Hoitohuone

Ajatelmia ja pohdintaa erilaisista energioista ja niiden käyttämisestä hoito- ja valotyössä. Myös muihin hoitoihin liittyvää keskustelua.

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Hoitohuone

ViestiKirjoittaja Laura2 » 18 Huhti 2012, 16:38

Heippa foorumilaiset! <333

Minä ja ystäväni olemme väsäämässä hoitohuonetta, vaihtoehtoishoidoille (Reikin,muiden energiahoitojen harjoittamiseen, meditointiin ja muiden vaihtoehtoishoitojen harjoittamiseen jne.)
Huone on kyllä vähän vaiheessa vielä, maalattu on ositttain, laitettiin joka seinä eri väreillä, että saa vaikka chakrojakin stimuloitua :D
Ihanan luovaa jotenkin suunnitella, keksiä ideoita ja leikitellä värien kanssa big>3luv
En ole kyllä ikinä käynyt itse hoidoissa tai hoitohuoneissa, olisi kiva kuulla, millaisia hoitohuoneita muut ovat tehneet? tai millaisia olette nähneet?
Meillä on violettia,vaaleanpunaista, pieni osa nurkassa oranssia, lehtivihreää, ja turkoosia. Ehkä vielä sitruunankeltaista oranssin ja vihreän väliin verhoina, ja indigon sinistä myös vaikka kehystämään violettia ( :?: )
Maalatessa ainakin värit vaikuttivat niin että mieliala nousi ihan kattoon, molemmilla leveät hymyt niin että poskilihakset meinasivat tulla kipeeksi :P
Näyttää vielä vähän lastenhuoneelta, mutta kyllä se siitä :D
Olisi hauska kuulla muidenkin kokemuksia, niitä on varmaan paljon erilaisia big>3luv
Laura2
 
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Marras 2011, 18:04

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja Sonja » 19 Huhti 2012, 09:51

Eiköstä noilla väreillä ole ihan chakroja tasapainottava vaikutus, vielä kun saisi samaan pakettiin yhdistettyä oikean äänen ja tuoksun oikeaan väriin ja sitten tietäisi mikä yhdistelmä mihinkin vaivaan tepsii, niin johan olisi kerrassan vastustamattoman parantava ja loistava paketti >33>>

Minä täällä harrastan reikiä vain lähinnä makkarissa, joka sekin on liian täynnä tavaraa ja liian valkoinen... Fengshuijauksen onnistumisenergiat tulis sen kans kyllä tarpeeseen :lol:
Sonja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Syys 2010, 15:45

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja veegasusanna » 19 Huhti 2012, 15:56

Olen ollut monenlaisissa hoitohuoneissa. Itselleni tärkeää on harmoninen tunnelma ja luonnonvalo.
Nyt valmistelen uutta hoitohuonetta omaan toimitilaan. Hyvin pienellä budjetilla kun tilaa laitetaan
kuntoon, niin en ole kovin nuuka ollut toistaiseksi ulkoasun suhteen, tärkeintä on tunnelma ja energia.
Yllätyksekseni onkin tuntunut nyt ihan hyvältä, että huoneessa on lämpimänsävyiset verhot, jotka tuovat
maanläheisyyttä korkealla sijaitsevaan tilaan. Muuten huoneesta on muotoutumassa vaalea.
Pidän luonnonmateriaaleista ja yksinkertaisuudesta.

>33>>
Kun sydämelle tekee pään, siitä tulee enkeli.
Avatar
veegasusanna
 
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 10:01

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja Chevy » 24 Huhti 2012, 10:07

Minäkin olen vieraillut ja apurina toisinaan toiminut monenmoisissa hoitohuoneissa.
Omaa ei vielä ole, olen tehnyt hoitoja kotona liian täydessä olkkarissa, työpaikalla käytävällä tai hoidettavan virkahuoneessa, junassa, puistossa, kadulla, milloin missäkin. :mrgreen:

Olen parhaiten viihtynyt - sekä pöydällä että sen takana - sellaisissa hoitohuoneissa, joissa on mahdollisimman vähän mitään muuta kuin hoitopöytä/tuoli.
Väritkin ovat olleet aika epäolennaisia.
Kuten itse huonekin, kun hoitoja tekee ei-ammatikseen.

Ajattelen että kukin huone tavallaan kuvaa käyttäjäänsä, ja hoitaja lukaaleineen on tapauskohtaisesti juuri sellainen kuin hoidettava tarvitsee... >33>>

Eräs hohtavan valoisa huone oli lähes tyhjä: pöytää ja hoitajan tuolia lukuunottamatta siellä oli vain vaaleanoranssinväriset verhot hälventämässä suoraa auringonvaloa.
Koin, että siellä erityisesti sisäelimiä ja niitä heijastavia vihan- ja pelontunteita hoitavat energiat toimivat mainiosti.

Toisessa oli runsaasti itämaisia esineitä, tummanvioletinväriset verhot, niukasti valoa ja tummat huonekalut.
Tuntui, että siellä pääsi helposti kiinni menneisyyden tähän päivään vaikuttaviin taakkoihin.

Useista hoitohuoneista en muista mitään. Niissä kalustus ja varustelu on ollut niin neutraali, että se ei ole jättänyt mitään mielikuvaa -
niissä tapahtuneet virtaukset ja asiat sen sijaan ovat selvinä mielessäni.

Sitten kun saan oman hoitohuoneen järjestykseen, siellä tulee olemaan vaaleat seinät ja neutraalit verhot. Jos tilaa voi hiukan rakennella, voisin ajatella verhokaupan esittelytangon tyyppistä telinettä, jonka avulla voisi tuoda esiin eri värejä - tai olla tuomatta, ellei niitä tarvita.

Olennainen pikkuesine on kello, ellei hoitaja ole tottunut arvioimaan aikaa tai ellei hänellä ole sisäistä kelloa. Sekin kannattaa asettaa paikkaan, jossa se ei erityisesti osu hoidettavan näkyville.
Musiikkikaan ei välttämättä ole tärkeää. Sitä saatetaan tarvita, jos huoneeseen kuuluu hälinää naapurista tms. häiritsevää melua.

Mutta kukin tyylillään - kaikella on tarkoituksensa. Paitsi en ole vielä keksinyt, mikä tarkoitus voisi olla naapuriasunnosta kesken kaiken kuuluva äänekäs karjaisu v-u taikka poranpärinä, joilla saatettiin meditointi- tai keskusteluhetkiä ryydittää.

Siunattuja olkoot kaikki hoitohuoneet ja niiden korvikkeina käytetyt tilat.
rakkaudella,
Chevy >33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja veegasusanna » 24 Huhti 2012, 21:17

Tuo kello onkin hauska asia. Tänään viimeksi hoitoa tehdessäni mietin, että pitäisikö ottaa varmuuden vuoksi kännykkä lähelle jotta voisi vilkaista aikaa jossain välissä. Kello konkreettisena tavarana ei minua viehätä. Mutta ei. Sisäinen kello paras kello >33>>
Kun sydämelle tekee pään, siitä tulee enkeli.
Avatar
veegasusanna
 
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 10:01

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja Chevy » 27 Huhti 2012, 19:44

Jep - sisäinen kello on ehdottomasti paras, jos se toimii. Kännykkää säteilyineen ja omine energioineen en itse haluaisi lähelleni.
Aloittelevalle hoitajallehan voi olla hyvä sellainen musiikki, jossa on muutaman minuutin välein se pling-ääni muistuttamassa, että on aika siirtää tassut toiseen kohtaan. Minäkin hankin aikojen alussa sellaisen levyn ja käytettyäni sitä muutaman kerran viskasin sillä vesilintua. :mrgreen:
Se pling häiritsi, enkä toisinaan silti kuullut sitä, kun olin päässyt vauhtiin ja virtaus oli kova.
Ryhdyin käyttämään tavallista kelloa varmistimena silloin kun oli aikatauluttamisen tarve.

Ja mitä väreihin tulee, voi olla kätevää vaikka tuolihoitoja tehdessä, jos tuolin voi asettaa siten, että hoidettavan [suljetut] silmät kohdistuvat yhtenäiseen väripintaan. Jos huoneen seinät ovat eri väriset, tuolia voi halutessaan kääntää siten, että kulloinkin aktivoiva väri on hoidettavaa vastapäätä.
>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja Maya » 04 Touko 2012, 13:11

Me pääsemme kohta laittamaan uutta hoitohuonetta! En malta odottaa.. Muutamme mummoni vanhaan taloon, jonka yläkertaan teemme hoito- ja kurssitilat.

Olisi muuten tosi mielenkiintoista nähdä kuvia hoitohuoneistanne. :D
Maya
Moderaattori
 
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 09:27

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja Sonja » 05 Touko 2012, 10:23

Chevy kirjoitti:Mutta kukin tyylillään - kaikella on tarkoituksensa. Paitsi en ole vielä keksinyt, mikä tarkoitus voisi olla naapuriasunnosta kesken kaiken kuuluva äänekäs karjaisu v-u taikka poranpärinä, joilla saatettiin meditointi- tai keskusteluhetkiä ryydittää.


Tähän vähän lainaa tuolta koirankoulutusmaailmasta. Kun karvainen kaveri hallitsee häiriöttömässä tilanteessa opetettavan asian, lisätään tilanteeseen pikkuhiljaa häiriötä, jotta toivottu toiminne onnistuu myös hälinässä tms. häiriöisessä tilanteessa (esim. vierellä kävelyä on ihan turha opettaa vilkkaalla kadulla mutta joltain muulta, paremmin koulutetulta kuin meidän karvaturreilta se voi moisessa paikassa onnistua :mrgreen: ) Josko nuissa pora- ja v-utapauksissa oli tarkoitus harjoitella keskittymistä aiheeseen häiriöistä huolimatta? big>3luv
Sonja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Syys 2010, 15:45

Re: Hoitohuone

ViestiKirjoittaja Chevy » 06 Touko 2012, 11:57

Onnea Mayan ja Janin uusille tiloille!
<333

Hyvä oivallus, Sonja! Itse olin aika paljon jo tottunut naapurista ajoittain kuuluviin ääniefekteihin, mutta hoidettavia ja meditoivia oppilaita se
tuntui hätkähdyttävän aika paljon...no, nyt on uusi asunto (vielä suurempi läpikuuluvuus kerrosten välillä) ja uudet kujeet, katsotaan, miten tilanne kehittyy...
>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku


Paluu Energia- ja muut hoitomuodot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron