Kuinka "tunnette" energian?

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Minkki » 10 Elo 2010, 21:53

Minulla itsellä tulee sellainen pyörivä tunne kun saan energiahoitoa ja muissakin tilanteissa joissa voisi kuvitella olevan energioita liikkeellä, esim. kivillä hoidettaessa tai vaikkapa enkelimeditaatio-cd:tä kuunnellessa. Kukaan ei ole oikein pystynyt sanomaan, mistä tuo pyöriminen johtuu. Joku on epäillyt puutteellista maadoitusta, mutta ei se sitäkään ole. Itse arvelen, että aistin energiat/energiapyörteet pyörimisenä. Miten te muut tunnette/havaitsette energiat? Tuleeko kellään muulla tuota "pyörivää oloa"?
Minkki
 
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 04:22

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Chevy » 11 Elo 2010, 18:45

Heippanen,

kyllä sitä pyörimistäkin joskus on tuntunut - energioita on niin moneen lähtöön, että tuntemuksetkin
ovat monenmoisia.
Muutamat hoidettavani pyörivät ylävartalollaan, ts tuolihoidossa alkavat huojua kierteisesti vyötäröstä taivuttaen.
Muuan sanoi "lataavansa" silloin, mitä se sitten lieneekään. Hoidon rytmiikassa tämä on tapahtunut ennen
maadoitusta.

Itse tunnen energiat vaikkapa kuin lempeän käden sivelynä, sisäisenä kutinana, lämpönä, kihelmöintinä,
tuulen ja vedon tunteena nenässä, "kuonokoppasyndroomana", virtauksena, äkillisenä nykäisynä, hellänä halauksena,
valona - usein sellaisena havaintona, jota ei voi kuvailla, sillä se liikkuu kuudennen aistin tasolla, jonka ilmaisuun ei ole sanoja.

Kerran, kun minulle lähetettiin Englannista henkiparannusta, bioenergiaa, olin menossa pitkälleni,
mutta katsoin kelloa väärin, ja H-hetkellä olinkin vielä ottamassa jääkaapista leivontatarvikkeita.
Energiavirtaus tuli sellaisella voimalla ja vauhdilla jaloista päälakeen, että raaka kananmuna kirposi käsistäni,
lennähti lattialle ja särkyi sinne. Heh, saipa laattalattia munashampoota... :mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Jared » 11 Elo 2010, 19:46

Joskus Energia joka nousee alhaalta ylöspäin on niin voimakasta että tulee Ilon Kyyneleet, joskus herään kesken unien ja olen aivan autuudessa, unessa kuuluu musiikkia, jota kukaan ei tietääkseni ole vielä säveltänyt, hehe, Sydän, Pineaali, ja Amygdala aivan "tulessa" kun herään. Samoin koko Selkäydin. (Itseparannus menetelmä, ei sovellu toisten parantamiseen juuri noiden Energioiden takia)
Jared
 
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 04:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja Iloa » 11 Elo 2010, 21:53

Mukavaa, että musiikkia kuulee muutkin. Hieno herätä siihen ihmetykseen, kuinka kaunista musiikki voikaan olla.

Mutta siitä energian tuntemisesta. Alkuun energiat tuntuivat kuumina, sykkivinä ja melko ahdistavina ja isoina, vaikea kuvailla. Mutta tuntemukset ovat nykyään paljon kevyemmin tuntuvia (8 vuotta kulunut reiki1 aktivoinnista). Värinää kun kaikki ok, tärinää kun tuntuu epätasapainoa. Varsinkin jalkapohjissa tuntuu hyvä värinä, kun energia virtaa hyvin. Yleensä tuntuu kylmältä tai neutraalilta.
Iloa
 
Viestit: 43
Liittynyt: 12 Heinä 2010, 10:04

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja mölli » 14 Elo 2010, 22:36

Itse olen aika paksunahkainen, joten energian tuntemukseni ovat aika "mietoja".

Siinä on omat hyvät ja huonot puolensa.

Toki tunnen lämmön tai viileyden värähtelyjä tai väreilyä ja jonkin verran kuumotusta.

Erotan myös milloin energia virtaa rauhallisemmin ja millon vuolaammin.

Tunnen myös erilaisia tuntemuksia hoidettavia hoitaessani eri etäisyyksin.

Tuntemukset eivät ole kovin voimakkaita.

Toisaalta en kaipaakaan voimakkaita tuntemuksia. Tässäkin on omat hyvät ja huonot puolensa.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja SadMax » 22 Tammi 2011, 10:07

MUlla riippuu vähän hoidettavasta vaivasta. Kurkussa on ollut pitkään vaivaa. Se erään kaukoparantajan voimin paranee 1-2 päiväksi mutta tulee aina takaisin. Ilmeisesti en vaan saa noudatettua annettuja ohjeita mitä hoidon jälkeen ei pidä tehdä. Mutta tuntemus tässä kurkun hoidossa on, että aivan kuin kurkku laajenisi ja joku koittaisi repiä kilpparia pois paikoiltaan. Lisäksi päähän tulee "ylipaineen" tuntu. Joillakin hoitokerroilla ei tunnu mitään.

Itse olen alkanut saamaan latauksia iltaisin nukkumaanmenon jälkeen. Se tuo paineentunnetta otsaan, korvien soimista (tinnituksen muodossa) ja vinkumista. Olen nyt myös huomannut, että saan ohjattua energian varpaisiini ja kylmät varpaat lämpenevät muutamassa minuutissa. Se tekee outoa tunnottomuutta jalkoihin ja nipistelyä jalkapöytiin, varpaisiin ja jalkapohjiin.

Latauksien aikana myös välillä katossa on melkoinen valoshow :)
Kundalinireiki I, II, III, Gold Reiki II, Silver Violet Flame, Orb Of Life, Purple Reiki, Golden Shakti
SadMax
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Syys 2010, 20:46

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja mölli » 23 Tammi 2011, 14:01

SadMax kirjoitti:MUlla riippuu vähän hoidettavasta vaivasta. Kurkussa on ollut pitkään vaivaa. Se erään kaukoparantajan voimin paranee 1-2 päiväksi mutta tulee aina takaisin. Ilmeisesti en vaan saa noudatettua annettuja ohjeita mitä hoidon jälkeen ei pidä tehdä. Mutta tuntemus tässä kurkun hoidossa on, että aivan kuin kurkku laajenisi ja joku koittaisi repiä kilpparia pois paikoiltaan. Lisäksi päähän tulee "ylipaineen" tuntu. Joillakin hoitokerroilla ei tunnu mitään.


Tämä menee vähän offtopic, mutta liittyy kyllä energian tuntemiseen.

Voisiko olla niin, ettet halua käsitellä esiin tulevaa kökköä?

Siksi hoitokin vaikuttaa pariksi päiväksi. Tietysti kannattaa samalla yrittää häätää myös fyysisen kehon oireet eli käyttää pöpö häätöä joko itse hoitotuottein tai lääkärin määräämin tuottein.

Sutran oppien mukaan, "kökköjen" aiheuttajasta pitäisi luopua.

Tantran oppien mukaan ne pitäisi muuttaa.

Dzogchen oppien pohjana on ajatus siitä, että yksilö ja todellisuus ovat jo valmiiksi täydellisiä.
Päämääränä on oivaltaa suoraan todellisuuden luonne. Olennaista dzogchenissä on ajatusten spontaani vapautuminen (self liberation), eli kaiken mieleen nousevan salliminen sellaisena kuin se on ilman käsitteellistämistä, takertumista tai vastenmielisyyttä.

Vertaa vanhaan tiibetiläiseen tarinaan, joka kertoo kerjäläisnaisesta, joka nukkui joka yö kullalla täytetyllä tyynyllä. Hän oli kuitenkin köyhä, koska hän ei tuntenut kullan arvoa. Meidän täytyy harjoittaa mieltämme jotta oppisimme tunnistamaan mielen todellisen luonteen.

Oma ajatustapani pohjautuu Dzogchen käsitteeseen, siksi olen ennenkin esittänyt näkemyksiä sen puolesta, ettei mistään tarvitse luopua.
:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja SadMax » 23 Tammi 2011, 15:56

mölli kirjoitti:Voisiko olla niin, ettet halua käsitellä esiin tulevaa kökköä?Tietysti kannattaa samalla yrittää häätää myös fyysisen kehon oireet eli käyttää pöpö häätöä joko itse hoitotuottein tai lääkärin määräämin tuottein.

Sutran oppien mukaan, "kökköjen" aiheuttajasta pitäisi luopua.


Määritteles mulle tuo "kökkö".
Vaivasta on käyny kerran korva-, nenä-, kurkkulääkärillä ja 5 kertaa yleislääkäreillä. No help...
Kundalinireiki I, II, III, Gold Reiki II, Silver Violet Flame, Orb Of Life, Purple Reiki, Golden Shakti
SadMax
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Syys 2010, 20:46

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja mölli » 23 Tammi 2011, 19:59

"Kökkö" kurkku chakran alueella voi olla esimerkiksi negatiivinen energia tai jokin sanomaton asia joka on jäänyt kaivelemaan ja käyttäytyy kuin olisi palana kurkussa.

Paineen tuntua voi myös lisätä sydän chakrasta tuleva paine vaikkapa voimakkaasta tunteesta, että on tullut väärin kohdelluksi.

Vaikutusta voi myös lisätä "tulen" nousu solar plexus chakrasta, kun asia oikein sapettaa.

Tai Koululääketieteen käsitteillä refluksivaiva tai vatsahaava tai muu kurkun alueen tai vatsan alueen vaiva.

"Kökkö" muiden chakrojen kohdalla voi merkitä energeettistä kökköä tai jotain kehoon varastoitunutta voimakasta kokemusta jossain elämän vaiheessa ja jota ei ole käsitelty kunnolla.

"Kökön" sisältö on siis kunkin ihmisen subjektiinen kokemus joka on jäänyt kehoon varastoon ja joka tukkii energian kulun ja on alkanut ilmetä fyysisen kehon vaivana.
:)

Tällaista Kökköilyä tällä kertaa.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kuinka "tunnette" energian?

ViestiKirjoittaja tiistai » 16 Maalis 2011, 23:07

-
Viimeksi muokannut tiistai päivämäärä 19 Marras 2016, 22:13, muokattu yhteensä 1 kerran
tiistai
 
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Loka 2010, 00:57

Seuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron