ennakkoluulot reikia kohtaan

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja mölli » 29 Elo 2011, 13:44

Rose kirjoitti:Miten tärkeä lähetyksen sanamuoto on teile?

Oma Masterini opetti, että on tärkeää muotoilla sanat oikein esim. kuoleman tapauksessa "Reikiä tilanteelle X:n kuoleman johdosta" . Hän opetti, että aina lähetettään kokonaisuudelle eikä esim. omaisten nimiä mainita erikseen. Tai esim. "Tilanteelle Norjassa ampumistapauksien vuoksi", "Tilanteelle Japanissa tsunamin vuoksi"

>>33>>


Kiinnostava kysymys. :D

Aluksi silloin kun opettelin I kurssin jälkeisiä harjoituksia käytin tarkempaa sana muotoa, jotta opin tekniikan perusteet.

Oma lähtökohtani oli kuitenkin sellainen, että olin jo parin vuoden ajan tietoisesti käyttänyt energiahoitoa käsillä parannustekniikalla ja heiluria apuna käyttäen ja osasin lähettää, jo kaukohoitoa heiluritekniikkaa hyödyntäen.

Minua oli silloin opastanut eräs nyt jo edesmennyt henkilö, tässä heiluritekniikassa. :D

Lisäksi edellisen foorumille liittymis aikoihini ja hieman liittymisen jälkeen, silloisen foorumin jäseneltä, sain lisäkimmokkeen ja aloin pähkäilemään eri vaihtoehtoja mahdolliselle reiki kurssille.

Tarkkaa lukumäärää en enää muista, mutta kahlasin yli kahdenkymmenen eri Masterin kurssitarjonnan netistä läpi.

Aika pian minulle selvisi, että tarvitsin monimuotoisen energiahoito opetuksen. Oman sisäisen järkeitämis- prosessin jälkeen, jäi lopulta pidemmäksi aikaa pähkäiltäväksi kaksi masteri vaihtoehtoa. :D

Otin yhteyttä toiseen heistä ja onnekseni, hän lupautui opastamaan minua. :D

Eli saman aikaisesti minua opastettiin Reikihoitoon ja tekniikoihin, mutta myös muihin energiahoito muotoihin omine tekniikoineen.

Edellä kuvailemista taustoista johtuen Masterini opetti Reiki tekniikoiden mukaiset sanamuodot niin perinteisellä tavalla reikiä, kuin ei perinteisellä tavalla reikiä, sekä muiden hoitomuotojen tekniikoita, joten oli alusta asti selvää, ettei erikseen tarkkaa määrämuotoa sanoille välttämättä tarvita. :D

Tottakai harjottelin kunkin tekniikan mukaiset harjoitukset ihan vain siksi kun halusin niin.

Näistä sitten on muotoutunut itselleni tilanteen mukaisten vaihtoehtojen käyttö. Välillä hoidan ilman tarkempaa kohdistusta, jos hoidossa on laajempi kokonaisuus hoidettavana. :D

Välillä taas kohdennan hoidon, vaikkapa täällä oleviin kaukohoito pyyntöihin, joko pyynnön lähettäjälle tai tämän pyytämään hoitokohteeseen. :D

Kohdennukseen vaikuttaa tottakai pyynnön sisältö, mutta en enää käytä varsinaista määrämuotoa sanoissa, koska hoidan aina myös osapuolten Kaikkein Korkeimmaksi Parhaaksi. :D

Hyödynnän myös reikin ja muiden hoitomuotojen mahdollisuutta toimia ajasta riippumatta, joten minulta lähetyksen "ohjausvirta" lähtee lyhyinä "purskeina".

Koska kuitenkin suurin osa hoitavasta energiasta menee aloitus purskeen jälkeen hoidettavalle suoraan energian, vaikkapa Reikin alkulähteestä, niin hoidettavan näkökulmasta, hoito kestää pituudeltaan, niin kauan kuin on tarve, mutta yleensä 1- 2 tuntia. :D

Kontakti hoidossa puolestaan käytän mielelläni Reikin käsiasentoja ja tekniikoita, mutta usein myös saman aikaisesti käytän kaukohoitoa hoitoon ja koko hoito tilanteeseen vaikka hoito tapahtuukin että. hoidettava on fyysisesti läsnä.

:D

Useimmiten käytän hoidossa yhtä aikaa useampaa hoitomuotoa, mutta jos joku nimen omaisesti haluaa, että hoidossa tulisi käyttää vain reikiä, niin sitten aikomuksella käytän reikiä. :D

Kiitos täydentävästä välikysymyksestä Rose.

:D
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Edellinen

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron