Reikin antojärjestyksestä...

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Reikin antojärjestyksestä...

ViestiKirjoittaja illusiah » 23 Marras 2011, 09:47

Reikiähän opetetaan antamaan ylhäältä alaspäin. Mikähän on syynä? Tuntuisi niin loogiselta hoitaa juurichakrasta alkaen. Kundaliinienergiakin virtaa alhaalta ylöspäin.
Ja mitähän tapahtuisi, jos hoitaisi alhaalta ylöspäin? Ehkä olisi mahdollista nostattaa kundaliinienergiaa, mikä ei välttämättä ole tavoitteena. Ainakaan itse yhden "nousun" kokeneena en lähtisi sitä hakemaan.
Olisi hyvä kuulla, jos jollakin olisi tietoa asiasta. Tuntuu niin että ohjaa energiaa vastakarvaan edetessä ylhäältä alaspäin. :? :?:
illusiah
 
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Marras 2010, 14:17

Re: Reikin antojärjestyksestä...

ViestiKirjoittaja Frangipani » 23 Marras 2011, 11:06

Heippa,

akkiseltaan vastaisin, etta mielummin annan pahan energian poistua kasien ja jalkojen kautta kun paan....taytynee kuitenkin kysaista asiasta.... :?

K
Frangipani
 
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Marras 2011, 01:22

Re: Reikin antojärjestyksestä...

ViestiKirjoittaja Rose » 23 Marras 2011, 11:16

Aila Norlamon neuvo on näin, aivan sanatarkasti en ulkoa muista; opettele ensin kaikki käsien asennot, sitten unohda ne ja toimi intuitiosi mukaan >>33>>

Eli Reiki toimii kuten pitääkin, laitatpa kätesi miten vaan. Itse hoidan totutussa järjestyksessä, mutta teen myös poikkeuksia. Reikienergia on tärkeä, käsien asento toissijainen juttu.

big>3luv
Kaikki virtaa
Rose
 
Viestit: 547
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 10:55
Paikkakunta: Kainuu

Re: Reikin antojärjestyksestä...

ViestiKirjoittaja Portobello » 23 Marras 2011, 20:48

illusiah kirjoitti:Reikiähän opetetaan antamaan ylhäältä alaspäin. Mikähän on syynä? Tuntuisi niin loogiselta hoitaa juurichakrasta alkaen. Kundaliinienergiakin virtaa alhaalta ylöspäin.
Ja mitähän tapahtuisi, jos hoitaisi alhaalta ylöspäin? Ehkä olisi mahdollista nostattaa kundaliinienergiaa, mikä ei välttämättä ole tavoitteena. Ainakaan itse yhden "nousun" kokeneena en lähtisi sitä hakemaan.
Olisi hyvä kuulla, jos jollakin olisi tietoa asiasta. Tuntuu niin että ohjaa energiaa vastakarvaan edetessä ylhäältä alaspäin. :? :?:


Hauskaa, juuri tänään mietin samaa! Ja reikivuosia takana jo 15.

Aivan kuten Rose vastasi, säännöt eivät ole ehdottomia. En näkisi mitään "pahaa" energiaa syyksi. Sama "paha" energiahan jyllää kehossamme jo ennen hoitoa. Kundaliinikin nousee, jos on noustakseen. Ei siihen auta nostatukset.
Valitettavan usein alempia sakroja ja niiden vaikutusalueita pidetään huonompana ja jotenkin ala-arvoisempana, kuin ylempiä sakroja. Tämä on vanhaa uskomusta ja perustunee "maallisen" elämän ja seksuaalisuuden väheksymiseen. Emme kuitenkaan voi toteuttaa henkisyyttämme ilman fyysisen kehon mukanaan tuomia asioita ja aisti-iloja.

Jalkojemme alla olevassa Maatähti-sakrassa on koko fyysisen elämämme perusta. Tuntuu siis varsin luontevalta hoitaa alhaalta ylöspäin - niinhän matkammekin kulkee >>33>>
Portobello
 

Re: Reikin antojärjestyksestä...

ViestiKirjoittaja Chevy » 23 Marras 2011, 21:16

Komppaan Rosea.
Ihan miten vain.

Mutta muistutan pienestä mutta ehkä joillekin merkitsevästä maallisesta asiasta:
jos olet tassutellut hoidettavan varpaat hikisissä sukissa, tai ehkä paljaat hiekkaiset
varpaat, tahdotko läjäyttää samat tassusi hoidettavan naamalle....
:mrgreen:
"Coyote was there, but Coyote was asleep.
That Coyote was asleep
and that Coyote was dreaming.
When that Coyote dreams,
anything can happen.
I can tell you that. "
Chevy
 
Viestit: 1622
Liittynyt: 18 Touko 2010, 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Reikin antojärjestyksestä...

ViestiKirjoittaja Justin » 08 Joulu 2011, 09:20

Minulle on opetettu että jaloista kannattaisi aloittaa koska,
silloin hoidettava maadoitetaan heti ja aloitus on lempeämpi.
Toisia voi ahdistaa kun käpälät läväytetään heti naamalle saati kaulalle :)
Ainut ongelma lähinnä on tuo Chevynkin mainitsema Hikisukissa käyneet kädet naamalle :lol:
Itse olen käyttänyt kosteus pyyhkeitä (hajusteettomia) jalat käsiteltyäni ja sitten
edennyt ylös päätä kohti.
Rakkaus voimista suurin.
Kiitos, kiitos, kiitos.
Justin
 
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:07
Paikkakunta: Lapinlahti


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron