Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Chevy » 20 Elo 2011, 20:06

Tästä asiasta on täällä foorumilla jossain ketju, mutta en onnistunut löytämään sitä.
Kertokaa, kuka asiasta enemmän tietää.
Ostin vahingossa (!) tätä aihetta koskevan Joe Vitalen ja Ihaleokala Hen Lewin teoksen Ei rajoja.
Kirja on vielä kesken lukemisen, mutta pitipä tulla tänne ihmettelemään tätä juttua.

Tämä oli se, joka perustuu lauseisiin
Minä rakastan sinua.
Anna minulle anteeksi.
Olen pahoillani.
Kiitos.

Kirjan alkupuolella Joe Vitale pahoittelee, että ei voi kertoa asiasta kaikkea, koska on allekirjoittanut vaitiololupauksen (!).
Teos koostuukin suurelta osalta J.V:n järjestämissä tilaisuuksissa olleiden tai hoitomuotoa käyttäneiden henkilöiden kertomuksiin.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt - ja miten täälläkin kerrottiin - metodi perustuu siihen, että hoitaja puhdistaa omia kielteisiä tunteitaan ja suhtautumisiaan käyttämällä noita lauseita. Ns. villakoiran ydin on kuitenkin se, että hoitaja ottaa vastuun kaikesta [mitä hoidettavassa tapahtuu] ja lauseiden kautta virtauttaa rakkautta Universumilta, Jumaluudelta - mitä nimeä kukin käyttää - asioiden puhdistumiseksi. Tällöin ne puhdistuvat sekä hoitajasta että hoidettavasta.
Hmm.
Saas nähdä - aloitin kokeilut tänään.
<333
Viimeksi muokannut Chevy päivämäärä 21 Elo 2011, 11:48, muokattu yhteensä 1 kerran
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Valodo » 21 Elo 2011, 09:41

Hei!
Asiasta on kirjoitettu enemmän edellisellä foorumilla kohdassa meditointi ja henkiset harjoitukset.
Valodo
 
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 10:47

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Chevy » 21 Elo 2011, 11:49

Kiitos! <333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja sara » 21 Elo 2011, 17:43

Toimii!!! Jossain vaiheessa mainitsin jotain pientä vanhalla foorumilla kun kyseltiin kokemuksia, että mieheni ilman sen kummempaa tietämystä ho´oponoponosta käytti menetelmää kun hänen kurssilla pyöri henkilö, joka tuli paikalle tosi agressiivisilla energioilla tuomaan itseään esille. Ko. tunnin jälkeen mies kiitti muita tunnilla olleita mielenkiintoisesta keskustelusta eikä enää sen jälkeen ole ilmestynyt paikalle... Mieheni vain vaihtoi omaa suhtautumistaan tähän ihmiseen (negatiivisesta ennakkoasenteesta positiivis-neutraaliin) eikä edes käyttänyt noita "voimalauseita". Ymmärtäisin että perustuu paljolti siihen energiaan mitä välitämme ympäristöömme... >33>> >33>> >33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Chevy » 25 Elo 2011, 06:20

Näin siinä kaiketi ajatellaan.
Ja mainitsemallasi tavalla olen minäkin todennut jutun toimivan, yksittäisistä ihmisistä tai pienistä ryhmistä "tässä ja nyt" koostuvissa tilanteissa.
Samoin tietysti Esko Jalkasen luonnonvoimat-kuntoutusta lähetetään kaikkialle Universumia myöten, mutta
siinä näkökulma on vähän erilainen.
En ole ennättänyt vielä lukea kirjaa loppuun asti, mutta olen saanut sen käsityksen, että hoitaja tässä
ottaa vastuun kaikesta maailmassa tapahtuvasta, paikasta tai laadusta riippumatta.
Tällä istumalla tuntuu hyvin vieraalta ottaa omille niskoille vaikkapa jenkkien koulumurhia tai Irakia, vaikka ajattelenkin, että kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Ilmeisesti tässä on asian ydin Kaikkeuden ja Tyhjyyden näkemyksessä - Tyhjyyden, joka on aina ollut minulle se vaikea käsite.
Noh, enpä kommentoi enempää ennen kuin olen lukenut teoksen kokonaan.
En ole myöskään vielä katsonut kaikkia vanhan foorumin ko.kohdan linkkejä.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja sara » 25 Elo 2011, 10:31

Itse jotenkin en ota tuota vastuuajatusta ihan noin konkreettisesti, vaikka kyllä näin minunkin mielestäni siinä periaate menee. Mutta ehkä ymmärrän sen enemmän juuri energioiden tasolla olevana vastuuna ja niin että vastuu koskee enemmänkin niitä tilanteita, joissa itse olen konkreettisesti mukana energioineni (koska minä olen se, joka on ollut osallisena (en syyllinen) tilanteen syntymisessä).

Sen sijaan mulle on ehkä vaikein paikka hyväksyä se ajatus tuossa että ilman lääkäriä (tai hoitajaa) ei ole potilasta (tai sairasta), vaan niinhän siinä Dr. Lenin kokeilussa väitettiin käyneen, siis että yksi mielisairaalan kerros tosi vaikeista tapauksista parani niin ettei Len edes käynyt paikalla, vaan tutki heidän potilaskertomuksensa, otti täyden vastuun ja lopuksi käytti noita aiemmin mainittuja voimalauseita...

big>3luv
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Chevy » 26 Elo 2011, 17:52

Totta - se oli erityisen kiinnostava yksityiskohta....
Ah, taidanpa istahtaa kohta kirjan ääreen, jotta pääsen selville miten asiaa kehitellään.
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Sitris » 20 Marras 2011, 21:22

http://www.setbb.com/reikifoorumi/viewt ... ikifoorumi

Rupesin tuota tekniikkaa googlettamaan ja yksi linkki antoi suoraan vanhalle foorumille :D
Palasaippua, ekoteko
Kuva
Sitris
 
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Heinä 2010, 11:27
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Frangipani » 21 Marras 2011, 01:05

Hei,

Itse pystyn yhditamaan taman suoraan Reiki Tummoon...sama tekniikka >>33>> ....ainoa ero viela tahan on, etta parhaimman tuloksen tahan saa, jos asiakas saadaan opetettua samaan kuin hoitajansakin:>)

Eli Reiki Tumossa sydanta vahvistetaan meditoinnilla, jolloin se puhdistuu ja pystyy jakamaan rakkautta estettomasti kaikkialla. Meditoinnin avulla energia voimistuu ja sita pystytaan kanavoimaan myos toiseen ihmiseen, jolloin toiselta ihmiselta poistuu negatiivista energiaa kehosta ja paranemisprosessi kaynnistyy. Teen itse naita hoitoja ja hyvia tuloksia syntynyt.

Paras tulos kuitenkin tulee kun asiakas kay itse kay kurssin ja alkaa itse vahvistamaan omaa sydantaan....Tuloksena ei ole vain oma mahdollinen paraneminen/mielen tasapaino vaan rakkauden jakaminen rajattomasti ymparistolle joka tasapainottaa kaikkea 'pahaa' tassa maailmassa >>33>>

K >>33>> >>33>>
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Ho'oponopono - havajilainen hoitomuoto

ViestiKirjoittaja Chevy » 12 Huhti 2013, 10:37

Hei,
sydämen vahvistaminen meditoinnilla, tuostapa tulee mieleen Shambhala, Soturin tie...
olen nyt aloittamassa tätä havaijilaista metodia, katsotaan, mitä tapahtuu.
Käytän sitä Reikin, Karunan, Tera Main, Violetti Liekin ja Esko Jalkasen metodien seassa.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Seuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron