Onko täällä valaistuneita?

Lisää joukkoon hyväksi kokemasi harjoitukset

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Jared » 09 Huhti 2012, 08:55

On totta, että kaikki Todellisuus on subjektiivista.

Satori voi olla lyhytaikainen tai pysyvä; se mitä se
muuttaa, on kuitenkin pysyvää, ikuisesti talletettu
kaikkeuteen.
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja maikkula » 09 Huhti 2012, 09:14

Hei Laura!

Tällaisen "painostuksen" alla et ehkä saa sanottua sitä, mitä halusit tänne liittyessäsi sanoa.
Me olemme täällä kuitenkin olemassa pidemmän aikaa, joten tervetuloa vaihtamaan ajatuksia kanssamme.

>33>>
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Jared » 09 Huhti 2012, 09:30

Emme ikinä kuule toista ihmistä, vaan kuulemme
oman käännöksemme hänestä. Myös kaikkein intiimeissä
suhteissamme.
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Laura2 » 09 Huhti 2012, 10:59

Jared kirjoitti:Emme ikinä kuule toista ihmistä, vaan kuulemme
oman käännöksemme hänestä. Myös kaikkein intiimeissä
suhteissamme.


Niimpä, maailma ja muut ihmiset ovat vain heijastumia, peilikuvia omasta todellisuudesta..

maikkula kirjoitti:Hei Laura!

Tällaisen "painostuksen" alla et ehkä saa sanottua sitä, mitä halusit tänne liittyessäsi sanoa.
Me olemme täällä kuitenkin olemassa pidemmän aikaa, joten tervetuloa vaihtamaan ajatuksia kanssamme.

>33>>


Juu, tulipa vastaanotto... :) Koitan ehtiä vastailemaan ja jopa kertomaan siitä kokemuksesta, nyt vaan aika on niin vähissä, ja pääkin jäässä tällee aamutuimaan..

Portobello kirjoitti:
Laura2 kirjoitti: mutta kun itse tulet tähän vaiheeseen, tiedät,


Mihin vaiheeseen? Mistä päättelet, että olet minua "edellä"? On ihmisiä, jotka eivät huutele kokemuksiaan netissä.

Uskot todella olevasi valaistunut. Kertoisitko mitä sana valaistua sinulle tarkoittaa?


Siihen vaiheeseen, että olet valmis..se on vain ns.totuuden aukeaminen, ohjelmoinnin romuttaminen, tyhjyys. No itsellä tapahtui niin, että olen aina ollut ns."henkisellä tiellä" ja kun ensimmäinen heräämis-askel tapahtui, lähdin menemään sitä kohti sellaista vauhtia, ettei mikään muu ollut oleellista....lopetin koulun,työn, ja katkaisin suhteet 2 vuodeksi sukulaisiin, ja se aika oli Kovaa itsetutkiskelua, maailmankaikkeuden tutkiskelua, mietiskelyjä, oivalluksia, kunnes kaikki yhtäkkiä oli "selvää" ja palaset olivat loksahtaneet paikoilleen..Niihin aikoihin kundaliinini myös nousi ylös asti,se oli huiman tuntuinen kokemus (kuin henkinen orgasmi; vääntelin sohvalla, nauroin ja itkin vuorotellen, ja näin värejä joita en ikinä ole niin kauniita nähnyt), silloin en kylläkään tiennyt, mitä tapahtui, vaan vasta vuosia myöhemmin.. Ja en edes muista tarkalleen, "miten" tai missä järjestyksessä kaikki kävi, koska se oli niin uutta ja sitä olen jälkeenpäin sulatellut ja punninnut, tutkinut..
olen huono selittämään, mutta siinä oli lyhykäisyydessään ainakin osa kokemuksesta..
Mutta se vaati sulattelua, tai sanotaanko Sopeutumista, tähän uuteen "tilaan", kun koko entinen "Todellisuus" romuttui, kuorittiin pois kerros kerrokselta, egon hajottaminen myös. Ja lopputuloshan oli tämä, mutta sitä pitää vaan jatkaa elämistä "näyttämöllä", ainakin minun tapauksessani, onhan minulla ihana poika, enkä aio lähteä mihinkään big>3luv
En missään nimessä ajattele, että olisin Edellä, vaan eri tilanteessa..eikä niitä voi lokeroida,koska ainakaan minun todellisuudessani ei ole mitään "parempaa" tai "huonompaa", "oikeaa" tai "väärää", kaikki on juuri niinkuin pitääkin..ei tarvitse kyseenalaistaa, mutta kyllähän se tekee joskus roolipelistä jännittävämmän? :D älkää ottako vertauskuviani niin painavina, ne nyt ovat mitä ovat... :lol:
Laura2
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Marras 2011, 18:04

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Portobello » 09 Huhti 2012, 13:43

Minusta tuntuu, että sana valaistua on tässä se mikä on aiheuttanut väärinkäsityksiä.
Niinhän se usein on. Moneen sanaan liitetään erilaisia uskomuksia ja käsityksiä.

Olen kokenut paljonkin samanlaisia kokemuksia, kuin kertomasi. Paitsi en ole jättänyt työtä tms. En kuitenkaan koe olevani valaistunut, aianoastaan Polulla.

Jokainen kokemus ja askel tällä tiellä on arvokas. >>33>>
Portobello
 

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Laura2 » 09 Huhti 2012, 15:21

Portobello kirjoitti:Minusta tuntuu, että sana valaistua on tässä se mikä on aiheuttanut väärinkäsityksiä.
Niinhän se usein on. Moneen sanaan liitetään erilaisia uskomuksia ja käsityksiä.

Olen kokenut paljonkin samanlaisia kokemuksia, kuin kertomasi. Paitsi en ole jättänyt työtä tms. En kuitenkaan koe olevani valaistunut, aianoastaan Polulla.

Jokainen kokemus ja askel tällä tiellä on arvokas. >>33>>


Näin arvelinkin alusta asti, että valaistumisesta ei oikeastaan tiedetä paljoakaan..on uskomuksia ja vääristyneitä tietopaketteja.. Usein luullaan, että valaistuminen on autuas nirvanan tila, tai jotain jumaluudeksi tulemista, tai että valaistumiseen liittyy mystiikkaa ja silloin ihmisestä tulee kaikentietävä tai saa yliluonnollisia kykyjä...jnejne.
Kysehän on kuitenkin Heräämisestä, se voi tapahtua kelle vaan, kun sen aika tulee, ja olen varma että tässä maailmassa on monia sellaisia, jotka eivät ole tulleet julkisuuteen sen jälkeen.. 8-)
Miten määrittelet muuten, että olet Polulla? voitkos tietää sen varmasti? ;) Tämä on hyvä kysymys, koska ainoa, mitä voi varmasti tietää, on, että Olen. ja totuus on olemassa. Muu onkin illuusiota, mielen harhaa.. Kun Kaikki epätodellinen on pyyhitty pois, mitä jää jäljelle?
Valaistuminenhan on niinsanotusti etsimisen tulos, kun kaikki harha on paljastunut, ei-dualistinen tila...pitkän matkan tulos.herääminen pitkästä unesta, ei herääminen "henkiselle tielle" tai sen kulkemista.. päätepysäkki..? sitä en tiedä, eikä tarvitsekkaan tietää..
ihmettelen vaan (tai no, en edes ihmettele) että miksiköhän ihmisten on vaikea uskoa tällaista, ehkäpä juuri siksi että sen luullaan olevan joku hyvin harvinainen, erityinen, ihmeellinen asia. Vaikka se on kaikista yksinkertaisin juttu. Ehkä sen väärinkäsityksen takia se monesta kuulostaa uskomattomalta? :o :lol:
Lainaus: "Ennen valaistumista vuori on vuori, valaistuessa vuori ei ole vuori, ja valaistumisen jälkeen vuori on taas vuori." >>33>>
Laura2
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Marras 2011, 18:04

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Larimar » 09 Huhti 2012, 17:00

Poistettu
Viimeksi muokannut Larimar päivämäärä 15 Huhti 2012, 07:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Larimar
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 09:20

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Rose » 09 Huhti 2012, 17:55

Tämäpä onkin todella mielenkiintoinen keskustelu, monelta taholta tarkastellen...

Kevään upeita energioita kaikille ja kaikkialle <333
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Portobello » 09 Huhti 2012, 19:31

poistettu ylläpidon toimesta

Jos täällä on valaistuneita, se on pelkästään hieno asia! Ei ainoastaan ihmiskunnan, vaan myös Maaplaneettamme kannalta.

Laura2, mistäkö tiedän olevani Polulla? Hyvä kysymys. Siihen tiedän vain minä vastauksen. Ja se riittää minulle. >>33>>
Portobello
 

Re: Onko täällä valaistuneita?

ViestiKirjoittaja Laura2 » 09 Huhti 2012, 20:08

Portobello kirjoitti:Liliana, egokortin käyttö ei paranna keskustelun tasoa. Ei kaikki eriävät mielipiteet ole egosta lähtöisin. En edes ole Laura2:n kanssa eri mieltä. Yritän vain elvittää mitä hänelle merkitsee sana valaistuminen.

Jos täällä on valaistuneita, se on pelkästään hieno asia! Ei ainoastaan ihmiskunnan, vaan myös Maaplaneettamme kannalta.

Laura2, mistäkö tiedän olevani Polulla? Hyvä kysymys. Siihen tiedän vain minä vastauksen. Ja se riittää minulle. >>33>>


Niimpä, siihen vaan sinä tiedät vastauksesi hu<g Mutta miksi yrität selvittää, mitä minulle merkitsee valaistuminen?

"Mihin vaiheeseen? Mistä päättelet, että olet minua "edellä"? On ihmisiä, jotka eivät huutele kokemuksiaan netissä."

----> Ainakin tästä tekstistä paistoi ego. näytti siltä että otit itteesi tuon että joku "luulee olevansa minua edellä" ja sitten näpäytit tuolla viimeisellä lauseella, että "Kaikki eivät huutele kokemuksiaan netissä." mitä varten tämä foorumi sitten on...?
joskus sitä voi olla vaikea myöntää, että ego ottaa jostain nokkiinsa.. se on aika ovela kaveri ;)
sitten tuli myös sanonta mieleen; se koira älähtää mihin kalikka kälähtää? miksi heti meinasit että sinusta puhutaan?
Tästä tuli kyllä mielenkiintoinen keskustelu!
Portobello, jos tämä kritiikki kirpaisee jostain, huomaat varmaan, että se on ego joka ei kestä kritiikkiä, ei sinä Itse >>33>>
Laura2
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Marras 2011, 18:04

EdellinenSeuraava

Paluu Meditointi ja henkiset harjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron