Energiat ja levottomat jalat.

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja poka » 31 Heinä 2011, 10:53

Heippa.

Olisin kovin kiinnostunut kuulemaan että onko kukaan törmännyt kehon energioiden
reiki, kehon energiatukketumiset tms.tms. vaikutuksista jalkapohjiin.

Itse olen kärsinyt ns. levottomista jaloista jo ihan nuoresta lähtien. (+20 vuotta jo)
Herään öisin jalkapohjat ihan tulikuumina ja levottomina, jolloin pakko lähteä kävelemään tai uittamaan niitä vedessä.
Jossain vaiheessa lisämagnesiumin käyttö auttoi ja nyttemin lääkärin kokeilumielessä antama "parkkisonin tautiin"
käytettävällä lääkkeellä tuntuu olevan positiivinen vaikutus ja saan jo paremmin nukuttua ilman poltetta jalkapohjissa.

Mutta tosiaan tämä kysymys nousi mieleeni lukiessani jotain muuta säijettä täällä missä puhuttiin reikin lähtevän joko käsistä tai jaloista. Omalla reikikurssilla ei puhuttu mitään jaloista lähtevästä reikienergiasta ja sitten se tosiasia että mitä enemmän teen
kaikenlaisia energiahoitoja itselleni, sitä vaikeammaksi jalat menevät (hehkuvat hullunlailla öisin).

Jostain olen saanut myös semmoisen hullunkurisen ajatuksen että olisi hyvä kävellä ulkona ilman kenkiä.
(mitä olenkin nyt siis alkanut viimeaikoina kokeilumielessä tekemään)
Jostain muistan lukeneeni ajatuksia että kunnon maadoitus vaatisi jalkojen fyysistä kosketusta maahan.

No tiedä näistä. Tietysti teen taas kaikkia näitä asioita yhtäaikaan jolloin en pysty sanomaan mikä oikeasti auttaa,
mutta jollain tuntuu olevan vaikutusta.(onneksi :)

Olisi hirmu mielenkiintoista kuulla ajatuksia aiheesta./onko kukaan törmännyt mihinkään vastaavaan
Tiedätkö linkkejä nettiin jotka käsittelesivät asiaa.

Varmaan asialla on loppujenlopuksi joku fysiolooginen ongelma kehossa (keskushermostossa),
mutta kysyn nyt kummiskin ajatuksia aiheesta.

Kaunis kiitos hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja Ivana » 31 Heinä 2011, 15:19

hei..

en nyt ihan tarkkaan osaa vastata kysymykseesi, mutta olen vasta alle viikon verran tutustunut reikin ihmeelliseen maailmaan ja huomaan, että antaessa energiahoitoa jalat myös kihelmöivät, ihan pohkeisiin asti, käsissä käsivarsiin asti :) viime yönä oli myös levottomat jalat mutta tiedä sitten miksi niin kohdallani..
Ivana
 
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Heinä 2011, 11:33

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja Rose » 01 Elo 2011, 07:53

Minulle reikivirityksen yhteydessä viritettiin myös jalat. Reikiä voi välittää aivan samalla tavalla myös jaloilla kuin käsillä.

Voisiko olla niin, että sinulla ei jaloissa ole "energiaputket" kunnolla auki ja siksi tuntuu tuskaiselta? Voisit hoitaa itse jalkoja, jospa se auttaisi.

Jalkojen oireilu voi kyllä olla myös merkki maadoituksen tarpeellisuudesta. Maadoittava kivi vuoteen jalkopäähän petarin alle voisi olla hyvä idea, toimii minulla. Esimerkiksi ihan tavallinen kivi, jonka olen ottanut ulkoa, pessyt ja antanut voimistua ikkunalaudalla. Hematiitti on myös hyvä ja intialainen jokikivi.

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja penkula » 03 Elo 2011, 21:44

Minähän en ole mitään virityksiä saanut, mutta joskus, kun oikein voimalla virtaa, niin kyllä tuntuu läpi kropan. Illalla varsinkin, kun pitäis itse rauhoittua, niin välillä joudun oikein tietoisesti tekemään koko kropan rentoutuksen, että saan asettumaan. :)

Ja kivihoitoja kanssa teen itselleni, kun tuntuu, että energiat on epätasapainossa.

Mutta jos siltä tuntuu, että paljain jaloin pitää ulkona kävellä, niin varmasti se on hyväksi. Sama tuli mieleen, kuin Rosella(?), että olisko jaloissa tukkeumia? Teetkö mitään joogaa tms. fyysistä, joka aukaisisi meridiaaneja? Ja visualisoimalla niitä tukoksia pois, kanavia auki, saa varmasti myös hyviä tuloksia.

>33>> >33>>
- - -Elämä on ihanaa!- - -
Avatar
penkula
 
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 11:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja maikkula » 04 Elo 2011, 10:37

Minulle tulee joskus kutinaa sekä kämmeniin että jalkopojiin samaan aikaan, chakroihin. Onneksi vaiva on niin pieni, että siitä ei ole haittaa. Jos en saa unta, niin käytän aika paljon kiviä minäkin. Tuntuu, että vuorikide on ikuinen hoitokiveni. Olen hankkinut kaksi vuorikide rannerengasta ja kun sujautan ne ranteisiini, niin nukun hyvin ja herään energisenä ja virkeänä. Ajattelin, että hankin sellaiset nilkkoihinikin ehkä piankin. Ainakin tykkäisin kokeilla vaikutusta.

Jalkoja voisi koettaa hoitaa opaaleilla, opaalia sukkiin. Sammalakaatti on myös kehoa rauhoittava kivi.

big>3luv
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja poka » 05 Elo 2011, 10:41

Kiitos vinkeistä.

Tosiaan jokin viimeaikaisista kokeiluista & lääkkeistä tuntuu todellakin auttavan.
Jalat tuntuvat nyt suhteellisen normaaleilta ja pystyy jo nukkumaan :mrgreen: :mrgreen:

Hematiittiä minäkin pidän sukissa silloin kun hoidan itseäni. :)

No odotellaan tässä vielä jokunen aika kunnes jalat varmasti ovat tasaantuneet
ja täytyy sitten alkaa tiputtelemaan noita eri hoitoja ja lääkkeitä pois
yksitellen, niin varmaan löytyy sitten mikä loppujenlopuksi auttoi.

Kiitos
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja Chevy » 05 Elo 2011, 23:19

Hei,

tiedän henkilön jolla on ennen reikikoulutusta ollut niin levottomat tassut, että kulki kylmäkallet
sukissa. Reikikoulutus 1-tasolla helpotti osittain - teimme ryhmähoidon,jossa käsiteltiin myös jalkapohjat - nyt en ole kuullut mikä on tilanne tänään.

Arvelen, että kyse on tassuchakrojen tukoksesta, jollaista itse hoitaisin visualisoimalla energian virtaamaan jaloista Maaemon ytimeen. Kokeilisin myös vetämällä energiaa jaloista ulospäin.

Itselläkin on levottomat jalat mutta niissä on ainoastaan muurahaispolun tuntua, joka häviää itsestään kun hiukan meditoi.
Olen kiinnostunut kuulemaan miten asiasi jatkossa sujuu...
voimahalein,
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja poka » 08 Syys 2011, 23:15

Hei taas hu<g

No niin jatketaan harjoituksia...

Jokunen viikko takana ilman parkkiksonin lääkkeitä kun loppuivat. (auttoivat muuten hyvin, ei oireita lääkityksen aikana)
Oireet ilmaantuivat takas kahta kovempina, nyt levottomuus ei ole enään jalkapohjissa vaan yltää välillä melkein alaselkään asti.

Tuossa kun kanavoin toissapäivänä, yritin tiedustella tulisiko mitään ajatuksia, mistä oireet voisi johtua.
En saanut oikein selviä vastauksia puhuttiin energioiden muuttumisesta ja kohoamisesta,
mutta sitten seuraavana päivänä tapahtui mielenkiintoinen asia. Aivan yllättäen täysin tyhjästä
mieleeni nousi sana Kundaliini.Joskus olen kuullut sanan mutta en oikein tiedä mitä se tarkasti ottaen tarkoittaa.

Aloin heti googlettamaan haulla Kundaline restless feet ja kuinka ollakkaan vastauksia alkoi tulemaan.
Monessa artikkelissa kuvattiin Kundaliini energian nousua kehossa ja fyysisiä oireita ja monessa yhdistettiin
Levottomien jalkojen oireyhtymä em. tapahtumaan.

"The following are common manifestations of the risen Kundalini:

Involuntary bodily movements (occur more often during meditation, rest or sleep):
jerking, tremors, shaking; feeling an inner force pushing one into postures or moving one's body in unusual ways.
(May be misdiagnosed as epilepsy, restless legs syndrome (RLS), or PLMD.)

lisää aiheesta... http://www.mudrashram.com/kundaliniemergencies.html

En ole oikein perillä tästä kundaliini energiasta onko se hyvästä vai ei, mutta kummiskin
ensimmäistä kertaa jokin asia selittäisi jollain tasolla jalkojen oireilua. Monessa artikkelissa kuvataan lisäksi että
kaikki henkinen aktiviteetti, meditointi yms yms, lisää kundaliinin voimaa.

Onko kukaan perehtynyt tähän kundaliini juttuun ? Mistähän on pohjimmiltaan kyse. ?

Iloa hu<g
Poka
poka
 
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 20:23

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja Rose » 11 Syys 2011, 09:35

Minulla on käsitys, että sinänsä kundaliinienergia on hyvä juttu. Huono juttu se on silloin, jos se nousee ennen kuin henkilö on valmis.

Eli energia nousee selkärankaa pitkin ylös ja varmaan aukaisee chakroja yms. ylös kruunuun asti. Jossain kundaliinienergia symboloitiin käärmeeksi.

Luin jostain juttuja henkilöistä, jotka yrittivät väkisin/keinotekoisesti nostaa kundaliinienergiaa. Heille tuli mielenterveysongelmia. Ja heillä myös yrityksen syyt olivat ihan muut kuin henkinen kasvu. olikohan syynä voimakkaiden kokemusten haku tai henkisten voimien saavuttaminen toisten hyväksikäyttämiseksi, hämärästi muistelen niin.
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Energiat ja levottomat jalat.

ViestiKirjoittaja sara » 11 Syys 2011, 17:18

Eräs henkisellä tiellä ja joogapolulla kauan ollut ystäväni on varma että hänellä joskus aika alkuvaiheessa tietä tapahtui kundaliinin nousu voimallisen orgasmin yhteydessä. En tiedä oliko kyse siitä, mutta voihan se olla, joten ehkä kundaliini voi nousta ihan itsekseenkin "sopivassa" tietoisuudentilassa ollessamme. Pitää muistaa että jotkut tuntevat energian voimallisesti myös jaloissa (minä mukaanluettuna), joskus ennen nukahtamista jopa vähän häiritsevänä kutinana. Yleensä silloin rentoutan kropan tietoisesti jalkapohjista päähän asti, tosin useimmiten olen jo nukahtanut paljon enne päähän saakka ehtimistä. :lol:

Kundaliinista olen minäkin kuullut varoituksia, mutta luulen että ihan turhaan. Ainakin yksi kundalinijoogaryhmä (Sahalin) nostattaa Kundaliinia kaikille halukkaille erilaisilla messuilla täällä Andalusiassa. Ystävänikin ovat käyneet ilman mitään negatiivisia seurauksia, joten en usko että siitä mitään vaaraa on.

Tästä tuskin Poka sinulle oli paljon apua, mutta tarkoitus oli sanoa tuolla ekalla kommentilla, että nuo tuntemuksesi voivat olla tosiaan energian liikkeitä (en muista nouseeko kundalini aina kerralla ylös asti, ei välttämättä...) etenkin jos tuo lisääntyy silloin kun olet kovasti pyöritellyt henkisiä asioita ennen nukkumaan menoa. Itse kyllä lääkkeiden sijaan kokeilisin ehdottomasti luontaistuotteita, jos jotain lääkitystä on pakko olla. Oletko kokeillut meditaatiota ennen nukkumista? big>3luv
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Seuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron