ennakkoluulot reikia kohtaan

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja rellen » 23 Elo 2011, 16:09

Millasia ennakkoluuloja olette joutuneet kohtaamaan? Itse ajattelin kokeilla reikia nimittäin ja sain aikamoisen paljon negatiivista, tai pelokasta palautetta reikia kohtaan. Mistä tämä johtuu?
rellen
 
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Elo 2011, 12:31

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja sara » 23 Elo 2011, 17:26

Mullepa kävi yllättäin samoin keskustelussa siskon miehen kanssa (joka on kuitenkin itse opiskellut jotain vaihtoehtohoitoja). Hän varotteli minua siitä että reiki voi olla todella vaarallista, jos reikiä välittävä kanava ei ole vilpitön jne... Olin ihan puulla päähän lyöty kun olen jotenkin itse (ehkä liiankin naivisti) ajatellut että reikienergia on aina hyvin korkeasti värähtelevää ja aina täysin vaaratonta (ja vain hyvää tekevää) energiaa. Näin hänelle väitin, mutta jälkeenpäin aloin ajatella että olenko oikeassa... Itsellä ei ole kyllä mitään muita kuin äärimmäisen positiivisia reikin vastaaottamiskokemuksia, mutta toisaalta en ole reikihoitoa saanut kovin monilta ihmisiltä. Toisaalta en kyllä ole kuullut keneltäkään näistä negatiivisista reikienergioista... Oisko jollain kokemuksia sellaisista.... hu<g hu<g hu<g big>3luv big>3luv big>3luv
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja sara » 23 Elo 2011, 17:31

Siis reikin vastaanottamisen lisäksi olen itse käynyt I ja II reikin ja käyttänyt reikiä jo muutaman vuoden todella säännöllisesti omahoitoon, läheisille ja myös vapaaehtoisena kanavana muillekin halukkaille vastaanottajille, ja pelkästään hyviä kokemuksia on reikistä itselläni, joten ehkä tuosta johtui että jäin niin äimäksi ja melkein sanattomaksi siskon miehen selvästikin pelokkaista ja negatiivisista kommenteista reikiä kohtaan... Itse olen täysin ehdoton reikin kannattaja enkä todellakaan nää reikissä mitään noita vaaroja joista minua varoteltiin, siksi kuulutin noita muiden kokemuksia... <333 <333 <333
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Chevy » 23 Elo 2011, 21:29

Ennakkoluulojahan ihmisillä piisaa, kuka uskoo kaikkien vaihtoehtohoitojen olevan paholaisesta, kuka mitäkin.
Toki met kaikki vaihtoehtohoitajat yms voimme ainakin sillä tavoin vaikuttaa ennakkoluulojen kaatamiseen,
että puhumme asioista selkeästi ja rehellisesti kun siihen on tilaisuus ja kammitsoimme egomme, ts. jätämme
lausahdukset "minä parannan" tai diagnoosinteot tekemättä ellemme ole lääkäreitä.

Reikillä voi tehdä vain hyvää - mutta reikiä käyttävänkin ego saattaa päästä pullistelemaan hoitotilanteessa
siten, että hoitaja käyttääkin omia energioitaan eikä Universaaleja, rakkaudellisia virtauksia,
jolloin herkkä hoidettava voi vaistota sen.

Siis, toimikaamme Kaikkein Korkeimmaksi Hyväksi -
rakkaudella,
<333
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja sara » 23 Elo 2011, 21:37

KKK Chevy!!! hu<g hu<g hu<g

No noinhan se tietenkin on!!! Nyt tajuan jo paremmin, miksi jotkut reikiä niin karsastavat...

Rakkaudellista ja egotonta reikienergiaa siis meille kaikille >>33>> >>33>> >>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 24 Elo 2011, 08:18

sara kirjoitti:Rakkaudellista ja egotonta reikienergiaa siis meille kaikille >>33>> >>33>> >>33>>


<333 Ja Chevylle myös <333

Olin eilen kirjoittaa tähän jotakin, mutta sitten teinkin jotain muuta, ja hyvä vastaushan tänne oli tullut :-)

Reiki itsessään on kuin lähdevettä, mutta hoitaja on se astia tai "hana", jonka kautta energia virtaa ;)
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja sara » 24 Elo 2011, 10:05

Nyt kun tajusin tuon reikihoitajan egon mahdollisen väliintulon reikihoidossa, niin olisiko noissa ennakkoluuloissa takana vähän myös pelkoa eli että se hoitaja antaessaan minulle reikiä, voi välittää minuun jotain, mitä en halua...

Ainahan kuitenkin energiatyössä on mielestäni vastaanottaja se, joka "päättää" (siis olemalla vastaanottavainen tai sitten torjuva) ottaako vastaan hoitajan kautta välittyvän energian vai ei ja myös vastaanottajan Korkeampi Itse (tai miksi sitä halutaankaan kutsua) siitä pitää huolta. Vai olenko oikeassa...?

Olisiko sitten niin että reikienergiahoitaja voisi välittää minuun jotain omia egollisia energioitaan jos antautuisin hänen hoitoonsa täydellisellä luottamuksella?

Itse siis edelleen uskon että Korkeampi Itse puuttuu peliin tuossa tapauksessa ja suojaa meitä meille epäedullisilta energiavaikutuksilta, mutta kun tämä menee uskon puolelle niin olis kiva kuulla kokeneidempien mielipiteitä, Chevy, Pallakissa, please...!!!

big>3luv big>3luv big>3luv
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pompula » 24 Elo 2011, 11:34

Minulle on tullut myös vastaan sellainen ennakkoluulo, että kun eräs henkilö oli kuullut jo aiemmin Reikin olevan energiaa jota välitetään hoidettavaan, niin hän oli mielessään yhdistänyt asian niin, että häneen välitetään joku kummitus tai muu henki :D Ja oli aivan järkyttynmyt että ei kai hän anna itseensä siirtää mitään (pahaa) henkeä .
Kun onneksi asia tuli sitten meidän kesken esiin (hänen kauhistuessaan kun kuuli että olen Reiki-ihmisiä :D ), niin asia saatiin selvitettyä ja hän antoi jopa tehdä itselleen pienen hoidonkin johon oli oikein tyytyväinen big>3luv ja tilanne korjautui.

Toinen ennakkopelko mitä eräällä hoidettavaksi tulevalla (tai sitä aikovalla) tutulla oli, oli se, että jos minä hoitajana "näen" hänen päänsä sisälle, että saisin tietää koskettaessa kaikki heidän elämästään, salaisuudet jne. Sitten tämä juteltiin läpi ja tuttavani tuli hoitoon ja kävi useamman kerrankin, koska piti hoidosta kovasti.
Avatar
Pompula
 
Viestit: 248
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 08:17

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Pallaskissa » 24 Elo 2011, 14:22

sara kirjoitti:Olisiko sitten niin että reikienergiahoitaja voisi välittää minuun jotain omia egollisia energioitaan jos antautuisin hänen hoitoonsa täydellisellä luottamuksella?

Itse siis edelleen uskon että Korkeampi Itse puuttuu peliin tuossa tapauksessa ja suojaa meitä meille epäedullisilta energiavaikutuksilta, mutta kun tämä menee uskon puolelle niin olis kiva kuulla kokeneidempien mielipiteitä, Chevy, Pallakissa, please...!!!


Auh. No nyt mennään sitten todellakin "epämukavuusalueelle", (minun), kun olen tavallaan yrittänyt vältellä tätä aihetta :mrgreen: Yksityisesti olen tästä joidenkin kanssa keskustellut, mutta kun se tuntuu olevan tunteita herättävä. Miksi EI olisi, herättäähän se minussakin monenlaista, ei pelkästään positiivista lainetta.

Reiki puhtaana hoitomuotona on suojattu hoitajan omilta värähtelyiltä (viritykseen kuuluvat ns. sulku ja suojaus), joten tämä ei oikeastaan koske reikiä. Reiki on pääosin fyysiseen ja tunnekehoon vaikuttavaa universaalia elämänenergiaa (ki/chi/prana).

Henkilökohtaisesti olen kokenut jotkin hoitotilanteet energeettisesti epämiellyttävinä. Erilaisissa ryhmähoitotilanteissa yms sain yhtäkkiä selittämättömiä oireita, suoranaista pahoinvointia, heikotusta, pään huminaa jne. Aluksi olin sitä mieltä, että se johtui vain energian voimakkaasta virtauksesta ja minussa itsessäni olevista tukoksista, jotka reagoivat voimakkaasti... Tutkiskelin asiaa pitkään ja hartaasti, epäillen omaa itseäni, hieman neuvottomana. Tilanteita tuli kuitenkin toistuvasti eteen, ja olin aika hämmentynyt kun ymmärsin ettei kyseessä välttämättä olleetkaan tukokset kentässäni, vaan nimenomaan se, että aistin energiat äärimmäisen herkästi ja ryhmähoitotilanteessa yhteiskentän värähtely ei sopinutkaan yhteen oman kenttäni kanssa. En tiedä voinko väittää, että se oli nimenomaan jonkun Ego, joka siellä tuntui, mutta jokin ei tuntunut minusta hyvältä eikä oikealta. Tosin näissä yhteishoitotilanteissa ihmiset eivät välitä pelkästään reikiä, vaan kanavoivat oman kanavansa kautta monenlaisia energioita (tai täsmällisemmin: jotain sävyä siitä energiasta, jota on vain YKSI ;) ) Hoitajan intentio voi olla hyvä ja korkeimmaksi parhaaksi, mutta silti hän voi tietämättään tuoda mukaan sellaista, joka ei hoidettavalle sovi.

Nyt tulee hankala paikka... Olen joutunut kyseenalaistamaan niin monia asioita, että olkoot, kyseenalaistan nyt sitten oikein urakalla... Entä jos toista ihmistä voi hoitaa vain sellainen, jonka oma värähtelytaajuus ts kyky kanavoida hoitavaa energiaa on hoidettavan taajuutta korkeampi? En tarkoita sitä, että hoitajan pitäisi olla missään mielessä "parempi" kuin hoidettavansa, mutta puhtaampi kanava. Tämä on yksi syy siihen, miksen itse nykyään kykene vastaanottamaan energiahoitoja kuin vain muutamilta ihmisiltä :oops: Enkä halua nostaa tällä kissanhäntääni, tämä nyt vain perustuu niihin tuntemuksiin joita saan.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Olen valmis täsmentämään ajatuksiani ja keskustelemaan tästä lisää.
Avatar
Pallaskissa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 12:34

Re: ennakkoluulot reikia kohtaan

ViestiKirjoittaja Portobello » 24 Elo 2011, 16:50

Pallaskissa kirjoitti:Entä jos toista ihmistä voi hoitaa vain sellainen, jonka oma värähtelytaajuus ts kyky kanavoida hoitavaa energiaa on hoidettavan taajuutta korkeampi?[/b] En tarkoita sitä, että hoitajan pitäisi olla missään mielessä "parempi" kuin hoidettavansa, mutta puhtaampi kanava. Tämä on yksi syy siihen, miksen itse nykyään kykene vastaanottamaan energiahoitoja kuin vain muutamilta ihmisiltä :oops: Enkä halua nostaa tällä kissanhäntääni, tämä nyt vain perustuu niihin tuntemuksiin joita saan.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Olen valmis täsmentämään ajatuksiani ja keskustelemaan tästä lisää.

Kiitos tästä!
Näin minäkin olen viimeaikoina kokenut ja ajatellut. Olen myös valitettavasti törmännyt sellaisiin ihmisiin, joiden energiat ja elämä on täysin miinuksella ja he pitävät hoitolaa! Kuka siinä tankkaa ja ketä? Tämän vuoksi olen viimeaikoina vältellyt hoidon vastaanottamista henkilöltä, jota en täysin tunne.

Kun ihminen lähettää reikiä toiselle, hän myös ajattelee tätä kohdetta ja hänen tilannettaan. Ajatus on energiaa ja energia menee aina kohteeseensa. Voiko siis reikihoidon kylkiäisinä saada hoitajan ajatusenergiaa esim. kateutta/piilokateutta, huolta, hoitajan paremmuuden/huonommuuden tunnetta jne? Jos hoitajan elämäntilanne on vaikea ja hän on tietämättään negatiivisten huolien painama ja lähettää kuitenkin samassa tilanteessa olevalle ystävälleen reikiä, nollaako negaenergia reikihoidon tehon? Kumpi energia voittaa? Sekö, johon hoidettava virittäytyy, eli murehtiiko huoliaan vai keskittyykö luottavaisesti vastaanottamaan reikiä.

Minua on myös viimeaikoina vaivannut outo ajatus. Olen ollut innokas hoitaja ja auttaja (enkä aina hoidettavani energiaa korkeammalla värähtelyllä :oops: ). Nykyään kuitenkin tuntuu, että hoitamisen aika olisi jotenkin ohi. Tuntuu vaikealta puuttua toisen energioihin, kun jokaisen pitäisi oppia kantamaan vastuu itsestään ja löytää omat ratkaisut. Onko syynä tämä muutoksen aika planeetallamme?
Vai olenko vain leipääntynyt tai egon harhoissa?
Portobello
 

Seuraava

Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron