Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja mölli » 09 Marras 2010, 23:14

Mielenkiintoisia kommentteja ja kiinnostavia kommentteja, niin täysin hehkuttavatkin kuin ne hieman kritiikiä sisältävätkin.

Kiitos niistä.

Taidanpa minäkin tutkia asiaa jossain välissä ja laitan kirjan äh. niin loputtoman pitkän tutustuttavien asioiden jonoon. :D

Hmm. onkohan Eerikillä kunnolla avautunut noiden käsiasentojen merkitys.

Mie oon ymmärtänyt niin, että käsiasennot helpottavat hoitajan hoitoasentoa kontaktihoidossa. Ja meillä miehillä on aika tarkkaa jossain kohtaa kontaktihoidon aikana siinä, että mihin ne käpälät voi ja ei voi hoidon aikana laittaa.

Siksipä monet miehet varmaankin hoitavat varmuuden vuoksi auran kautta.

Siinä taas käsiä pidetään auran päällä siksikin, että ainakin alussa on helpompi tunnustella energioita.

Kaukohoidossa ei tarvitse hoidettavasta tietää oikeastaan kovinkaan paljon. Jo pelkkä nimimerkkikin riittää, mutta pienestä lyhyestä taustatiedosta on myös kivasti apua.

Symbolit auttavat ainakin aluksi muun muassa hoitajan keskittymisessä ja tottakai monessa muussakin.

Näistä on siis paljon apua alkuunpääsemiseksi ja tottakai myöhemminkin jos siltä tuntuu ja myös kivana "muisti" listana hoitajalle. Niitä kaikkiahan ei oikeastaan ole tarpeen edes kerrata.

Kuten jo tuossa kaukohoitoa käsittelevässä kohdassa kerroin mielipiteeni siitä, niin välttämättä hoitaessa ei tarvitse tehdä mitään erityistä.

Näin ainakin itse koen hoidon reikillä ja monella muulla energialla, vaikka edelleen käytän välillä käsien asentoja, ja symboleja, jne. ja välillä en.

Alussa kuitenkin oman oppimisen kannalta seurasin hyvinkin tarkkaan sitä mitä on opetettu ja välillä teen niin vieläkin, koska se tuntuu itsestäni mukavalta.

Hoidot kyllä toimivat muutenkin.

Vaikka tykkään myös perinteistä kovasti, niin tykkään myös olla hulvattoman luova hoidon kannalta.

Eläinten kanssa toimiessa saa välillä olla erittäinkin luova, kun saattavat aluksi juosta karkuun välillä ja sitten tulla takaisin, jne.

No sitä vajautta ei ainakaan vielä ole vastaan tullut. :D
Silti aion ainakin jossain määrin tutustua itse Reconnection energian muotoon.

Parhaiten ainakin itseäni on kehittänyt kursseilla käynti ja ne kaikki ovat olleet maksullisia ja olen kursseista mielelläni maksanut. Toki olen ollut tarkka siitä mitä kursseja valitsen, mutta se on ollut itselleni sopivaa.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja kukkis » 10 Marras 2010, 10:00

Juu miun mielestä alkuun kurssit voivat olla hyvästäkin ja joillekin sitten monetkin kurssit että löytää sen oman jutun ja pääsee sisään näihin ja toiset ei tarvitse mitään "apuja" näihin hommiin.
Eihän reconnectioni ole sen parempaa tai erilaisempaa. Mie ajattelin että jokaisella energialla on se oma taajuus jolla ne värähtelee ja sen mukaan ne sopii toisille ja toisille ei. Mikään ei ole siis toistaan vahvempi tms.
Mulle reconnectioni tuntuu vahvemmin maadoittavalta kuin reiki tällä hetkellä mutta joku toinen päivä on toisin.
kukkis
 
Viestit: 65
Liittynyt: 21 Syys 2010, 16:00

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Larimar » 10 Marras 2010, 13:24

Hankin kirjan pari vuotta sitten ja olen Karhunsydämen ja Noellen kanssa samoilla linjoilla sisällön suhteen. No, joka tapauksessa me jokainen teemme sitä ihan "omalla" yksilöllisellä tavallamme ja värähtelytasollamme, joten ei siinä Eric'in mielipiteet paljon paina. Amerikkalaisethan aina "patensoivat" joka asian itselleen "yksinoikeudella", joten siksi kai yrittävät mollata toisten ko. kyvyt voidakseen myydä "omanaan".

Käsittääkseni hoito tuntuu vahvalta siksi, että se keskittyy lähinnä sakroihin ja/tai sakrojen kautta tapahtuvaan hoitoon. Käsitykseni on, että mikä tahansa hoitomuoto toimii kenellä tahansa, heti kun hän on vain tietoinen hoitomuodon olemassaolosta. Ei meiltä keneltäkään ole suljettu mitään pois - ja joka tapauksessa teemme sitä aina omalla "käsialallamme".

big>3luv big>3luv big>3luv hu<g hu<g hu<g big>3luv big>3luv big>3luv
Larimar
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 09:20

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja veega » 11 Marras 2010, 07:23

Liliana kirjoitti: Käsitykseni on, että mikä tahansa hoitomuoto toimii kenellä tahansa, heti kun hän on vain tietoinen hoitomuodon olemassaolosta. Ei meiltä keneltäkään ole suljettu mitään pois - ja joka tapauksessa teemme sitä aina omalla "käsialallamme".



Hyvin sanottu, kiitos!
veega
 

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Anu » 21 Marras 2010, 23:06

Chevy kirjoitti:Haluan kuitenkin vihjata, että olennaista hoidossa ei ole välttämättä sen "voimakkuus"....

Mulle on.

Silmien vipatuksen saa aikaan vanhalla kunnon Usui Reikilläkin.

Ai jaa, en minä vaan ole saanut Reikillä tuollaista aikaan. Enkä kyllä odottanut tässäkään ( reconnectives ) mitään mitä siinä kirjassa luki, mutta se oli vaan niin hauskaa, kun se tapahtui kuitenkin juuri niin kuin siinä kirjassa oli tai se kuitenkin yllätti.Ja mun mielestä tätä ei voi verrata Reikiin, sillä ei ole mitään tekemistä Reikihoidon kanssa, niissä on ero. Tietysti voi ajatella niin, että kaikki energia tulee samasta lähteestä, mutta silti se on erilaista.


Anu
Anu
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 22:29

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja mölli » 02 Joulu 2010, 22:10

Anu kirjoitti:
Chevy kirjoitti:Haluan kuitenkin vihjata, että olennaista hoidossa ei ole välttämättä sen "voimakkuus"....

Mulle on.

Silmien vipatuksen saa aikaan vanhalla kunnon Usui Reikilläkin.

Ai jaa, en minä vaan ole saanut Reikillä tuollaista aikaan. Enkä kyllä odottanut tässäkään ( reconnectives ) mitään mitä siinä kirjassa luki, mutta se oli vaan niin hauskaa, kun se tapahtui kuitenkin juuri niin kuin siinä kirjassa oli tai se kuitenkin yllätti.Ja mun mielestä tätä ei voi verrata Reikiin, sillä ei ole mitään tekemistä Reikihoidon kanssa, niissä on ero. Tietysti voi ajatella niin, että kaikki energia tulee samasta lähteestä, mutta silti se on erilaista.


Anu


Mitäpä haet, siltä hoidon tuntemuksen voimakkuudelta, kun koet sen niin tärkeäksi?

Tuntemukset ovat kuitenkin lähinnä hoidon sivutuote, kun hoitava energia muuntuu sille yksilölliselle taajuudelle, jonka kunkin keho kykenee vastaanottamaan kun energia kulkee ja työskentelee kehossa sisällä ja pinnalla ja energiajärjestelmässä.

Vanhalla foorumilla oli keskusteluja joissa kerrottiin nitä syitä, miksi jokin energia tuntuu erilaiselta kuin toinen.

Valon energia on peräisin samasta alkulähteestä, mutta on luonteeltaan niin valtavan voimallista, että sen täytyy maahan saapuessaan jakaantua useisiin energia säteisiin, koska kyseinen alkulähteen energia luo jopa uusia maailmoja täydellä voimallaan.

Tämän jakaantumisen hahmottaa, ehkä helpoimmin kuvittelemalla mielessään sateenkaaren, jonka jokainen väri, myös näkyvän valontaajuuksien ulkopuolella, on eri taajuudella tänne tulevaa elämän energiaa.

Länsimaisen ajattelutavan mukaan, joissakin reiki suuntauksissa, reiki olisi yksi sateenkaaren säde, jolloin tämän ajatussuuntauksen kannattajat, kykenevät välittämään vain tätä reikin taajuutta.

Itämaisen ajatustavan mukaan, jota itsekin kannatan, Reiki on se elämän energian alkuperäinen jakautumaton lähde, joka säteilee kaikkeudellista elämän energiaa joka luo uusia maailmoja, eikä sen tarvitse tuntua silti miltään hoitaessaan jotakuta tällä planeetalla.

Toki Reiki voi tuntua ja monenmielestä tuntuukin koska moni haluaa tuntemuksia vaikkei niitä välttämättä tarvita, mutta yhtä hyvin voi olla tuntumattakin kun reiki voi heti olla oikealla taajuudella hoidettavan kanssa.

Kuitenkin on niin, ettei mikään valon energia pakota esimerkiksi paranemiseen, joten osa tuntemuksista syntyy myös siitä syystä, kun ihminen tiedostamattaan vastustaa parantavaa elämänenergian virtausta. Ja siten myös parantumista esimerkiksi.

Jos kokee ne tuntemukset hurjan tärkeiksi, niin tottakai niin voi kokea ja samalla kannattaa pohtia syvemmältäkin palvelustehtävänsä toteuttamista täällä maan päällä.

:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Chevy » 03 Joulu 2010, 06:27

No, nyt se kirja sitten tuli poimituksi kirjastosta.
Lukeminen on vähän kesken, ja puolivälin jälkeen lukutyylikin muuttui harppovaksi.
Voin kommentoida täysillä vasta kun olen lukenut kokonaan - ilmeisesti on tehtävä uusi lukukierros ainakin osittain.

Rituaalien tarpeettomuudesta olen suurelta osin samaa mieltä.
En kuvittelisi sytyttäväni hoitohuoneeseen tietyn värisiä kynttilöitä jossain tietyssä tarkoituksessa.
Hoitotulokseen ei mielestäni vaikuta hoidettavan korujen metalli tai jonkun läsnäolijan vaatteiden väri.

Tietyt rituaalit kuitenkin voi tehdä esim rauhoittamaan hoidettavaa, jolle koko homma on uppo-outoa
tai tavallaan irtautuakseen "arjesta" ja lähestyäkseen "hoitomielialaa".

Yhtä hyvin kuin meillä kotona sytytetään itsenäisyyspäivänä sinivalkoinen kynttilä.
Se ei tarkoita sitä, että pelättäisiin, että sankarihautojen asukkaat nousisivat kumpujen yöstä
tai haluttaisiin jostain syystä heitä kutsua. Ei ole myöskään kysymys mistään henkisestä kansankiihotuksesta,
jonka avulla haluttaisiin muuttaa olemassa olevia valtio- tai voimasuhteita.
Se tarkoittaa ihan pelkästään sitä, että jonakin tiettynä päivänä haluan irtautua hetkeksi
tavanomaisesta arkihössötyksestä ja pasifistisesta perusoletuksestani huolimatta ajatella
kiittäen heitä, jotka lähtivät silloin kun käskettiin.

Palailen tälle tontille uudelleen, jahka teos on uusioluettu.

>>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja Chevy » 03 Joulu 2010, 18:50

Uusioharppominen Pearlin teokseen on tehty.
Luin kirjan loppuun, mutta en jaksanut lukea sitä toista kertaa, silmäilin muutaman sivun uudelleen.

Kiinnostava juttu sinänsä, sillä muutamat ajatukset olisivat voineet olla vallan hyvin rakkaan Masterini Tainamaaritin suusta.
>33>>
Puhuttiin mm kunnioituksesta.
Puhuttiin siitä, että ei ole hoitajan tehtävä tehdä diagnooseja.

Mielenkiintoista oli myös se, miten hän tarkkailee hoidettavien silmänliikettä, hengitystä ja liikkeitä.
- Itse lisäisin tuohon vielä ensimmäisen opettajani mukaan ihon seurannan. Verenkierrostahan siinä saa havaintoja.
Vanhoista asioista luopuminen oli kiinnostava episodi sekin.
Kaikesta tarpeettomasta roinasta ja peloista luopuminen on minusta vallan positiivista.
"Tarpeettoman/vanhan" ja "pelkojen" määrittelystä saatan joissakin kohdin olla eri mieltä.
>>33>>

Mutta, mutta, edelleenkään en saanut makua tähän miekkoseen.
Ilmeisesti hänen lähtökohtansa ja ajatusmaailmansa sekä viiteryhmänsä eroavat niin voimakkaasti meikäläisestä,
että emme "pysty keskustelemaan ajatuksin" keskenämme.
Vierastan mm tuota amerikkalaista tapaa käyttää termiä tohtori (Dr ) siellä sun täällä, ja kutsua hoidettavaa potilaaksi.
No, hänhän oli alunperin kiropraktikko, joten terminologia lienee sieltä kotoisin.

Tuumin kohtaa, jossa puhuttiin Reikin vesittymisestä, koska on niin monta sorttia Reikiä.
No, minusta henkkoht Reiki ei ole kyllä vesittynyt ollenkaan, mutta minähän en onneksi edes tiedä, montako versiota "reikiä" on liikkeellä sikäläisessä maailmassa. Vanhalle foorumille Haegl laski jotain viitisenkymmentä...

En itse kyllä huomannut, että olisin millään tavoin virittynyt lukiessani Eerikin kirjaa.
Enkä huomannut, että hänen hoitomenetelmänsä olisi eri terminologiaa lukuunottamatta kovin suuresti
eronnut muista energioista, esim reikistä, paitsi että siinä ei ollut symboleja.
Kirjan perusteella se vaikutti olevan melko tavanomainen energiahoitojuttu.
Yleisesti ottaen on siis vallan mahdollista, että pian tulee joku, joka arvioi sen ikivanhaksi lediksi historiallisessa Ferrarissa -
kun joku uuden ideologian kannattaja huristelee Linnunradalla jollain hypersupervalaistulla ihmepelillä.

Reconnection-hoidossahan en itse ole ollut, joten en pysty sitä puolta asiasta kommentoimaan.

No, kukin tyylillään.
Absoluuttista totuuttahan ei ole, joten ...
Mitenkähän voisin erottaa käyttämäni energiat reconnectionista?
Ajatella, jospa olenkin käyttänyt sitä jo ennen Eerikkiä??? :mrgreen:
Viimeksi muokannut Chevy päivämäärä 06 Joulu 2010, 11:08, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja mölli » 03 Joulu 2010, 21:36

Heh.

Mielenkiintoisia näkemyksiä Chevy.

:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Eric Pearlin Reconnection ja muut uudet hoidot

ViestiKirjoittaja satuannina » 28 Joulu 2010, 22:58

Hei!
Olen myös lukenut Pearlin kirjan, ja tuntui kyllä lupaavan paljon.. energiat tuntuivat tulevan jo siitä päätöshetkestä tilata kirja, mutta oikeastaan se on tuntunut 'vain' päivittäin toistuvana kruunuchakran kihelmöintinä :)

Tämä voi olla vähän off topic, mutta jäin kelailemaan hänen toteamustaan siitä, ettei ole mitään pahoja voimia, joilta pitäisi suojautua, vaan että ne ovat pelkkiä ihmisen pelkoja. Noh. Meillä on kotona ollut sellaista henkimaailman härdelliä, että loppuviimeksi eräs pastori kävi täällä rukoilemassa, että saamme olla rauhassa. Täällä jonkun edellisen asukkaan henki piilotti vanhimman lapseni kännykän viikkojen ajan jopa useita kertoja päivässä, ja kehtasi vielä laittaa sen kiinni tai änettömälle. Sen lisäksi katosivat lapseni avaimet ja rakas medaljonki usein hyllyltä, johon hän oli ne varta vasten laittanut. Keskimmäinen lapseni, jolla on mediaalisia kykyjä, näki tämän hengen meillä usein ja kommunikoi sen kanssa. Lapseni totesi hengen olevan hullu ja paha, ja sen sanoneen että haluaa meidän muuttavan pois, ja että sen tähden vainosi vanhinta lastani, koska tämä asui hänen huoneessa. Vanhin lapseni ei nähnyt tätä henkeä hereillä ollessaan, mutta näki siitä painajaisia. Molemmat lapset kuvasivat hengen samalla tavalla. Tästä mitään tietämättä eräs ystäväni pelkän puhelinkeskustelun perusteella sanoi vaistoavansa meillä jonkun pahan energian. Olin itse aiemmin puhdistanut asuntoamme erilaisin rukouksin ja savuin, mutta koin, että se henki poistui silloin vain hetkeksi, ja palasi myöhemmin uudelleen takaisin. Ystäväni tuli meille pastorituttavansa kanssa, ja sen jälkeen täällä on ollut paljon kevyempi olla.

Kertokaa rakkaat ihmiset, mistä oikein oli kyse, jos kuten Pearl sanoo, ei ole pahaa jolta tarvitsisi suojautua? Lapseni olivat kokeneet tämän hengen toisistensa kokemuksista tietämättä, enkä minäkään täällä pelännyt mitään, jolla olisin sen voinut 'tuottaa'. Myös koiramme reagoi voimakkaalla pelolla muutamia kertoja johonkin, jonka nyt veikkaisin olleen ko. henki.

Vaati paljon itsensä kasaamista, että pääsin tämän kokemuksen tuottamasta pelosta irti >>33>> lapset taas, he ovat ihanan mutkattomia, eivätkä jääneet jumittamaan tähän asiaan :)
satuannina
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Heinä 2010, 06:12

EdellinenSeuraava

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron