Väriterapia

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Väriterapia

ViestiKirjoittaja Kimalainen » 07 Kesä 2011, 18:03

Onko kenelläkään kokemusta väriterapiasta, nimittäin Aura Somasta? Itseäni ne kaksiväriset tasapainopullot ovat vetäneet jo jonkin aikaa puolensa... kuitenkaan en ole vielä ottanut askelta mennäkseni kosultaatioon. Värit merkitsevät minulle muutenkin tosi paljon, ihan elintärkeää ympäröidä itsensä väreillä, milloin milläkin. Nyt on violettia yllä jostain syystä. Mitä värit merkitsevät teille?
Avatar
Kimalainen
 
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 19:36

Re: Väriterapia

ViestiKirjoittaja maikkula » 08 Kesä 2011, 07:15

Aura-Somasta olen joskus lukenut. En kokeillut vaikka muistelen, että minäkin aikanaan kovasti kääntelin sivuja ja mietin tutustumista. Värien vaikutusta mieleen olen tutkinut kirjoista muutamia vuosia sitten. Olin viihtynyt pitkään mustassa ja liilassa ja todennut, että tarvitsen värejä, jotka vaikuttavat maadoittavasti ja elämääni tuli punainen muutenkin kuin jouluna. Sohva on pehmeää terrakottaa.
Hankin talvella edullisia fleece-peittoja sohvalle ja sängylle koristeeksi ja meille asukkaille lämmikkeeksi ja kyllä väri oli ratkaiseva asia, kun niitä valitsin.
Herkkä poikani tunnisti pienenä värien vaikutuksen. Tietyt värit suorastaan "kutsuivat luokseen" kuten hän asian ilmaisi. Lapset ja nuoret pitäisikin ottaa mukaan vaateostoksille, että voisivat itse valita värinsä.

big>3luv
maikkula
 
Viestit: 240
Liittynyt: 20 Kesä 2010, 06:13

Re: Väriterapia

ViestiKirjoittaja Mantelinkukka » 10 Kesä 2011, 18:14

Väriterapiaa hu<g. Oma keho vetää niitä värejä, joita kaipaa ja chakroja tukevaa toimintaa. Niin vaatteissa kuin ruoasta saatu annos. Tuosta Aura- Soman en itse osaa kertoa sanoa, vaan värianalyysikoulutuksen myötä on tullut tutuksi ne tukevat värit jokaiselle. Vaatetuksessa värit on sitä omaa vuodenaikaa, jonka kautta hiukse, iho sekä sielmien väri tasapainottaa meitä. Ja mielestäni se väri maailma muuttuu tai tekee sen oman kiertokulkunsa eri ikäkausina.
Sineinen ja vihreä ovat omaa suosikkilistaani kuulunut jo useamman vuoden ajan. Sekä musta....jostain kummansyysä oli tuossa menneenä talvena läheinen. Siinä oli se, että en halunnut laskea ketään siihen psykologiseen kenttääni. Etäisyyttä luova. Vaan jos on niin sanottu puhdas itse, ja sen näkee ihmisten olemuksesta, jolloin on se valkoinen kehä ympärillä, niin musta on puhuttelva silloin. Punainen on toiminnan väri vaan siinäkin on oma piirre...viestinnässä..mitä kertoo kanssa oloille. Ehkäpä siinä punaisessa on oma agressiivituusena. Silloin kun haluaa toimia ja toimintaa on punainen varteen otettava väri...vaikkapa piillotettuna muiden vaatekerrosten alle. :D . Oranssi tasapainottaa sekä herättää ruokahalua. Keltaisesta pirteyttä. Ruskea maanläheisyyttä. Nämä tuli tässä ensin, vaikka niillä on jokaisella värillä oma merkitys...
Kukillakin on oma merkitys ja mitä antaja haluaa kertoa kukilla.
Sisustuksessa kannattaa ne omat mielivärit tuoda hyvin esille ja joka saa oman kodin tasapainoon sekä viihtyvyyttä lisäävänä efegtinä.
Värien maailam on kiehtova ja kun sitä lukee kanssaolijosta niin saa itsekkin paljon. >33>>
Mantelinkukka
 
Viestit: 153
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 18:14

Re: Väriterapia

ViestiKirjoittaja Kimalainen » 11 Kesä 2011, 18:47

Voi ei, ihan väärän väriset vaatteet tänään päällä. Sinisessä en näköjään viihdy ollenkaan, koko päivän epämukava olo... Nyt jotain muuta päälle... tänä iltana kaipaan valkoista. :)
Avatar
Kimalainen
 
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 19:36


Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron