Anteeksiantamisharjoitus,

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja Hanna » 14 Helmi 2011, 07:38

Anteeksiantaminen

Käytä näitä lauseita ainakin kerran päivässä:

Annan anteeksi kaikille ja kaikelle, jotka ovat joskus asettuneet minua vastaan. Jokaiselle, joka on käytöksellään tehnyt minut onnettomaksi tai vihaiseksi, annan anteeksi.

Annan anteeksi kaikelle mikä on ulkopuolellani ja myös kaikelle mikä on sisälläni. Annan anteeksi kaiken menneen, nykyisen ja tulevan.

MINÄ ANNAN ANTEEKSI KAIKEN

Annan anteeksi kaikille, joiden nimi herättää katkeruuden tai vihamielisyyden tunteita minussa ja jokaiselle, joka herättää mielessäni kalvavan levottomuuden. Annan anteeksi toisille mitä tahansa he ovatkin tehneet minua kohtaan. Annan anteeksi myös sen mitä he ovat tehneet toisille.

Ennen kaikkea annan anteeksi itselleni. Kukaan ei määrää minulle kovaa kohtaloa Ei Jumala eivätkä muut ihmiset minä teen sen itse.

Olen tullut maan päälle oppiakseni antamaan anteeksi, ei niinään kenenkään muun kuin itseni takia.

Anteeksianto on henkinen asenne. Se on voimakas. Se pystyy parantamaan sairauteni. Anteeksianto on kehittymistä. Se pystyy tekemään surevasta iloisen poistamaan kaikki patoumat alemman minäni ja korkeamman itseni väliltä. Se antaa tilaa todelliselle itselleni.

Lähetä lopuksi vaaleanpunaista valoa itsellesi ja toisille. Se ympäröi meidät kaikkiallisella rakkaudella.

Rakasta toista nimenomaan silloin, kun hän tuntuu rakkauttasi vähiten ansaitsevan, sillä silloin hän sitä kaikkein eniten tarvitsee.

lähde: Aila Norlamo, Elämän Oppilapsi s.43
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin.
-Antoine de Saint-Exupery, Pikku Prinssi-
Avatar
Hanna
Moderaattori
 
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 05:09

Re: Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja Chevy » 15 Helmi 2011, 21:02

Kiitos, Hanna - tämä teksti olikin mennyt välillä hukkaan, nyt on taas tallella!
big>3luv
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja veega » 17 Helmi 2011, 13:06

>>33>>
veega
 

Re: Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 25 Helmi 2011, 12:06

Kiitos tästä!

Tämä onkin ajankohtainen aihe itselle, tai on ollut varmasti aina, mutta nyt on sellaine tunne että voisi alkaa pitämään sellaisia "anteeksi annon sessioita". En usko että muistan juuri nuo sanat, mutta vaikka omin sanoin. Anteeksi antaminen on luopumista negatiivisesta, antaen tilaa positiiviselle, kehitykselle, kiitos >>33>>
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja Jared » 08 Huhti 2012, 13:33

Onhan olemassa myös ihmistä korkeampi anteeksi antaja,
jolle voi asiat luottaa.


Hyviä harjoituksia.
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja Frangipani » 09 Huhti 2012, 00:35

Hei,

Korekeampi antaa aina anteksi ja rakastaa meita....kyse on vain siita sallimmeo me sen:>)? Anteeksiantamisharjoitus auttaa meita avaamaan sydamemme ja sita kautta hyvaksymaan korkeimman rakkauden >>33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja Larimar » 09 Huhti 2012, 17:04

Kiitos, Hanna, aina ajankohtaisesta tekstistä! hu<g >33>> hu<g

Halein Liliana hu<g
Larimar
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 09:20

Re: Anteeksiantamisharjoitus,

ViestiKirjoittaja maikkula » 09 Huhti 2012, 20:50

Hyvä teksti, kiitos!

Ennen kaikkea pitäisi antaa anteeksi itselleen. Tämä on jostain syystä minulle käsittämätön asia. Eräs viisas rinnallakulkija sanoi kerran kun tätä tuskittelin, että jospa iltaisin sanoisit aina itseksesi, että "Annan itselleni anteeksi sen että en osaa antaa anteeksi!". Kovin tiukka kotikasvatus ja mitä kaikkea takana lieneekään... Mitähän minä nyt tällä halusin sanoa? Taidan mennä nukkumaan, kun ei ajatus kulje enään.

>33>>

Maikku
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13


Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron