Paasto

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Paasto

ViestiKirjoittaja tobasu » 04 Heinä 2010, 18:30

Heipä hei, kaikki >33>>

Mietinpä tässä paastoa. Itse koen sen henkisenä harjoituksena koska sillä on oman ymmärrykseni mukaan voimakas puhdistava vaikutus...
Mitä olette mieltä?

Millaisia kokemuksia teillä yleensäkin on paastosta?
Millaisia paastoja olette kokeilleet tai käyttäneet?
Miten puhdistavana olette paaston kokeneet ja oletteko kokeilleet yhdistää siihen henkisiä harjoituksia?

Itse aloitan huomenna 40 päivän paaston. Siksi lähinnä kyselen, että jos itse saisin itsekin vähän vinkkiä. ;)
Syön tietyn ruokavalion mukaan, mutta normaalia vähemmän. Paaston pituuden takia mitään mehupaastoa en voi käyttää.
Kiellettyjä ovat kahvi, tee, sokeriset/suolaiset herkut, alkoholi, tupakkaa en käytä muutenkaan. Päätarkoituksena puhdistuminen.
Tarkoitus on paaston aikana keskittyä mahdollisuuksien mukaan henkisiin harjoituksiin, siten, että tekisin jotain vähintään joka päivä.

Kaikkia vinkkejä ja kokemuksia otetaan ilolla vastaan. :)

Sydämellisesti sinun, tobasu.
tobasu
 
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 20:02

Re: Paasto

ViestiKirjoittaja Elena » 05 Heinä 2010, 21:24

Hei hei hei :)
sen verran voin jakaa mielipiteni ja kokemusta :
Paasto tarkoittaa luopumista ruoasta ja joskus nesteestakin
Kaikissa muissa tapauksissa puhutaan käytännössä kevennytestä ruokavaliosta :)
Ja siinä mielessä ei oikeastaan ole väliä mitä ja kuinka pitkää "paastot"

Juuri nyt, näinä päivinä ja hetkenä, tekisin mielummin niin että "putsasin" tosi nopeasti (noin 7-10 päivää) ohut suolisto, ja sen jälkeen aloittaisin käyttää hyväkseen kesän antimia - tuoreita hedelmiä, marjoja ja vihanneksia.

Tosi lyhyesti:
Oman kokemuksen takaa löytyy 21 todellinen paasto varhainkeväisin, ja myös Vogelin mehupaastoja ym.

Ja pikku hiljaa tulin myös siihen että tärkeä o kuitenkin se että hyvästä ruokavaliosta (sellainen joka palvelee sinun keho eikä sinun mieltä) ja henkisistä harjoituksista pitää (jos haluat) tulla Elämä Tyyli. Ja sen tuloksista saat nauttia koko ajan, ja niiden laatu kohenee koko ajan (rauhallisesti mutta varmasti)

Nämä kommentini ovat todella suppeat ja lyhyet, ja ei vältämättä anna koko kuva. Ja olen valmis avaaman aihetta ja puhumaan lisää.
Mielellään. Terve elämän tapa, henkisesti ja fyysisesti, on minun Elämäni Tyyli
>>33>>
Elämä on tanssija ja minä olen Tanssi
Elena
 
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 14:59
Paikkakunta: Kaarina

Re: Paasto

ViestiKirjoittaja HiljaisuusPimeässä » 24 Joulu 2010, 21:15

Tervehdys,

paasto puhdistaa kehoa ja mieltä, se on myöskin jopa elintärkeää suorittaa kun nautitaan Ayahuasca-juomaa. Muuten seurauksena voi olla jopa kuolema.

Muutaman päivän jälkeen syömättömyydestä itsellä ainakin näläntunne loppuu. Parhainta juomaa on paaston aikana mielestäni tee, tosin ei voimakasta teet.

Mieli kirkastuu ja tulee seesteinen olo, kun keho on vapaa kaikista myrkyistä mitä saamme jokapäiväisessä elämässä: jopa ruokaan ängetään nykyisin synteettisiä huumeita, jotka vaikuttavat siis makuaistimuksiimme. Näitä tutkimuskemikaaleja ei vielä ymmärret, koska tiede ei ymmärrä edes muurahaisen aivojen toimintaa ja siksi onkin todella edesvastuutonta, että jopa lapsille myydään tällaisia synteettisiä huumeita. NIitä kutsutaan esim. arominvahventeeksi.

- Kiltamestari
[:]Uusi Suomalainen Koko Perheen Liveshow! [:]

www.BonekoBrothers.com

[:] BB:n Foorumi! [:]

www.forum.BonekoBrothers.com
Avatar
HiljaisuusPimeässä
 
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Joulu 2010, 00:20


Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron