Pelkojen käsittelystä

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja Minna » 09 Heinä 2010, 08:44

Pelko on luonnollista uuden äärellä, ja varmaan aika moni muukin tekee työtä vanhojen pelkojensa kanssa minä mukaanlukien, joten ajattelin laittaa pelkojen työstämisestä tähän sen minkä tiedän ja täydentäkää te muut ihmeessä jos tulee jotain mieleen. :)

Harjoitus 1

Tämän voi tehdä silloin kun joku pelko nousee itsestään esiin tai sitten voit erikseen tai sitten voit tehdä sen silloin kun joku pelko nousee omia aikojaan käsittelyyn. Tehdään mieluiten maaten tai istuen mukavassa asennossa, silmät auki tai kiinni miten tykkää. Ekana siit joko havaitset pelon tai tuot tietoisesti sen esiin. Sitten alat tietoisesti nostaa sitä pintaan jotta voit katsoa sitä silmästä silmään. Kuvittele miten vedät pelon ulos siitä kohdasta mihin se tuntuu jumiutuneen, ja annat sen oleilla jossain energiakenttäsi laitamilla. Ei ole syytä pelätä pelkoa tai epämukavuutta, pane ne merkille ja tarkastele niitä mutta pyri olemaan samaistumatta siihen tunteeseen. Mitä objektiivisempana pysyt sitä helpompaa tämä on. Sitten pyydät mielessäsi jumalaa puhdistamaan rakkaudella nämä pelot energiakentästäsi ja visualisoit itsesi kultaisen valon ympäröimänä ja keskityt ottamaan vastaan jumalan ehdotonta rakkautta. lopuksi voit kiittää jumalaa, pelkoa ja itseäsi siitä että olet ottanut jälleen yhden opettavaisen askeleen tielläsi ja pyrkinyt lähemmäksi jumalaa ja ehdotonta rakkautta.

Mä olin aluksi epävarma että toimiiko tää, en ihan heti huomannut vaikutuksia. Mut kun olin tehnyt tätä kuukauden pari niin taaksepäin katsoessa huomasin muutoksen olleen valtava, paljon turhaa painolastia on karissut.

Harjoitus 2

Tätä olen tehnyt myös kävellessäni jossain jos on tuntunut tarpeelliselta.

Havaitse pelko ja toivota se tervetulleeksi. Se ei ole vaarallinen, se on vain yksi aspekti joka haluaa tulla näkyviin, kenties muistuttaa jostain puolesta itsessäsi joka on hellyyttä ja rakkautta vailla. Ehkä se kertoo että olet jälleen jonkin uuden kynnyksellä, mikä on hieno asia, sillä olet pohjimmiltaan utelias ja seikkailija, et kai muuten olisi lähtenyt tälle tielle... Joten onneksi olkoon! Tunnet pelkoa ja olet jälleen kerran astumassa yhden kynnyksen yli. Syleile pelkoa sydämelläsi, samalla voit myös halata itseäsi ihan konkreettisesti, silitellä käsivarsia tms. mikä itsestä tuntuu hyvältä. Hiljennä mielesi ja pyydä korkeamman minäsi ohjausta, myös omia voimaeläimiä, henkioppaita yms. voi pyytää mukaan jos haluaa. Sinun sisälläsi asuu jumalainen rakkaus ja viisaus, kuvittele tämä jumalainen ytimesi kirkkaana loistavana tähtenä rintakehäsi alueella. yhdisty tällä osalla jumaltieoisuuteen/lähteeseen ja anna oman jumalaisen aspektisi nousta kirkkaana esiin, tunne miten valo säteilee rintakehästäsi ja kasvaa ja vahvistuu, iloitsee kun olet löytänyt sen ja on täynnä rakkautta. Syleile tällä valolla pelkojasi. älä yritä irrottaa tai karistaa pelkoja, annat vain olla, huomaat, hyväksyt, rakastat ja syleilet. Lepää valossa ja rakkaudessa niin kauan kuin haluat, tää on hauskaa joskus se valopallo tuntuu kasvavan läpimitaltaan kilometrien mittaiseksi.

Toivottavasti tästä on apua jollekulle :) olisi kiva saada palautetta koska sisäinen ohjaukseni on pikkuhiljaa harjoitella näiden asioiden jakamista sitä mukaa kun olen siihen valmis. Toivottavasti onnistuin ilmaisemaan itseäni riittävän selkeästi.
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna
 
Viestit: 246
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 17:35

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja Sari » 10 Heinä 2010, 17:24

Hienoja kokemuksia Minna, kiitos kun jaat ne kanssamme :) .

Oman kokemukseni pohjalta voin suositella Kriya joogaa:

http://sundarayoga.fi/76

>>33>>
Sari
 
Viestit: 5
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 19:32

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja IWA » 09 Elo 2010, 21:49

hu<g hu<g hu<g hu<g Kiitos ,Minna,tarpeeseen tuli....


>>33>>
- SINÄ VEDÄT PUOLEESI,SITÄ MITÄ PELKÄÄT-
IWA
 
Viestit: 149
Liittynyt: 04 Kesä 2010, 13:11

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja Jared » 12 Elo 2010, 21:05

Hyviä harjoituksia, Minna

Pelot johtuvat ehdollistumisreaktiosta ja ns. vääristä uskomuksista, pelot eivät ole luonnollisia. Uskomukset ovat pelkojen oikeita syitä. Jos koemme pelkoa, Realiteetin Malli on väärä. Virhe arvioinneissa. Pelon taustalta paljastuu aina väärä arviointi. Kun tuo arviointi korjataan, pelko häviää.

Ja tietenkin kannattaa tukea uutta Mallia. StevePavlina´lta löytyy hyviä PodCasteja pelon käsittelyyn. ;)

Plus, se mies on Jättiläinen!
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja kukkis » 14 Loka 2010, 11:07

Kiitos kätsyistä ohjeista...Sain eilen illalla viestiä juuri siitä että pelot on hyväksi ja ovat olemassa jotta ne voi kohdata kaikella rakkaudella.
Kasvaa...
kukkis
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:00

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja mölli » 14 Loka 2010, 19:40

Hieno ketju.

Äkillisiin pelkotapahtumiin, voisi auttaa helposti muistettavat ja yksinkertaiset:

Minä en pelkää (tätä asiaa). Tai.

Minun ei tarvitse pelätä (tätä asiaa)

Äkillisen pelkotapahtuman jälkikäsittelyyn, sitten kannattaakin käyttää vaikkapa edellä olevia hienoja vinkkejä tai jotain myönteistä mielikuvaa.

Pelkotapahtuman jälkikäsittelyä kannattaa harrastaa, jotta ei jäisi käsittelemättömiä pelkotiloja piileviksi.

Joidenkin pelkotilojen jälkikäsittelyyn voi kulua enemmänkin aikaa ja useita käsittelykertoja.

:)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja sara » 29 Loka 2010, 10:07

Olen mukana vetämässä yhtä lukupiiriä ja keskusteluissa tulee tosi paljon esiin pelot. Jotkut ovat niin perustavaa laatua olevia (esim. hukkumisen pelko) ja äärimmäisen voimakkaita, että ne todellakin ovat ehdollistaneet kyseisen ihmisen koko elämän (monet haaveet ovat jääneet toteuttamatta pelon takia). Luin juuri karmallisista peloista ja usein tuon tyyppiset, hyvin vahvat ja silti aika tyypilliset pelot ovat usein karman jäänteitä, mahdollisesti kulkeneet samassa suvussa useita sukupolvia (nehän siirtyvät helposti esim. vanhemmilta lapsille).

Karmaa voi poistaa ja itseasiassa se taitaa olla vähitellen poistumassa, mutta siihen mennessä myös karmallisten pelkojen käsittelyyn on olemassa apukeinoja (edellämainittujen lisäksi tiedän että esim. hypnoosi/regressioterapiasta on monille ollut apua ja mahdollisesti jo yhdestä kerrasta).

Ei kannata jäädä pelkojen vangiksi, ystävät! <333 <333 <333
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja Chevy » 30 Loka 2010, 18:49

Pelot - fobiatkin - johtuvat tosiaan usein entisen elämän kauhuista.
Niitä voi käsitellä eri keinoilla.

Ehdotan, että mahdolliset käytettävät mantrat tms ovat myönteisessä verbimuodossa,
koska alitajunnalla on oma tapansa omaksua niitä.

Eli:

Olen turvassa.

Olen juuri siinä missä minun on tarkoituskin olla.

Kaikki on hyvin.

Esimerkiksi Louise L. Hayn teoksissa on loppuosassa lauseita, mantroja tai dekreitä, kuinka sen haluaa ottaa,
lausahduksia, joita toistamalla voi parantaa terveyttään ja lievittää ahdistusta ja pelkoja.

>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja kukkis » 30 Loka 2010, 19:06

Tuo kirja on muuten hyvä.
Mie olen kerännyt sieltä semmoset itselleni sopivat lauseet ja joka aamu luen lapun jossa ne ovat big>3luv
kukkis
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:00

Re: Pelkojen käsittelystä

ViestiKirjoittaja Chevy » 31 Loka 2010, 17:08

Mainio tekniikka omaksua voimalauseiden sisältö!
>33>>

Yhteen aikaan meillä oli niitä lauseita lapulla seinällä jne.
Taidanpa laittaa uudet laput... :mrgreen:
Alkaen kylppärin peilistä.
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Seuraava

Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron