Energiahoitomuodot itseopiskeluna?

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Energiahoitomuodot itseopiskeluna?

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 25 Elo 2011, 18:25

Hei,

olen verrattain "nuori" tulokas - en iältäni mutta kokemukseltani - reikin ja energiahoitojen maailmassa. Alunperin olen lähtenyt opiskelemaan reikiä oman itseni hoitoon - ja sillä tiellä on tarkoitus ainakin toistaiseksi jatkaakin - sillä itsessäni riittää kovasti paranneltavaa ja hoidettavaa tiettyjen vakavien trauma/pelkotapahtuminen vuoksi joita elämässäni on ollut.

Reikin lisäksi (kurssit 1 ja 2 käyty) olen kiinnostunut myös muista hoitomuodoista, ja koska asun pienehköllä paikkakunnalla jossa ei oikein tämän alan tarjontaa ole (eikä myöskään sitä samanhenkistä juttuseuraa) niin ajattelin etsiä energiahoitokollegoita täältä.

Varsinainen kysymys on siis se, että miten olette onnistuneet itseopiskelemalla ottamaan haltuun uusia hoitomuotoja tai menetelmiä? Ainakin vanhalla foorumilla oli näitä ketjuja joissa monikin oli itseoppinut tai itseopetellut uusia taitoja. Mutta miten sen todella "tietää" että osaako sen tehdä oikein?

Itse olen opetellut kvanttikosketusta DVD-kurssina, reconnectionia kirjan avulla ja viimeisimpänä sedona methodia (tämä sedona on vasta alkumetreillä). Reconnectionilla ja kvantilla saan kyllä "jotain" virtaamaan päätellen käsien tuntemuksista, mutta miten sitä voisi varmistua että se "jotain" on ihan oikeaa tavaraa? Vai onko se aina automaattisesti oikeaa tavaraa, eli siis sitä yhtä ja samaa universaalia rakkautta? Mitään sertifikaatteja minulla ei siis ole ko. alueista, olen vähän sitä mieltä että ei se jeesuskaan sertifikaattia esittänyt kun sairaita paransi, mutta toki siis ymmärrän sen että mieleeni ei tulisi esiintyä ko. hoitomuodon virallisena hoitajana tai edustaja koska tuotemerkin sertifioitu kurssi on suorittamatta.

Ongelmani on myös ehkä se, että minulla ei ole kovin paljoa sopivia "koekaniineja" joihin voisin hoitoa kokeilla, lähinnä omasta perheestä löytyy. Tästä syystä siis olisi kiva verkostua ja kuunnella muiden kokemuksia energiahoidoista. Itse koen esim. tuon kvantin todella raskaaksi fyysisesti (pitää keskittyä raivokkaasti, visualisoida koko ajan mielessään energian virtauksen "imukanavisto" ja keskittyä hengittämiseen) joten epäilen siis tekeväni jotain väärin. Reiki taas on sitten helpon ja jouhevan tuntuista kun siinä ei ole sellaista väkisin vääntämisen makua. Voihan se olla sitäkin että yksi sopii paremmin kuin toinen!

Kiva jos joku jaksaisi kertoa kokemuksistaan! >>33>>
terveisin Leppis
leppäkerttu
 
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Elo 2011, 10:17

Re: Energiahoitomuodot itseopiskeluna?

ViestiKirjoittaja mölli » 25 Elo 2011, 21:22

Onnistunee samalla periaatteella kuin reikiäkin eli aikomuksella.

Käymäsi Reiki kurssit varmastikin helpottavat muiden energia muotojen itseopiskelua, sillä Reikin itsehoidot ovat samalla tottakai myös reikin itseopiskelua.

Kenties sait myös kurssimateriaalia jonka avulla pääsit syventymään paremmin Reiki opetuksiin.

Itseopiskelussa periaatteet ovat samanlaisia kuin opintomateriaalistakin opiskelu.

Eri asia sitten on silloin kun haluaa käyttää itsestään jonkin tietyn hoitosuunnan mukaista hoitaja nimitystä.

Silloin sitten nimikkeiden käytössä tulee huomattaviakin rajoituksia.

Vinkkinä huomaat ehkä jossain vaiheessa, että kvantti kosketuksen tyyppiset hoidotkin voi ottaa paljon kevyemmin.

:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17


Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron