Hyviä harjoitteita päivittäiseen itsehoitoon hakusessa!

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Hyviä harjoitteita päivittäiseen itsehoitoon hakusessa!

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 16 Kesä 2011, 18:56

Minulla on tullut taukoa itsehoitoon ja meditointiin, lähinnä koska en muista hyviä harjoitteita esim. vaikkapa chakrojen vahvistukseen. Tiedän joitain maadoitusharjoitteita joita voisin tehdä, mutta ehkäpä ego tai joku vastaava luo sellaisen "ei siitä hyötyä ole"-fiiliksen tuonne takaraivon perukoille.

Pyytäisinkin siis porukkaa jakamaan hyviä harjoitteita laidasta laitaan. Olivatpa sitten tiettyjä, tai vaikka kaikkia chakroja koskevia, tänne vain! Mitä vain mieleen tulee ja hyväksi todettu.

Kiitos <333
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Hyviä harjoitteita päivittäiseen itsehoitoon hakusessa!

ViestiKirjoittaja Rose » 16 Kesä 2011, 19:52

Yksinkertaiset, maanläheiset ja arkielämään sulautuvat asiat tuntuvat minusta mukavilta.

Esimerkiksi, olisi hyvä joka päivä ajatella ja kiittaa Äitimaata ja Isätaivasta. Vahvistaa yhteys alas ja ylös.

Kiitollisuus on mahtava energia. Päivän voi aloittaa istahtamalla hetkeksi ja kiittämällä kaikesta mahdollisesta.

Pieniä asioita >>33>>
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Hyviä harjoitteita päivittäiseen itsehoitoon hakusessa!

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 17 Kesä 2011, 10:03

En sitä harjoituksena ajattele, mutta olen tuon kiittämisen ottanut, ymmärtänyt osaksi elämää. big>3luv Jostain luin, että pitäisi kiittää vaikkei tuntisi kiitollisuutta, siitä en ole samaa mieltä. Pikemminkin yrittää ymmärtää miksi olla kiitollinen kuin yrittää kiittää ymmärtämättä.

Hyvä juttu tuokin, kiittäminen, se on tärkeää. Kiitos hu<g >33>>
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Hyviä harjoitteita päivittäiseen itsehoitoon hakusessa!

ViestiKirjoittaja maikkula » 18 Kesä 2011, 08:09

Mielestäni yksinkertaisin tapa maadoittaa itseään on kävellä päällystämättömiä teitä, vaikka metsäpolkuja. Jos asustaa maalla niin paljain jaloin kulkeminen kesäisin on ehdoton tapa. Puutarhanhoitoa, jos ei voi toteuttaa ulkona niin parvekkeelle vähän kukkia tai ikkunalla pieneen tilaan tyytyviä kasveja,kukkia, mausteyrttejä.

Jos ajattelee ihmistä kokonaisvaltaisesti, fyysisenä, sosiaalisena, henkisenä ja hengellisenä olentona, niin itsenhoitoon on runsaasti mahdollisuuksia. Olen itse vähän levoton ja utelias ja kyllästynkin helposti just tyyliin "ei tämä mitään auta" ja siksi lähden tutustumaan uusiin asioihin. Jotain perustietopaketteja eli kirjoja ja kurssimateriaalia olen tallettanut ja niihin palaan aina silloin tällöin. Chakroja tutkin paljon ja niihin vaikuttaviin väreihin olen myös paneutunut. Värejä voi tuoda kotiin helposti ja pienin satsauksin. Pari värillistä kynttilää voi muuttaa huoneen ilmeen ihan toiseksi. Koska työpaikallani on runsaasti negatiivista energiaa, joudun aika usein miettimään ajatustapaani. On olemassa sellainen kirjakin kuin "Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi". Se vaikuttaa aika naivilta, mutta se toimii.
Viime vuosina olen tutkaillut ravinnon vaikutusta hyvinvointiin ja vielä noin viisi vuotta sitten suunnittelin juoksevani joskus maratonin. Kävin läpi harjoittelumateriaali ja tein muutaman rivakan kävelylenkin niin kuin valmentautumismielessä, mutta kun pyrähdin juoksuaskeliin niin ikeneen alkoi sattua niin ilkeästi, että päädyin hammaslääkärille ja siihen se jäi. On muuten perheen vitsi vieläkin kun maratonista puhutaan, että muistatteko, kun äiteen hammasta alkoi särkeä että ei tarvi juosta maratonia. Ehkä sain hampaani kautta viestin, että kohtuullisuus kaikessa. Kohtuullisuus myös siinä, että hoidossaan ei keskity pelkästään henkiseen puoleen. Hyvinvoinnin kannalta kaikki osa-alueet tarvitsevat huoltoa ja hoitoa.

Niin ja sisustuksessa se itseoppineen fengshui, se se vasta iloa tuotti läheisilleni, myös itselleni...

Melkein unohdin sanoa, että itsehoitooni kuuluu viikoittainen joogaaminen ja reikillä hoidan itseäni usein.

hyvää matkaa kaikkeen itseä kasvattavaan ja kehittävään!
ja monimuotoista arkea!

:)

Maikku
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13


Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron