Kun itse annoin Reiki-hoitoa

Tänne voit kirjoittaa kokemuksiasi Reiki energiasta sekä esittää siihen liittyviä kysymyksiä

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja Sang » 11 Helmi 2011, 05:39

Olen etsinyt ketjua missä omista kokemuksista kerrottaisiin, mutta en ole löytänyt. Jos sellainen on niin tämän saa ylläpitäjät sinne siirtää ja poistaa tämän ketjun. Arvelen että sellainen on varmaan ollut vanhalla foorumilla ja että olette niitä omianne jo kerran kertoneet mutta me uudetkin lukisimme mielellämme niitä joten olisi hyvä jos viitsisitte kertoa ne vielä kerran. :lol:

Kälylläni oli 10-vuotias musta kissa jota hän ei ollut uskaltanut moneen vuoteen laskea ulos koska se oli niin vihainen että voi hyppiä ohikulkijoiden kimppuun. Jos vieraita tuli heille niin hän sulki sen aina toiseen huoneeseen siksi ajaksi koska se oli hyvin arvaamaton ja oli purrut ja raapinut vieraita sisälläkin. Kotiväkeä kohtaan se oli aivan kuin mikä kotikissa hyvänsä.
Tämä kissa ei myöskään ollut viiteen vuoteen suostunut syömään mitään muuta kuin oikein kallista eläinlääkärin kautta ostettua erikoisruokaa jota kälylläni ei oikeastaan ollut varaa ostaa. Ei tuoretta lihaa, ei kalaa ei mitään muuta kuin sitä.

Erään kerran päätin lähteä kälyni luo kylään oikein muutamiksi päiviksi koska asui lähes 400 km automatkan takana. Olin käynyt kaupassa ja ostanut mukaani lastin ruokatarvikkeita että voisin paikan päällä niistä tehdä päivällisiä meille kaikille.
Kun tulin taloon niin sanoin ettei kissaa tarvitse sulkea minnekään toiseen huoneeseen vaan ihan uteliaisuudesta kokeneena kissanomistajana haluaisin seurata sitä.
Koko ensimmäisen päivän ja illan kissa seurasi minua katseellaan kiinteästi koko ajan. Siitä oli vaikeaa nähdä mitä se minusta piti mutta jos katsoin sitä niin se tuijotti hyvin valppaana takaisin. Kimppuuni se ei kuitenkaan yrittänyt käydä. Sain yhtäkkiä päähäni idean että kunhan väki olisi häipynyt yöpuulle niin kokeilisin distansreikiä tähän kissaan.

Jätin sen huoneen oven auki missä minulle oli järjestetty vuode. Eteiseen jätettyjen valojen takia siihen oviaukkoon tuli sen verran valon kajoa että pystyisin näkemään kun kissa ilmaantuu paikalle. Kävin makaamaan vuoteeseen ja eikä minun kauaa tarvinnut odotella ennenkuin kissa ilmaantui ovelle. Nousin istumaan ja tein distansriimit. Välittämättä siitä toimisiko se tai ei aloin tietoisesti mielessäni lähettämään kissalle "ajatuspuhetta."
Kerroin että se oli kissa eikä kuningas, että sen pitäisi lopettaa terrorismipuuhat koska sen emäntä jo suunnitteli suruissaan sen lopettamista. Selostin miksi se ei enää saanut mennä ulos ja jopa senkin että sen tulisi syödä muutakin kuin sitä kallista erikoisruokaa. "Puheeni" aikana se siirtyi vähän kerrallaan lähemmäksi minua istahtaen aina välillä kunnes se oli vain 1½ metrin päässä edessäni istuen ja tuijottaen minua. En saanut minkäänlaista välähdystä aivoihini että se olisi ymmärtänyt mitä sanoin saatikka sitten vastannut. Viimeisenä lausahdin sille; "kuule minullapa onkin tuolla keittiön jääkaapissa sinulle tuoretta jauhelihaa ja haluan että maistat edes sitä."

Vaikka jopa hieman pelotti että se voisi hyökätä kinttuuni kiinni niin nousin ja menin sen ohi keittiöön. Kissa pyrähti perääni ja kun sytytin sinne valot niin ihmeekseni se alkoi hierautua jalkojani vasten häntä pystyssä kuin mikä lempeä kissa hyvänsä. Otin jääkaapista tuomani jauhelihapaketin ja siitä ison lihapullan verran ja laitoin kissalle lattialle. KISSA SÖI SEN ja selvästi pyysi lisää. Annoin vielä vähän lisää mutta en uskaltanut enempää antaa kun tiesin että sen vatsa oli nyt tottumaton sellaiseen. Uskaltauduin silittämäänkin sitä ja kehuin miten hieno kissa se nyt oli.

Aamulla oli kälyni todennut että kissa nukkui jalkojeni taipeessa sängyssäni. Kun sitten nousin aamukahville ja kissa hypähti syliini kysyi kälyni ihmeissään mitä olin yön aikana kissalle oikein tehnyt koska "tuota se ei koskaan muuten tekisi".
Nauroin että olen puhellut sen kanssa elämän syntyjä syviä ja että nyt se on luvannut syödä jauhelihaakin ja voisin vaikka heti näyttää että se on totta. Menin jääkaapille ja annoin kissalle jauhelihaa ja taas se söi sen emäntänsä suureksi ihmeeksi. Minulla oli hyvät välit kissan kanssa koko vierailuni ajan.

Soitin jonkun viikon parin kuluttua kotiin tultuani kälylleni ja kyllä, kissa söi nyt kaikenlaista ja oli selvästi ystävällisempi muutenkin kuin ennen. Jonkun kuukauden kuluttua hän jo uskalsi päästää sen uloskin. Eihän sitä Reikiä pitänyt noin käyttää ja se oli vain hetken mielijohde että päätin kokeilla sitä tuohon kissaan tuolla tavalla. Tuloksesta päätellen se ilmeisesti toimi koska ei kai tuo mitään sattumaa liene että muutos tuli juuri silloin, vai ? :roll:
Sang
 
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 21:44

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja Chevy » 11 Helmi 2011, 22:28

Sang kirjoitti:
Eihän sitä Reikiä pitänyt noin käyttää

Miksei?
:mrgreen:
Kiitos mainiosta kertomuksesta.
Hyvä esimerkki, miten kaukohoitoa voi käyttää paikalla olevaankin hoidettavaan.

>33>>
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja Karhunsydän » 15 Helmi 2011, 10:38

Kiitos kun jaoit tämän Sang big>3luv Oli kyllä hieno kertomus, tuli hyvä mieli :)
"Sydäntään kuuntelemalla löytää tien, silloinkin kun mieli harhailee."

"Turha huolehtia siitä mihin ollaan matkalla, koska vauhti on sopiva ja maisemat kauniita."
Avatar
Karhunsydän
 
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja Sang » 17 Helmi 2011, 03:27

Kiitos palautteistanne Chevy ja Karhunsydän! :D
Ajattelin sitä Chevy kun Reiki-master kehoitti käyttämään sitä distansreikiä juuri kuten hän neuvoi, olemaan neutraali eikä sotkemaan sinne omia ajatuksiaan ja minä päätin sille kissalle puhuakin. ;)

Erään toisenkin kerran käytin distansreikiä menestyksellä kissa-asiassa. Meillä oli kaksi 8-vuotiasta kissaveljestä. Vaikka asuimme maalla niin pidin aina huolen siitä että ne tulivat yöksi sisälle eivätkä ne koskaan kauas kotoa menneetkään, patalaiskoja, hyvin syötettyjä suuria vonkaleita kun olivat.
Kun sitten toinen kissoista eräänä päivänä hävisi niin huolestuin kovasti. Seuraavana päivänä kävin kaikkialla lähimaastossa huhuilemassa sitä ajatellen että se on voinut jäädä naapuristossa johonkin ulkorakennukseen vangiksi jos on livahtanut sisälle avoimesta ovesta.

Illalla sitten olin jo todella huolissani ja mietin mitä tekisin ja lopulta keksin että koetankin saada siihen "yhteyden" distansreikin avulla, ainahan toivoa sopi että se jollain ihmeen opilla "tiedottaisi" jos se oli elossa. Ei tietenkään aavistustakaan miten se tapahtuisi mutta kun ei mitään menetettävääkään ollut niin miksen kokeilisi.

Kun olin jonkun aikaa keskittynyt Reikiin, niin sain yhtäkkiä päähäni välähdyksen missä se olisi. Ei mitään tiedotusta tyyliin "täällä minä olen, hae minut," ainoastaan välähdyksen itse paikasta. Se paikka oli noin 800 metrin päässä suoraan tontiltamme alkavan metsän läpi. Tiesin siellä olevan vanhan maalaistalon jota käytettiin vain kesäisin. Vaikka oli jo lähes yö ja elokuun pimeys niin päätin lähteä oitis katsomaan oliko aivoituksessani mitään perää.

Taskulampun valossa menin metsäpolkua pitkin sen talon kohdalle ja kutsuin sitä Janne kissaa nimeltä. En ehtinyt sitä edes monta kertaa huhuilemaan kun se jo pyöri jaloissani kovasti "selostaen."

Kovin vaikeaa sanoa oliko se Reiki joka sen välähdyksen minulle antoi mutta olen taipuvainen uskomaan että niin oli, koska sain sen juuri silloin ja se paikka ei ollut mikään missä se kissa olisi aiemmin käynyt. Itsekin olin sen talon vain joskus siellä päin marjoja poimiessani havainnut.
Sang
 
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 21:44

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja mölli » 17 Helmi 2011, 14:56

Hienoja kokemuksia. :D

Reikillä tosiaan voi tehdä yhtä sun toista ja monenmoista. ;)

Reiki on kuvainnollisesti kuin polkupyörällä ajo, aluksi on hyvä käyttää apupyöriä tuntuman saamiseksi ja perusasioiden oppimiseksi.

Kun sitten joskus tuntuu siltä ettei apupyöriä tarvita, niin sitten vain luovempaa käyttöä.

Toki niitä apupyöriä on kiva aina välillä käyttää myöhemminkin.

Myös reikiä voi käyttää hyvin luovasti tai jos perinteisempi tyyli tuntuu omalta niin sekin on hienoa.

Kukin mieltymyksensä mukaan.
:)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja Sang » 18 Helmi 2011, 00:59

Niin se on minunkin mielestäni kuin sanot mölli. Vaikka kuinka on säännöt annettu niin se uteliaisuus alkaa vaivaamaan ja mieli hiukkasen testaamaan. Sitä distansreikiä en alunalkaenkaan voinut lähettää juuri niinkuin neuvojen mukaan piti, kämmenet siististi vieretysten. Minulla ne alkoivat ihan itsestään kiertämään omia ratojaan, mutta kun se toimii näköjään silläkin tavalla niin mitäs sillä väliä.

Ei edes se tavallinen Reiki missä potilas on paikalla toimi minulla niin kuin on opetettu, tai toimisi tietenkin jos pakottaisin itseni siihen mutta kun "kuuntelen" niiden käsieni halua niin ne siirtyvät eri paikkoihin ja eri asentoihin, ylemmäs ja alemmas, milloin minnekin hetkeksi pysähtyen.

Myöskin olen todennut ettei sen käsiteltävän aivan välttämättä tarvitse olla tietoinen tarkasta ajankohdasta milloin sitä lähettää, maata pitkällään sitä rauhallisessa paikassa "tuntemassa" vaikka se kokemuksena mielenkiintoista voi ollakin, vaan vaikuttaisi siltä että se toimii siltikin. Siitä olen kyllä nuuka etten koskaan lähetä kenellekään Reikiä ilman että siitä on sovittu.

En kyllä mikään ahkerasti Reikiä käyttävä ole muutenkaan, joskus voi mennä puoli vuottakin välillä. Kuitenkin siitä on ollut paljon iloa kaikkien vuosien varrella kun sille on käyttöä löytynyt. Olen kuullut että joku on korjannut Reikillä autonsakin, itse olen täysin varma siitä ettei moinen minulta onnistuisi mutta se kyllä kuulostaa todella "luovalta" toiminnalta, eikö vain mölli? :lol:
Sang
 
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Tammi 2011, 21:44

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja mölli » 18 Helmi 2011, 11:03

Jep se on luovaa toimintaa, ja siitä löytyy enemmänkin tarinaa tuolta vanhan foorumin arkistojen uumenista. ;)

Toisista ihmisistä Reikin harjoittaminen aivan perinteisellä tavalla tuntuu parhaimmalta ja hyvä niin, että löytyy ihmisiä johka haluavat vaalia perinteitä.

Perinteisillä menetelmillä on oikein hyvä aloittaa.

Sitten myöhemmin miltä itse tuntuu, niin voi tutustua siihen luovempaan puoleen. ;)

Ymmärtääkseni myös perinteiden mukaan hoitavilla tassut vaeltelevat myös muualla kuin varsinaisten hoitoasentojen mukaan, koska meillä on myös muita chakroja tasapainotettavaksi kuin pää chakrajärjestelmän mukaiset chakrat.

Jotkut käyttävät näille muille käsien vaelteluille ainakin nimityksiää lisä asennot tai apuasennot.

Kuitenkin Kun hallitsee Usuin useamman hoitotekniikan pärjää oikein hyvin ihmisten ja eläinten hoidossa.

Sille, että eri sairauksien hoidoissa on erilaisia käsiasentojen kaavoja, johtuu, siitä että hoidon aikana eri chakrat voimistuvat tai vaimentuvat nopeimmin tietyssä omassa järjestyksessään ja vaikka se voi tuntua hassulta, niin joittenkin chakrojen kohdalle joudutaan palaamaan useampaankin kertaan.

Kun hoidoissa on tietyt kaavat ja käsiasennoilla on tietyt "numerot" on kokemuksia helpompi verrata muihin hoidettaviin tai eri hoitajien kesken.

Hoitokaavat voisivat olla ikäänkuin kartturin karttanuotit ralliautoiluissa. Hoitokaavoja voisi siis välillä kutsua vaikkapa hoitonuoteiksi. :)

He jotka näkevät energioiden virtauksia ovat kertoneet että jokin chakra voi välillä vaimentua ja välillä hurahtaa villiin käyntiin, siitä riippuen mitä chakraa lähialueineen kulloinkin tasapainotetaan.

Siksi jonkin chakran kohdalle voidaan palata useaankin kertaan.

Lopputuloksena sitten lopulta pitäisi löytyä tilanne missä kaikki chakrat toimivat kutakuinkin harmoniassa keskenään ja energian pitäisi virrata vapaasti kaikkialla hoidettavan energia järjestelmässä.

Tähän voi kulua useampikin hoitokerta, ennenkuin kunnolliseen tasapainoon päästään.
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja Chevy » 19 Helmi 2011, 09:46

Komppaan.
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja reikite » 06 Huhti 2011, 11:44

Sang kirjoitti: Olen kuullut että joku on korjannut Reikillä autonsakin, itse olen täysin varma siitä ettei moinen minulta onnistuisi mutta se kyllä kuulostaa todella "luovalta" toiminnalta, eikö vain mölli? :lol:


Mikä estää yrittämästä? Pannaanpa esimerkki: Olin ostanut katsastetun mutta liikennekäytötä poistetun auton kaukaa kotoa. menin paikalliselle katsastusasemalle rekisteröimään sitä käyttöön ajaakseni sen kotiin. Katsastusasema oli sulkeutumassa ja Trafin palvelin nurin, toimitus ei siis onnistunut, häiriö oli ollut koko päivän. Tein siinä tiskin takana muutamat metkut kun muutakaan ei ollut tehtävissä ja sanoin tytölle, että kokeilepas uudelleen. Kokeili, ja ihmetteli, että nythän tämä toimii! Minulle tarjottiin tilapäistä palkatonta tointa ATK-tukihenkilönä loppupäiväksi 8-) mutta läksin tyytyväisenä ajelemaan kotiin.

Juu onnekas sattumahan se oli, mutta... "onnellisuuden kutsumisen salainen taito"... ei siinä takuuta anneta mutta miksi en kutsuisi, näkyy toimitus pelaavan melko hyvin. Ei ollut ainut kerta tekniikan kanssa.
Avatar
reikite
 
Viestit: 43
Liittynyt: 20 Touko 2010, 23:52

Re: Kun itse annoin Reiki-hoitoa

ViestiKirjoittaja Chevy » 07 Huhti 2011, 20:29

Jostain syystä olen ollut vähän huonoissa väleissä tekniikan kanssa - ehkä en arvosta sitä, ja siksi
se onnellisuuden kutsuminen teknisissä yhteyksissä ei ole ollut minulle kaikkein ominta aluetta.
Ryhdyn välittömästi parantamaan asiaa!

Mutta sen sijaan olen reikihoitajavuosieni aikana "suuntautunut taloihin".
Kerran lähetin erään talon omistajan tyttären pyynnöstä reikiä Pohjois-Suomessa olevalle talolle,
jossa oli kellarissa lievästi sanoen kosteusvaurioita, suomeksi: silkkaa vettä.
Hoitelin muutaman viikon ja kas, Universum kuivatti kellarin. KKK!

Olen joskus kurillani kokeillut, olisiko reikin avulla saanut sähkölukon auki, kun olen unohtanut työpaikan avaimet
kotiin. Ei onnannut. Ei energioiden vika, vaan omani... :mrgreen:

Käytännössä tehokkaaksi olen havainnut rakennusten hoitamisen "rekallisella reikiä".
Siinä visualisoin autokuormallisen reikisymboleja vyörymässä taloon - ne imeytyvät kaikkialle,
kaikkiin pintoihin ja joka puolella. Tämän ruljanssin jälkeen asukkaat yleensä tuntevat olonsa
virkistyneeksi ja asunnon puhdistuneeksi.

Verenseisautus on kuulemma tapahtunut toisella paikkakunnalla, vaikka en ole edes tietoisesti sellaista käskenyt.
Hoitanut vain kyseistä henkilöä viikkokaupalla muuten.

Töissä minut pantiin istumaan työhuoneeseen, joka haisee kuin saluunan lattia - hajut tulevat alakerrassa olevasta asunnosta.
Olin pitkään ärtynyt tilanteen vuoksi, mutta nyt olen ryhtynyt keskustelemaan huoneen kanssa ja kiittelemään sitä - ja kas,
eipä haise enää. Viereisistä huoneista, jotka löyhkäävät edelleen, pyrkii aromit leviämään minun puolelleni, mutta sitten
tuuletan ahkerasti - tai vain ajattelen tuulettavani, niin jopas huone raikastuu vaikka sen ikkunat ovat kiinni... >33>>

Joten se toimii! :D
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku


Paluu Kokemuksia ja kysymyksiä Reikistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron