
vaikka korvat höröllä kuuntelenkin :)

Yksi muuten semmoinen asia minkä olen ehkä havainnut kehityskelpoiseksi on se että kun tarpeeksi monelta kysyy samaa asiaa
niin jos vastausten suuntaus on saman tapainen että kaikki kertoo suunnilleen samaa asiaa omalla tavallaan olen ajatellut
että asiassa voisi olla jotain totuudenpoikasta (ainakin heidän näkökulmastaan) ja että kyseessä ei ole enään vain yksi hassuttelija joka pitää hauskaa.

Tiedäppä näistä >33>>

Ps. sori tää meni vähän ohi aiheen, mutta tämmöistä mielessä tälläkertaa :D

Iloa ja voimia hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja Rose » 29 Syys 2011, 08:42

Silmäilin Raippamaan artikkelia. Siinä hän varmaan kertoo Yliminästä ja egosta, hänen käyttämät sanat olivat vaan vanhaa kieltä big>3luv

Poka, sinulla on upea asenne ja se varmaan suojaa sinua hyvin. Nimittäin joskus käy niin, että henkimaailmaan yhteyden saanut ihminen rupeaa uskomaan kaiken sieltä annetun aivan sanatarkasti ja pitää kaikkea automaattisesti korkealta tulevana. Ja silloin voi mennä pahasti metsään. Tämä asenne aivan vetää puoleensa henkimaailman "huijareita" ja sieluja, jotka haluavat epätoivoisesti vielä vaikuttaa maan päällä kehon kuleman jälkeen. Eikä kaikki sielut edes tiedosta kuolleensa.

Olen aina ollut herkkä ja aistinut henkimaailman. Murrosiässä ja sen jälkeen sain sieltä silloin tällöin hyvin epämääräisiä yhteydenottoja, ne eivät tuntuneet ollenkaan valoisilta. Olin varmaan n. 25-vuotias, kun pohdin paljon asioita ja silloin päätin valita Valon. Tämä oli tosi merkittävä asia elämässäni. Yhteys henkimaailmaan avautui hyvin hiljalleen voimakkaammaksi ja aina vaan myös valoisammaksi. Kun kiinnittää huomion Valoon, varjot väistävät ja Valo pystyy tulemaan luo. Ja samalla myös maan päällinen elämäni lähti kohti parempaa suuntaa.

Hyvä ja paha-asetelma ei todellakaan ole ollenkaan mustavalkoinen juttu. Oikeastaan on yksi energia, jolla on monta muotoa. Tärkeää on tämä hetki, juuri nyt ja nyt läsnä olevat energiat <333
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja Pompula » 29 Syys 2011, 09:27

Itse löysin hyviä (itselleni sopivia) neuvoja kirjasta:

Ted Andrews - Löydä henkioppaasi

Netistä kopsattu kuvaus kirjasta:

Tämä kirja tutkii henkimaailman todellisuutta ja siihen liittyviä myyttejä. Henkiolentojen olemassaolosta ja heidän ihmisille tarjoamastaan avusta puhutaan kaikissa maailman pääuskonnoissa. Henkimaailman todellisuuteen liittyvät mystiset kokemukset ovat koko ihmiskunnalle yhteisiä. Kirja sisältää ohjeita, jotka auttavat sinua laajentamaan havaintokykyäsi ja joiden avulla voit turvallisesti ja helposti löytää itsellesi henkioppaita ja työskennellä heidän kanssaan. Ihmismielellä on monia upeita kykyjä - kaikista et ole osannut uneksiakaan - ja ihmiskunta on vasta sen ihastuttavan matkan alkumetreillä, joka lopulta johtaa mielen voimavarojen täysimittaiseen, tietoiseen hyödyntämiseen.

Osaa kokeilin, osaa en ja osaa sovelsin :D
Mutta jokaisella on oma tapa ja polku miten edetään. >>33>> Muistaakseni tuossa kirjassa oli kerrottu, miten kirjoittajan mukaan voi "testata" henkioppaita ja heidän tarkoitusperiään ja että mikäli he ovat oikealla asialla, he eivät testeistä loukkaannu vaan pitävät testaamista jne ihan hyvänä.

Tämä tuli mieleeni kun luin tätä ketjua big>3luv
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: Tunnista oikea henkioppaasi.

ViestiKirjoittaja poka » 29 Syys 2011, 18:43

Pompula kirjoitti:Itse löysin hyviä (itselleni sopivia) neuvoja kirjasta:

Muistaakseni tuossa kirjassa oli kerrottu, miten kirjoittajan mukaan voi "testata" henkioppaita ja heidän tarkoitusperiään
ja että mikäli he ovat oikealla asialla, he eivät testeistä loukkaannu vaan pitävät testaamista jne ihan hyvänä.



Tuo testaamisjuttu on niin totta, eivät todellakaan pahastu. Itse testailen milloin milläkin tapaa mitä vaan keksin,
mutta en tiedä onko niistä mitään varsinaista hyötyä, kun periaatteessa kai joku humoristi joka leikkii opasta voi kaiketi vastata mitä haluaa.

Olisi mielenkiintoista kuulla mitä kirjassa kerrotaan testaamisesta, olisiko mitenkään mahdollista että
kertoisit muutamalla sanalla minkälaisista testaamisesta kirja kertoo, niin ei tarvis lähtee kirjastoon etsimään ko. kirjaa. >>33>>

Iloa ja voimia hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Seuraava

Paluu Enkelit ja kivet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron