Reiki "vaarallista" chakroille?

Itäistä ja länsimaistunutta Usui Reikiä koskevat asiat ja ajatukset kysymyksineen

Valvojat: Jan, Hanna, EaQamra, ThirdEye, Jakke77, Aurinko, Maya, Norna

Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja leppäkerttu » 26 Loka 2011, 13:19

Etsiskelin tässä jokin aika sitten lisätietoja monadista (luin Joshua Stonen sielupsykologia-kirjan ja sen pohjalta googlettelin vähän lisää) ja törmäsin hieman... miten sen nyt sanoisi... erikoiseen sivustoon. Siis ihan hienoon ja asiaa sisältävään sinänsä, mutta siellä oli ihan hyvänkin asian seassa vähän kummallinen juttu reikin ja seichemin vaaroista. Muistaakseni ei-mainostava linkittäminen on sallittu, joten laitanpa linkin tähän (jos on sääntöjen vastaista niin ylläpito varmaan poistaa):

http://www.studio-clairaudient.com/AJN/

ja tuolta sivustolta siis kohta "reikistä ja seichemistä".

Olen nyt vähän jotenkin hämmästynyt, ja kysyisinkin mielipidettänne teiltä (jotka varmaan ovat kokeneempia ja pidemmän linjan reikittäjiä): eikö reikissä vihkimyksissä masteri anna oppilaalle suojauksen? Eikö reikin pitäisi olla aina turvallista kaikin tavoin?

Tässä jokunen aika sittenhän oli oma ketju (jonka itse aloitin) reikin "pahoista hengistä" eli vähän samaa asiaa liippaava juttu, mutta nyt ajattelen tätä nimenomaan (fyysisen) terveyden kantilta. Onko muka todella niin, että chakrani ovat nyt reikin käyttämisen takia jotenkin auki, rikkinäiset, ja tarjolla joka ikiselle "pimeän entiteetille" ja suorastaan huutaen että tervetuloa tänne vaan, kaikki pimeyden energiat! ;) Tai että elämänvoima jotenkin "vuotaa" ulos itsekseen? :roll:

No, loppukaneettina tähän toki muistutan että ihan kaikkea ei pidä uskoa mitä internetissä lukee, ja hieman jäi nyt epäselväksi tämä yllämainittu web-sivuston tekijän status, sillä jos on ylösnoussut mestari niin eikö silloin pitäisi olla ns. kuollut (tai siis siirtynyt korkeampiin värähtelytaajuuksiin)?

Tämä oli oikeastaan ensimmäinen linkki jossa olen ensimmäistä kertaa nähnyt reikin de-aktivointiohjeita, eli voimalauseita ja pyyntöjä reikivoiman poistamiseksi. Aikaisemmin olen törmännyt vaan siihen "Anne Pohtamo"-urbaanilegendaan :lol:

Oma suhteeni reikiin on siis ihan kunnossa, silloin aikaisemminhan tein sen ratkaisun että kysyin ns. yläkerran isännältä suoraan että jos reikissä on jotain jumalan tahdon vastaista, niin ota reikivirtaus käsistäni. No eipä otettu, vaan virtasi entistäkin kovemmalla tähinällä, joten tosiaan lupalappu taitaa minulla olla kunnossa ainakin. <333

Jos joku ehtii, niin kurkatkaas linkki ja kommentoikaa.
leppäkerttu
 
Viestit: 30
Liittynyt: 21 Elo 2011, 10:17

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja Ville » 26 Loka 2011, 14:22

Mielestäni sivuilla jotkin asiat on tulkittu liian pienissä kehyksissä, jolloin ne näyttävät vaarallisilta. Vertauskuvallisesti hieman kuin sanoisi, että silmien avaaminen ja varsinkin maailmanmenon katsominen on vaarallista ja sitä tulisi välttää. Sivuilla sekoittuu aika paljon uskonnolliset ja henkiset asiat ja tietäähän mitä siitä seuraa. Kyllähän fundamentalistikristitytkin reikiä aika pahana pitävät, mutta ei siitä kannata välittää, seuraa vaan pyyteetöntä rakkautta sydämessään ja antaa sen ohjata tervettä maalaisjärkeä. big>3luv >>33>>
Ville
 
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:20

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja mölli » 26 Loka 2011, 17:32

Onhan se tietysti hyvä pohtia asiaa ja kyseenalaistaa myös tuosta näkökulmasta.

Toisaalta, miksi reikiä tai mitään muutakaan pitäisi kanavoida?
Koska kanavointi tapahtuu usein ja pääasiassa oman bioenergian, kautta.

Toisaalta onko linkin bloggaaja oikeastaan edes ymmärtänyt, mistä virityksissä on kyse?

Mielestäni virityksissä ei meihin tällätä mitään ulkopuolista, vaan muistutellaan meitä siitä sisäisestä mestariudesta, joita meissä jo on.

Siksi viritykset ovat mielestäni paikallaan, jotta oppisimme muistamaan ja käyttämään jo meissä olevia synnyin lahjoja.

:D

Henkinen kehitys sinänsä availee niitä luukkuja isommalle, mutta olemmehan aina olleet alttiina niille negatiivisille energioille jo ennen kuin synnymme.

Toiset ovat luontaisesti alttiimpia niiden vaikutuksille kuin toiset.

Toiset kykenevät luontaisesti Hmm: "suojautumaan" niiden vaikutuksilta kuin toiset.

Henkinen kehitys altistaa huomaamaan asian entistä selvemmin ja jos energia järjestelmäänsä ei harjoita, niin alttius negatiivisten asioiden vaikutuksille voi lisääntyä, siitä riippumatta onko käynyt jonkin energiahoidon kurssin vaiko ei.

En myöskään tunnista blogissa kerrottuja opetuksia Seichemistä, koska minulle ei ole opetettu niin.

:)

Armon olemme joka ikinen saaneet jo ennen syntymäämme, eri asia sitten on, miten olemme sen vastaan ottaneet.

:)

Entäpä miksi meidän ylipäätään pitäisi pyrkiä mestariksi?

Toisaalta, jos jo olemme ylösnousseita mestareita, niin miten Reikin voima voisi meitä vahingoittaa?

:)

No bloggaajallakin on oikeus mielipiteeseensä.

Komppaan myös Villeä.

:)
Reppuuni rupiseen riimuni jupisen.
Avatar
mölli
 
Viestit: 316
Liittynyt: 05 Kesä 2010, 22:17

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja cinnabea » 28 Loka 2011, 07:48

Mielestäni energiatyöskentely tai työskentelemättömyys, kuten ihmisen hengellisyyskin, on henkilökohtainen polku. Kun hankitaan virityksiä tai muita valmiuksia jonkin asian tekemiseen, kun hoidetaan ja autetaan tai kun asettaudutaan hoidettavaksi ja autettavaksi, ne ovat valintoja jotka väistämättä tuovat esiin kohdattavia asioita joita ihminen kantaa sisimmässään. Pelot, epäilykset, ihmissuhteisiin liittyvät pulmat, opetusten ristiriidat ja kaikki mikä alkaa "oireilla" hoitojen ja hoidon ympärillä olevien systeemien kautta aukeavat työstettäviksi ihmiselle joka niitä kokee. Mistään sen enemmästä, eikä varsinkaan vähemmästä, ole kysymys. Jatko voi olla kiinni siitä, heijastanko kohtaamani tunteet ja kysymykset ulkopuolelle ja odotan että ratkaisu annetaan, vai koenko että oman itseni kuuntelu ja sen mukaisesti polun eteneminen johtaa minut ratkaisuun. Haluanko aina vain saada enemmän, vai olenko valmis luopumaan. Henkisiä totuuksia ei voi kukaan omistaa, eikä niitä voi siirtää paketteina toisille. Ne on vain elettävä. >>33>>
cinnabea
 
Viestit: 94
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 21:47

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja sara » 29 Loka 2011, 12:42

Niin totta mitä sanot Cinnabea, KKK!!!

Kun meillä ihmisillä mieli/ego pyörii aina mukana niin voimallisesti, hoitajat ja hoidettavat tuntuvat aika usein unohtavan, mistä tässä kaikessa on lopultakin kyse. Henkisestä (tai vähemmän henkisestä) tiestä, jolla meidän kaikkien on vain taaperrettava omien taitojemme ja kykyjemme mukaan yrittäen olla mahdollisimman rehellisiä itsellemme ja mahdollisimman johdonmukaisia vaikuttaessamme muiden tiehen. Joku hoito voi tönäistä tiellä vähän eteenpäin (ja joku kenties vaikka taakse päin), yhtä hyvin kuin sama tieto voi tulla sisältämme, jos olemme sisimpäämme valmiit kuulemaan. Vain me tiedämme, mikä tapa on meille paras (ja jos erehdymme, aina voi aloittaa alusta...)

Kaikkien tie on erilainen ja yhtä hyvä, olipa se millainen tahansa. Tästä syystä en itse osaa muuta kuin kuunnella omaa sisimpääni niin itseni kuin muidenkin suhteen ja on vain luotettava että se kantaa, kun parempaakaan vaihtoehtoa en ole keksinyt. Tämä ei silti ole lainkaan paha asia, vaan päinvastoin erittäin lohduttavaa, koska näin vain minulla on vastuu (ja valta) omasta tiestäni ja lähimmäiselläni on vastuu (ja valta) omastaan.

Kaikki on juuri niin kuin kaiken pitääkin olla <333 <333 <333
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja sara » 29 Loka 2011, 12:56

Luin tuota yllämainittua linkkiä vähän. Mielestäni ihan hirveen sekavaa eikä millään lailla mielenkiintoista. Kirjoittaja on paneutunut siihen, tähän ja tuohon ja samalla ei mihinkään, niin kuin möllikin epäili reikiviritysten ymmärtämiseen liittyen. Mielestäni on hyvä etsiä omaa totuuttaan näissäkin asioissa, mihin olen valmis "menemään mukaan" ja uskomaan ja minkä jätän mieluummin omaan arvoonsa. >>33>>
Jos pelkäät, et voi rakastaa.
sara
 
Viestit: 486
Liittynyt: 03 Kesä 2010, 22:21

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja Hanni » 31 Loka 2011, 23:54

"olen todennäköisesti suomen ensimmäinen ylösnoussut mestari" >>33>> :mrgreen: >>33>>
Hanni
 
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Kesä 2010, 22:30

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja Sonja » 30 Huhti 2012, 19:39

Sivuston itseylennetty ylösnoussut mestari kertoo tekemistään energiahoidoista:
"Teen nämä asiat itseni jumalkyvyillä, en käytä kontrolloimattomia reiki virityksiä tai muita
epäturvallisia asioita minkä kautta kehoon voisi päästä epäpersoonallista energiaa.
Hoito on turvallinen täysin. Energiahoito on vain yksi hoitamisen muoto. On tärkeää hoitaa
muullakin tavalla kuin energioilla, energiat auttavat energeettisesti, ihminen on henki
eikä energiaa
, hän tarvitsee oikeaa henkistä hoitamista."

Hmm... noiden sivujen selaaminen/lukeminen on epämiellyttävän raskasta minulle, enkä usko sen johtuvan siitä tosiseikasta, että olen joistain asioista eri mieltä.
Sonja
 
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Syys 2010, 15:45

Re: Reiki "vaarallista" chakroille?

ViestiKirjoittaja Portobello » 30 Huhti 2012, 23:29

Hassu juttu. Ymmärsin monta juttua ja olen erittäin paljon samaa mieltä mm ihmeiden oppikurssin ja delfiiikurssien suhteen. Myös siinä olen samaa mieltä, että energiaa voi ohjata enemmän ja tehokkaammin, kuin mitä reikissä tehdään. Paljon siinä oli myös pelkoon perustuvaa ajatusta, mikä ei mielestäni sovi ylösnouseelle mestarille. Korkeat henget eivät kiellä eivätkä käske. Tämä mestari kielsi monessa kohdin.
Portobello
 


Paluu Usui Reiki

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron