Reikihoitoa sairaille

Tänne voit kirjoittaa kokemuksiasi Reiki energiasta sekä esittää siihen liittyviä kysymyksiä

Valvojat: Jan, Hanna, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: Reikihoitoa sairaille

ViestiKirjoittaja Justin » 08 Joulu 2011, 09:43

Tervehdys pitkästä aikaa palaan aiheen pariin >>33>>
Minulle on lähi aikoina vasta selvinnyt kuinka monimutkikas tuo terveyden huolto järjestelmä on
ja haluankin pyytää anteeksi ylimielistä lähestymis tapaani.

Mutta palatakseni aiheeseen, minun hyvällä ystävälläni on tapana
antaa reikiä työssään. Lähihoitajana vanhusten koti palvelussa...
Niin sen pienen hetken mikä on aikaa vanhuksen kanssa jutella niin pitää
olkapäästä tai kädestä. ilman suurempia seremonioita ajatellut että energia menee jos on mennäkseen ;)
Ja onkin kehuttu kuinka "tulee niin hyvälle päälle kun Maarit käy kattomassa" <333

Itse olen samaa kokeillut lasten ohjaajana kerhoissa jos tulee ruhjeita tai suurempaa niin
käsien kautta antaa mennä jos on valmis ottamaan vastaan
ja usein on kipu helpottanut ja rahallinen tunnelma tullut big>3luv
Rakkaus voimista suurin.
Kiitos, kiitos, kiitos.
Justin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:07
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Reikihoitoa sairaille

ViestiKirjoittaja Maya » 09 Tammi 2012, 10:59

Vietin joulukuussa kymmenen päivää sairaalassa ja tämä keskustelu tuli mieleeni.

Olin ajatellut että olemme vielä kaukana tilanteesta, jossa reikihoitojen tarjoaminen sairaalassa olisi mahdollista. Lucian päivänä osastolla kiersi sairaalapappi, joka kävi kysymässä jokaiselta haluvatko nämä ehtoollista ja keskustelua. Ajattelin, että hetkonen, miten on mahdollista että sairaalassa tarjotaan uskontoon liittyviä asioita, mutta ei juuri mitään muuta lääketieteen ulkopuolelta. Jos kerta pappi saa tarjota palveluitaan, niin miksi ei sitten reikihoitajakin?

Tapa, miten reikihoitoja tarjotaan, pitäisi kuitenkin olla hyvin mietitty ja selkeä. Jos sitä tarjotaan parannuskeinona tai vaihtoehtona lääkkeille, se ei varmasti tule menemään läpi. Eikä reiki sitä olekaan. Omalla kohdallani esimerkiksi reiki on joskus jopa tehnyt oloni hetkellisesti sairaammaksi, jotta suostuisin ottamaan tarpeeksi lääkettä tai menemään tarvitsemaani leikkaukseen. Olen kokenut kaikenlaiset "pakkoparantamiset" todella rasittavana, enkä halua hoitoja jotka ovat vaihtoehtoja "pahalle lääketieteelle". Lääketiedettä pitää ehdottomasti kehittää pehmeämpään, ihmisläheisempään suuntaan, mutta se ei onnistu asettumalla sitä vastaan. Minulle esimerkiksi leikkaus jossa olin, antoi uuden elämän, ja olen siitä kiitollinen. Reiki taas auttaa minua nyt toipumaan ja korjaamaan kehoni ja aurani parhaalla mahdollisella tavalla.

Odotan ja toivon että jo lähitulevaisuudessa erilaiset hoitotavat lähestyvät toisiaan, ottaen huomioon sairastavien todelliset tarpeet.
Maya
Moderaattori
 
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 09:27

Edellinen

Paluu Kokemuksia ja kysymyksiä Reikistä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron