Miksi hoidettavat eivät parane?

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Miksi hoidettavat eivät parane?

ViestiKirjoittaja Mantelinkukka » 04 Syys 2012, 20:14

Tämmöinen oma kohtainen tulos omasta paranemisprosessista:
Kun on valinnut perheen, vanhemmat jne. Se mitä lapselle 0- 7 v. välillä on tapahtunut, kun ei voi kaikkea oivaltaa kun ne tulee kohdalle. Sen vaan tunnistaa kehossa ja ne pulpahtelee esille mikä missäkin kohtaa.
Tunnetasolla työskentely on joskus ollut/ on tuskaa, joka tulee kipuna ulos. Toisina päivinä sitä vaan on sitten valmis ottamaan vastaan sen kivun. Helppoa ei ole ollut. Usko ja luottamus kuitenkin säilynyt.
En tiedä, vaan tämmöinen mutu- tuntuma, jotta sykleillä on itseeni suuri merkitys, joka vaikuttaa kaikkeen.
En lukenut niin kokonaisvaltaisesti ketjua, vaan pulpahtihan esiin luottamus. Tarkoitan sitä jotta kun uskoo ja luottaa itseensä, niin eteneminen paranemisessa toisenmoista. Olenpa sitä monta kertaa antanut luvan paranemiselle, vaan keho on joltain osin sitten toista mieltä. No, aasinsiltana tuli keho, mieli ja sielu...niiden tasapaino tai ainakin yhteisymmärrys. hu<g
Mantelinkukka
 
Viestit: 153
Liittynyt: 26 Kesä 2010, 18:14

Re: Miksi hoidettavat eivät parane?

ViestiKirjoittaja Minna » 13 Joulu 2012, 06:17

Ainakin tämmöinen tulee mieleen, että jos oireilu on jotain millä keho haluaa kertoa kaipaavansa jotain konkreettista muutosta niin eihän ne oireet reikillä parane. Itse mietin pitkään miksi monet pikkuvaivani eivät ole energiahoidoilla helpottaneet ja tulin siihen tulokseen että kehollani on minulle tärkeää asiaa eikä reiki onneksi näitä viestejä vaimenna, päinvastoin. Pari ruoka-ainetta tuntuisi ainakin olevan mistä tuo kroppa ei niin tykkää. Mutta ehkä reiki on herkistänyt minua kuitenkin kuuntelemaan merkkejä siitä, mitä tarvitsen voidakseni hyvin. big>3luv
Mielestä ei pääse ulos mielellään.
Minna
 
Viestit: 246
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 17:35

Re: Miksi hoidettavat eivät parane?

ViestiKirjoittaja Seppo » 13 Joulu 2012, 17:39

Minna kirjoitti:Ainakin tämmöinen tulee mieleen, että jos oireilu on jotain millä keho haluaa kertoa kaipaavansa jotain konkreettista muutosta niin eihän ne oireet reikillä parane. Itse mietin pitkään miksi monet pikkuvaivani eivät ole energiahoidoilla helpottaneet ja tulin siihen tulokseen että kehollani on minulle tärkeää asiaa eikä reiki onneksi näitä viestejä vaimenna, päinvastoin. Pari ruoka-ainetta tuntuisi ainakin olevan mistä tuo kroppa ei niin tykkää. Mutta ehkä reiki on herkistänyt minua kuitenkin kuuntelemaan merkkejä siitä, mitä tarvitsen voidakseni hyvin. big>3luv

Niinpä, maalaisjärkeä voi käyttää, vaikka Reiki olisi kuvioissa mukana paljonkin... Se, että Reikin tiedetään (ilmeisesti) auttaneen ihmisiä erittäin monenlaisessa ei merkitse sitä, että olisi automaattisesti Tarkoituksellista, että se auttaisi jonkun kohdalla kovinkaan monessa...

Ja asiaan liittyen.. Reikiopettaja Chris Marshin mukaan Reikin opettamiseen kuuluu joskus se, että opettaja ei tee mitään, sano mitään. Sama homma varmasti myös oireiden ja sairauksien suhteen joskus. - Egosta irtipäästäneisyyttä se vain vaatii että osaa oikealla hetkellä luopua opettajan/hoitajan/asiantuntijan roolistaan.

Ja itse lisäisin, että psyykkisistä ja fyysisistä oireiluistaan ja sairauksistaan voi egostaan irtipäästänyt olla jopa kiitollinen, koska ne osoittavat, että keho haluaa parastaan... Ja yleensä vasta melko pitkällisen kaltoinkohtelun jälkeen protestoi...

Siis... "paranormaali" on minulle luonnollista, mutta miksi niin suuresti tavoittelisimmekaan ihmeitä ja huippukokemuksia itsensä (tai toisen) rakastamisen ja varsinkaan buddhalaisuuteen kytkeytyvän Usuin nimissä? - Esimerkiksi sellaista ihmettä, että ei tulisi koskaan syöpää, vaikka olisi jo vuosikausia harrastanut vain vähän ja yksipuolisesti liikuntaa... Eli miksi luonnollisuus (mm. se, että kaikkia fyysisen kunnon ulottuvuuksia olisi kaikkien tärkeä jotenkin harjoittaa) ja kohtuullisuus olisivatkaan vältettäviä asioita... Eivätkö ne ennemminkin ole Tarkoituksellisia löytää yhä paremmin elämän Matkalla. Ja sensaationhakuisuuksien yms. hakeminen (ikään kuin elämä ei muutoin tuntuisi täyttymykselliseltä) merkki jumiutuneisuudesta, joka kannattaisi avata juurineen.
Seppo
 
Viestit: 75
Liittynyt: 23 Heinä 2010, 13:14
Paikkakunta: Salo

Re: Miksi hoidettavat eivät parane?

ViestiKirjoittaja mölli » 27 Joulu 2012, 20:54

Kiinnostava ketju. Mielestäni kaikkioleellenen tulikin esiin jo.

Ketään ei myöskään voi väkisin auttaa.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Edellinen

Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron