Kuinka "tunnette" energian?

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Chevy » 17 Maalis 2011, 22:27

Hyvä kysymys!
Olen toisinaan itsekin herännyt tuohon tunteeseen - olen ollut niin innoissani ja onnellinen siitä,
että en ole tullut ajatelleeksi tuota.
Joten otan vain vastaan, mitä "ylhäältä annetaan".... :mrgreen:
Mieltä ylentävä astraalimatkako?
>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 18 Maalis 2011, 10:10

Minkki kirjoitti:...Miten te muut tunnette/havaitsette energiat? Tuleeko kellään muulla tuota "pyörivää oloa"?


Minulle tuttua myös. En olekkaan kauaa hoitanut, ja tuo pyörivä tunne on tullut vasta ihan lähikuukausina mukaan kuvioihin. Minulla on ollut monta vuotta nukkumaan mennessä raajojen venymisen tunnetta ja "leijailevaa" tunnetta kehossa, mutta nämä johtunevat siitä että aivot tulkitsevat jotain väärin, ei ole kaikki ruuvit ihan kireällä tuolla kuupassa :mrgreen: . Nyt sitten hoitaessani tunnen käsissäni pyörivän tunteen, sitä voisi verrata tuohon raajojen venymisen tunteeseen. Enemmänkin kyllä tuntuu siltä että jotain pyörii käsien ympärillä tai edessä, kuin että tuntisi käsien mihinkään liikkuvan.

Tulikin vielä sopivasti mieleeni tämän ketjun kohdalla.. Voiko se olla ihan hyvä että tuntee kipuna kädessä kivut jossain hoidettavan ruumiissa, mitäs mieltä olette? Esim. jos skannaan kädellä hoidettavan kehon yläpuolella ja käteni osuu sanotaanpa vaikka kipeän hartian kohdalle, tunnen pistävää kipua keskellä kämmentäni.
Tästäkin tuntuu olevan montaa eri mielipidettä. Toinen sanoo että kun tunnen sen kipuna, se tarkoittaa että kipu siirtyy omaan käteeni ja ettei tällöin ole puhdistettu energiakehoa tarpeeksi hyvin, ja toinen sanoo että se on yksi tapa aistia kipu jossain kohdassa. Samalla tavalla aistin myös omat kipuni jos virittäydyn energiselle taajuudelle ja skannaan vaikka kipeää kurkkuani, sama pistävä kipu kämmenessä. Negatiivisen energian tunnen todella sähköisenä tunteena käden ympärillä, tai ainakin kun mielenkiinnosta tunnustelin hoidon jälkeisen suolavesi-vadin energioita, ihan kuin olisi työntänyt kätensä hattaraan tai tihkusateeseen :D

Vielä olen ihan linnunmaitoa lipittävä rupelli-lätsä näissä asioissa, ja olenkin pyytänyt "yläkerrasta" vähän jeesiä näiden energioiden tuntemisessa ja yleensäkkin hoitamisessa, että hoitaisivat kaverina ja "pitäisivät ratista kiinni" ettei mene ihan päin mäntyä big>3luv

Jospa alkaisi tämä flunssakin pikkuhiljaa helpottamaan. Kuumetta ei nosta, mutta välillä on hyvä sairastaa, sillä se puhdistaa!

- Nallenpumppu
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Jared » 20 Huhti 2011, 12:17

Väänsin yhdestä musiikista progea, kun nyt kerran jäi
majesteettinen musiikki yhdestä unesta mieleen. MIDI.


http://www.youtube.com/watch?v=aLabdlABuNg


On olemassa termi "Automaattisäveltäminen," eli musiikki
tulee vain jostain muualta kuin tietoisesta mielestä. Pitää
ryhtyä tutkimaan tuota...
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Chevy » 20 Huhti 2011, 19:23

Karhunsydän,
Skannatessa tulee ainakin reikihoitajalle usein tuntemuksia (hibiki) jotka luokitellaan suunnilleen näin:
- kuumotus/kylmän tunne
- pistely/kutina
- sykkiminen
- kipu

Joten esim hoitajan tuntiessa kipua pukatessaan tassunsa hoidettavan päälle tai ylle on periaate se, että annetaan energian virrata ko. kohtaan, kunnes tuntemus alenee "edelliseen luokkaan". >>33>>

Olen itse taipuvainen ajattelemaan asiaa näin, koska en itse "tunne hoidettavan kipuja". Olen siitäkin kuullut
toisilta. Ehkäpä ajan mittaan selkenee, kummasta jutusta on Sinun kohdallasi kyse...
:mrgreen:
halirutistuksin, >33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja mölli » 06 Touko 2011, 19:05

tiistai kirjoitti:
Jared kirjoitti: joskus herään kesken unien ja olen aivan autuudessa

Tuota on käynyt mulle myös useampaan otteeseen! Osaako kukaan kertoa, mistä tällainen johtuu? Esim. sitä mietin että heräänkö ihan vain varta vasten kokemaan sen autuuden, vai olenko vain öisin tuollaisen autuuden vallassa ja sitten kun vahingossa herään niin huomaan sen? :D


Miten olisi nuo molemmat vaihtoehdot? :D :D

Ehkäpä kysymyksessä on käväisy kirkkaan valon tietoisuuden tilassa?

Tähän voi päätyä vaikkapa Lusid Dreamien jälkeen.
:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja mölli » 06 Touko 2011, 19:14

Chevy kirjoitti:Karhunsydän,
Skannatessa tulee ainakin reikihoitajalle usein tuntemuksia (hibiki) jotka luokitellaan suunnilleen näin:
- kuumotus/kylmän tunne
- pistely/kutina
- sykkiminen
- kipu

Joten esim hoitajan tuntiessa kipua pukatessaan tassunsa hoidettavan päälle tai ylle on periaate se, että annetaan energian virrata ko. kohtaan, kunnes tuntemus alenee "edelliseen luokkaan". >>33>>

Olen itse taipuvainen ajattelemaan asiaa näin, koska en itse "tunne hoidettavan kipuja". Olen siitäkin kuullut
toisilta. Ehkäpä ajan mittaan selkenee, kummasta jutusta on Sinun kohdallasi kyse...
:mrgreen:
halirutistuksin, >33>>



Komppaan Chevyä. :D :D

En itsekään tunne hoidettavan kipuja, mutta käsittäkseni voit itse valita haluatko tuntea kivun vaiko et.

Tosin olen ymmärtänyt myös niin, että toisilla valinta tapahtuu luontaisesti ja helposti ja toiset joutuvat harjoittelemaan valintaa ja joillakin valinta ei sitten onnistukaan jostain syystä.

Omalta kohdaltani ajattelen, etten alunperinkään ole halunnut tuntea toisten kipuja. :D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Chevy » 06 Touko 2011, 22:34

Hih, juuri äsken hurahti taas energiavirtaus lävitseni - mistä lie tulikaan,
mutta pelkästään positiivinen sellainen. Nykäisi ja lämmitti mennessään.
>>33>>

Mitä toisen tuntemusten tuntemiseen tulee -
muuan ystävä, jonka läheinen kuoli, pyysi lähettämään kaukohoitoa itselleen ja lapselleen.
Lähettäjiä kertyi suuri määrä.
Joillakin heistä, vaikka olivatkin hyvää tahtomassa, oli sen verran epätasapainoiset energiat itsellään,
että se vaikutti heidän lähetystensä tasoon, varsinkin kun lähettäjien joukko oli kokonaisuudessaan suuri,
ja siinä monilla huoli ystävän ja tämän lapsen tilanteesta.
Vastaanottaja, jolla on herkkä ja hyvin korkea värähtely, tunsi heidän epätasapainonsa siinä määrin,
että joutui pyytämään lähetysten lakkauttamista.
Ehkäpä vastaanottaja oli tehnyt sen valinnan, että itse reikihoitajana tuntisi toisten tuskan...

Siis - hoitajalle on todellakin otollista vartioida ja jalostaa ajatuksiaan.
>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 14 Touko 2011, 13:34

Chevy kirjoitti:Karhunsydän,
Skannatessa tulee ainakin reikihoitajalle usein tuntemuksia (hibiki) jotka luokitellaan suunnilleen näin:
- kuumotus/kylmän tunne
- pistely/kutina
- sykkiminen
- kipu

Joten esim hoitajan tuntiessa kipua pukatessaan tassunsa hoidettavan päälle tai ylle on periaate se, että annetaan energian virrata ko. kohtaan, kunnes tuntemus alenee "edelliseen luokkaan". >>33>>

Olen itse taipuvainen ajattelemaan asiaa näin, koska en itse "tunne hoidettavan kipuja". Olen siitäkin kuullut
toisilta. Ehkäpä ajan mittaan selkenee, kummasta jutusta on Sinun kohdallasi kyse...
:mrgreen:
halirutistuksin, >33>>


Kiitos tästä, selventää asioita! >>33>>

Kivun tunnen lähes aina vasemmassa kädessäni vaikka oikealla skannailen yhtä paljon. Kipua tunnen myös välillä vaikken hoitaisi, joskus. Esim. jos maadoitan tai aloittelen hoitoa, joskus myös hoidon jälkeen. Pari kertaa taitanut tuntua ihan ilman mitään tietoista toimintaakin keskellä päivää. Olen miettinyt että johtuisiko kipu osittain siitä että kanavat aukeavat tms. Kivun lisäksi hoidossa tunnen myös tuota pistelyä tassuissa, joskus kuumuutta, mutta viileyttä ja sykkimistä olen tuntenut vain muutaman kerran.

Itse olen miettinyt (antanut luvan) että voin tuntea hoidettavan kivut, sillä se helpottaisi ja tekisi hoitamisesta tarkempaa. Vieläkään en tiedä kuinka suuri rooli kanavoijalla on hoidossa kun toiset lähteet painottavat harjoittelua ja energian ohjaamista kipeisiin kohtiin tms. ja toiset taas sanovat että siihen ei voi eikä tarvi vaikuttaa vaan se virtaa itsestään. No, kylläpä se varmaan kokemuksen ja viisauden karttuessa selviää, olen oppinut olemaan näistä stressaamatta, se on jo itselle iso askel. Lähinnä tunnustelen ja "menen tunteen mukana" big>3luv

Kiitos >33>>
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Chevy » 15 Touko 2011, 07:01

Niin, kelläpä noistakaan asioista olisi absoluuttinen totuus ja tietämys hallinnassaan.
:mrgreen:

Omille oppilailleni olen pyrkinyt tarjoilemaan asian siten, että polun alussa hoitajan on kannattaa noudattaa perusohjeita tai vaikkapa Frank Arjava Petterin kirjoissa olevia taulukkoja siitä, minne tassunsa pukata,
kun hoidettavalla on oire x tai y, tai jokin tietty sairaus.
Samoin kun vaikkapa tehdään näytösluontoisesti pikahoito henkilölle, joka "haluaa tietää, millaista reiki on" tms.
Sitten kun jonkin aikaa harjoittelee ja sitkeästi tekee hoitoja, alkaa mielestäni avautua se, minne
milloinkin mennään. Koen asian niin, että oppilaan ei tarvitse tässäkään yhteydessä aktiivisti etsiä kohdetta. Intuitio ja ohjaus ohjastavat hommaa yhä vahvemmin.
Kun aika on kypsä, kädet saattavat lähes ampaista hoidettavan kohdan ylle ilman että asiaa tarvitsee sen kummemmin ajatella. Tai kenties siinä ei tarvita tassujakaan. Toisinaan vain "ajatus" kiinnittyy jonnekin, minne energiaa tarvitaan, ja siinä sitä mennään.

Koska ihmisen anatomia ja hermosto ovat sitä mitä ovat, hoidettava saattaa ällistellä, miksi käsitellään sellaista kohtaa, josta hänellä ei ole mitään erityisiä tuntemuksia tai havaintoja. Toisinaan vaivan taustalla on jokin entisen elämän tapauskin. Useimmiten kuitenkin hoidettava havaitsee, että tämähän olikin hyvä juttu, vaikka energiaa virtautetaan lonkkaan silloin kun hän valittaa niskaansa. Herkkä hoidettava ehkä jopa "näkee", miten häntä on vaikkapa 200 vuotta sitten isketty veitsellä. Menneisyyden penkominen ei välttämättä ole hoidon olennaisin osa. En ole silti puuttunut asiaan, jos hoidettava sellaisia kokee, ellei havainto ole selvästi niin vaikea, että hoidettava joutuu tolaltaan.

Kanavoijan rooli...hmm... :D
Joskus, kun olen pyytänyt merkkiä jostain asiasta, olen ikäänkuin "kuullut", että joku hihittää. Ts on haluttu vihjata, että sopisi käyttää erottelukykyään paremmin niin ei tarvis merkkejä. Tai sitten tuntuu, että joku huokaisee "hohhoijaa"..."tästähän oli puhetta jo viimeksi vastaavassa tilanteessa..."- siinä samassa yleensä oivallan, miten asia oli, ja että sehän on päivänselvästi nähtävissä, kun vain katsoo oikeasta näkökulmasta.
big>3luv
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Ivana » 30 Heinä 2011, 18:24

He,

Minulle energia on aika uusi juttu ja mä olen tuntenut energian pistelynä käsissä/kämmenissä/käsivarsissa, kuumotuksena, värinänä koko kehossa, viileytenä ja aloittajan kysymykseen pyörimisestä täytyy sanoa, että vastasit mieltäni askarruttaneeseen kysymykseen, koska joskus meditoisessa olen kokenut samanlaista pyörimisen tunnetta aika vahvana :) kiitos!

ja niin käsieni välissä energia tuntuu sellaisena paksuna, kuin näkymätön lumi tai märkä hiekka.. ja josta voisi muotoilla mitä vain, sellaista vastustuksen tunnetta.. Eilen tunsin erästä vihkimystä saadessa kasvoissani sellaisen lukon.. kasvojeni sisällä, kuin joku olisi repinyt auki jotain. Tuli tunne, että pitää avata suuta ja sitten päätinkin avata silmäni, että pääsen siitä repivästä olosta eroon. Olin todella rentoutunut ainaskin.
Ivana
 
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Heinä 2011, 11:33

Edellinen

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron